Semmone kokemus foortista,että jos joku menee rikki nii purappa puoli rattoria että saat sen rikkoutunee osan irti.Meillä vaihettii 4000 voortista tartti joskus kauvvan aikaa sitte ,nii vaikka se oli siinä heti käsien ulottuvilla nii ei lähteny irti vaa piti purkaa joitai osia irti.En enää muista ku olin ite nii pentu sillo..Ja sitte vaihtovat jonku (ensitäkää muista mikä tiiviste se oli) tiivistee jostai nii koko rattori keskeltä kahtia..Eli ei hyviä kokemuksia voortista ja naapurissa oli kans joku voorti nii siitä ei kestäny syöttyä ruuvvata,olivat joskus isännän kans hakenu hiekkaa nii oli painellu voortilla valametista eelle ylämäes ku valametti meinas hyytyä mutta voorti lasahti sitte mäen päälle ja sai hinata valametilla kotia sen
Mutta silti se jatkaa vieläki voorti linjalla ja sillä on jcbki josta meni perä paskaksi
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
6610 eijjoo mitää ollu viel, valot laitettu toimimaa ja öljyt vaihettu ku alko öljyy tulemaa moottoritilaa. Öljyn vaihto autto. Et mullon hyvoä kokemuksia fordista, 5600 toimi moitteettomasti.
Täällä foorumillakun näitä forttimiehiä riittää ni kysytääs täältä. Onkos muilla ollu ongelmia käynnistyksessä Forteissa, varsinki ny näissä 56x0, 6xx0 jne... Kun tuntuu olevan ongelmaa ton 6410:n kanssa. Muistaakseni akku suht uus, startti kai joku alkuperäne.
Pyörimisestä se on kii. Pyörii pirun laiskasti ja korkeintaa varmaa 10sec. Valtra sahais varmaa puol minuuttii keposaa jos joskus tarvis. Vaa eipä sitä ikinä tarvi.
Viki kirjoitti:Pyörimisestä se on kii. Pyörii pirun laiskasti ja korkeintaa varmaa 10sec. Valtra sahais varmaa puol minuuttii keposaa jos joskus tarvis. Vaa eipä sitä ikinä tarvi.
Meilläki 6610 vaatii pakkosyötön tai hehkutuksen ensimmäisistä pakkasista alkaen. Joku väitti että 40sarjan startin kun laittas niin lähtis paremmin. Ilmeisesti pyörii nopeampaa. Paikalleen ilmeisen sopii ilman suurempia muutoksia.
E: Ja 5000 tärähtää kovallakin pakkasella käymää pelkällä hehkutuksella.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Viki kirjoitti:Pyörimisestä se on kii. Pyörii pirun laiskasti ja korkeintaa varmaa 10sec. Valtra sahais varmaa puol minuuttii keposaa jos joskus tarvis. Vaa eipä sitä ikinä tarvi.
Meilläki 6610 vaatii pakkosyötön tai hehkutuksen ensimmäisistä pakkasista alkaen. Joku väitti että 40sarjan startin kun laittas niin lähtis paremmin. Ilmeisesti pyörii nopeampaa. Paikalleen ilmeisen sopii ilman suurempia muutoksia.
Jaa jaa. Pirun kurjaa vaa ku ikinä voi luottaa saako tota käyntii vai ei. Nollakeleistä alaspäin siis alkaen. No täytyy tutkailla josko uutta starttia. Tai akkua ees...
E: Jep jep. Niinku 4000. Se toisaalta on kolmone, että pyörii paljo keveemmi.
Startti luultavasti vetelee viimeisiään. Jakajapumpullinen 5610 lähtee kyllä pakkasestakin käyntiin jos tarve vaatii, mutta oikeastaan aina tulee letkulämmitintä käytettyä kun lämpötila valuu nollan alapuolelle. Alkuperäinen Lucas startti siinä ja akku useamman vuoden vanha. Tarkemmin kun muistelee niin vain kertaalleen tullu pakottava tarve ja kiire lyödä se kymmenen asteen pakkasesta käyntiin ja kyllähän se hetken sahauksella lähti.
6600 Voortti ei kummempia vippaskonsteja tarvinnu ku pakkosyöttö pohjaan ja kone käyntiin.
Onhan kaikki Fordit vissiin huonoja lähtemään käymään. Tuon oman 7000 kohdalla akun vaihto vaikutti käyntiin lähtemiseen todella paljon. Ootteko eri akulla kokeillu? Jos siinä ei oo vikaa niin seuraavaksi kannattais varmaan kattoo se startti. Ainakin 70 luvun Lucaksen startit on vissiin kestäviä, kun mulla on 7000:ssa alkuperänen startti ja noin 16000 tuntia ajettukin.
Viimeksi muokannut Traktorimies_, 05.12.2015 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Meillä o 4610 ja nollakelillä ei riitä 15s hehkua ku ei startti jaksa pyärittää ku muutaman sekunni, mut ei kyllä oo paukkupakkasillakaa jääny lumityät tekemättä ku vaa hehkuttaa tarpeeks.
Simppa kirjoitti:Pakkosyötöllä o 7610 lähteny nopiasti tulille, tänään ei saanu jostain syystä pakkosyöttöä laitettua niin meni siinä hetki herätellessä.
Pistitkö vähän käsikaasua ennenku koitit pakkosyöttöä?
Vaijeri sammutinkaa ei saa olla päällä että saa pakkosyötön päälle.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Tohon startin pyöritykseen vaikuttaa myös akun kaapeleiden kuntokin. Ja mun mielestä vähä alamittasetkin ne alkuperäset kaapelit. Ja käynnistymiseen vaikuttaa moni asia, esim. venttiilien välykset ja suuttimien kunto. Ex 7610 oli kuulemma hyvä käynnistyyn.
-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
sutki kirjoitti:Tohon startin pyöritykseen vaikuttaa myös akun kaapeleiden kuntokin. Ja mun mielestä vähä alamittasetkin ne alkuperäset kaapelit. Ja käynnistymiseen vaikuttaa moni asia, esim. venttiilien välykset ja suuttimien kunto. Ex 7610 oli kuulemma hyvä käynnistyyn.
Suuttimet ja venttiilit molemmat katottu liikkeessä. Kyl sen kuulee ku kuuntelee että pyörimisestä se jää kiinni. Vaa sitä mietin miks se ei si pyöri kunnolla?
Kyllä siitä startti on tiesä päässä jos kerran joku alkuperänen on. Vaihatte startin ja akulle uudet kaapelit, tai edes miinuskaapelin. Meilläki vaihettii molempii valametteihin akut ja startit ja ei paljoa käynnistymiseen auttanu.. Vaihettii molempii maakaapelit nii joha tarttasivat ilosesti.
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.