Mutta joo, toukoja tässä taas jatkeltaisiin. Navettahommat luisti normaaliin tapaan ja tavalliset aamutoimet tehtiin ennen pellolle lähtöä. Jorma tulee tänään myöhemmin töihin joten aloittelin askareitani kynnöillä.

Kuvia ei tullut hommasta enempää, vaihdettiin jorman kanssa kuskia ja itse lähdin suunnittelemaan apulannanlevitystä. Viimevuosina lantoja ollaan levitelty deutzilla, keulahan tuossa tahtoo kevyenä täydellä säiliöllä olla. Mutta rauhallisella ajolla onnistuu kyllä hyvin tälläkin. Lisätypet jäi syysviljoille ajamatta huonosti kantavien peltojen takia. Huono homma sinällään, oikeastaan tuo syysviljojen kylvö on jäänyt nykyisin muutenkin todella vähälle. Olen suunnitellut lopettavani koko syysviljan kylvön.

Tästä riitti hommaa ihan iltanavetalle asti. Kun jorma sai kynnöt kynnettyä , hän jatkoi sitten siitä mihin minä jäin. Tavoitteena yrittää saada mahdollisimman paljon tänään apulantoja levälleen. Vähäistä sadetta luvassa , olisikin huippu startti nurmille ,kun rakeet sulaisivat samantien kasvien käyttöön!
Iltanavetoinnin jälkeen kävin vielä koukkimassa pellosta muutamat isommat kivet pois ,etteivät häiritse karhitessa.

Tällaista asiaa tuli tälle päivitykselle. Kynnössä olisi enään raivio ja apulannat pitäisi vielä 10ha levitellä. Seuraavaksi pitäisi syksyllä kynnetyille ajella lietettä ja raiviolle loput kuivalantalasta.
Tosiaan blogin tilanne voi olla se ,etten enää ehdi tälle keväälle päivityksiä tehdä. Kotipaikalla aletaan valmistautumaan toukotöihin pikkuhiljaa ja vaikka mitä puuhasteltavaa olisi vielä ennen sitä. Saattaa olla ,että tulee vielä 1 tai 2 päivitystä. Mutta en lupaa mitään. Sanotaanko vaikka näin alustavasti ,että palataan syksyllä asiaan ,kun on peltotyöt taputeltu ja koneet laitettu talviteloille.