Aika monta kertaa kysytty, harvoin vastausta saatu... Elikkäs, ryöstin eräästä mapista objektin, joka näkyy siellä normaalina, mutta importtaessa toiseen mappiin, tämä objekti muuttuu valkoiseksi. Mikä menee pieleen? Kuinka se on saatu näkymään tässä alkuperäisessä mapissa?
Huomasin, että importtaessa objektin tekstuurit eivät tulleet mukana. No, siirsin ne tästä alkuperäisestä objektin kansioista tähän uuteen objektin kansioihin, mutta ei auttanut.
Seuraavaksi huomasin että tekstuurit ovat png muodossa. Olenko väärässä, vai eikö fs15 ne pitäisi olla dds muodossa? Millä poppakonstilla nämä on saatu toimimaan, ja kuinka nämä tekstuurit muutetaan onnistuneesti toiseen muotoon. Sitäkin yritin tuloksetta.
Sekava ja pitkä teksti, mutta jos joku osaisi auttaa. Ja versiohan on fs15 / GE 6.0.5
Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus
- fiiatti-ukko
- Viestit: 402
- Liittynyt: 10.09.2017 13:24
- Kielet: Suomi savo englanti
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Joroinen
Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
-
- Viestit: 3327
- Liittynyt: 19.05.2012 17:08
- Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
- Viesti:
Re: Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus
Muutat objektin i3D tiedostosta tiedostopolut oikein. Eli avaat sen objektin esimerkiksi notebadilla ja heti ensimmäisillä riveillä pitäisi näkyä tiedostopolku.

Suora putki on kaiken A ja O.
- Maatila
- Moderaattori
- Viestit: 7552
- Liittynyt: 16.12.2010 18:28
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Siikalatva
Re: Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus
Mulla yhdessä ruskeassa nh 110-90 etuakselissa sama ongelma. Mistä sen tietää tuommosessa vehkeessä mikä polku on minkäki osan ja mitä siihen pitää naputella saadakseen sen toimimaan?
- urakkamies
- Moderaattori
- Viestit: 4113
- Liittynyt: 25.04.2010 20:51
- Kielet: suomi ja englanti
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Lakeuden laidalla
Re: Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus
Yleensä sen väärin olevan polun tunnistaa siitä, että se johtaa johonkin tekstuuriin, mitä ei kyseessä olevan modin kansioista löydy. Ne myös useimmiten alkaa ...../ muodossa, kun modin omat vaikkapa assets/ tai tekstures/ tai jotain muuta samaan tyyliin.
Muistaakseni jos tallentaa, niin että jossain näkyy vain valkoista, niin giantsi hukkaa kokonaan sen osan tekstuurijutut, eikä niitä siihen enää takaisin saa. Tämä on toki mun oma muistikuva, saa korjata, jos tietää paremmin.
Maatila pääsee helpommalla kun vaihtaa koko aksilan.
Muistaakseni jos tallentaa, niin että jossain näkyy vain valkoista, niin giantsi hukkaa kokonaan sen osan tekstuurijutut, eikä niitä siihen enää takaisin saa. Tämä on toki mun oma muistikuva, saa korjata, jos tietää paremmin.
Maatila pääsee helpommalla kun vaihtaa koko aksilan.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole.
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
-
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 01.12.2012 18:52
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus
Minä oon Material editing -ikkunalla selvitelly niitä jos ei oo muuten selvinny. Urakkamiestä lainaten kuitenkin, helpompi vaihtaa vaan se akseli.Maatila kirjoitti:Mulla yhdessä ruskeassa nh 110-90 etuakselissa sama ongelma. Mistä sen tietää tuommosessa vehkeessä mikä polku on minkäki osan ja mitä siihen pitää naputella saadakseen sen toimimaan?

