![]() | Lataa tästä... |
Minä oon ainaki luullu että mm. tuo on valmettien ominaisuus...valmetti 1502 t kirjoitti:Heitämpä kysymyksen ilmoille että löytyykö keltään A93 Valtraa? Jos löytyy niin onko ollu ongelmaa että vaihteet on helvetin jäykät menemään päälle ja lähtemään päältä? Mikä siihe vois auttaa?
En oo kyllä ite törmänny ennen tähän. Aika paljon valmettia/valtraa ajanu oon minäkin. Tuntuu auttavan aika paljon ku välikaasua antaa ni pelaa.fiiatti-ukko kirjoitti:Minä oon ainaki luullu että mm. tuo on valmettien ominaisuus...valmetti 1502 t kirjoitti:Heitämpä kysymyksen ilmoille että löytyykö keltään A93 Valtraa? Jos löytyy niin onko ollu ongelmaa että vaihteet on helvetin jäykät menemään päälle ja lähtemään päältä? Mikä siihe vois auttaa?
![]() | Lataa tästä... |
![]() | Lataa tästä... |
Kyllä ne kunnossa olevana kevyesti menee päälle. Se ei vaan mikään rallilaatikko oo, ettei passaa repimällä vaihteita vaihtaa, ettei hajota synkroja. Pitkä keppi ja liiallinen voiman käyttö on myrkkyä. Sen on deltapovershiftin ja haitekin kans oppinu, että kytkin pohjaan ja kevyesti vääntää kepistä vaihdetta niin se imaisee itsensä päälle. Pitkäikäinen laatikko ellei ite tyhmyydellä tuhoa.fiiatti-ukko kirjoitti:Minä oon ainaki luullu että mm. tuo on valmettien ominaisuus...valmetti 1502 t kirjoitti:Heitämpä kysymyksen ilmoille että löytyykö keltään A93 Valtraa? Jos löytyy niin onko ollu ongelmaa että vaihteet on helvetin jäykät menemään päälle ja lähtemään päältä? Mikä siihe vois auttaa?
Joo no ei uuemmista, tai siis hitekeistä ja deltapowershiftistä, oo kauheesti kokemuksia mutta 8000:en / 6000 sarjalaisen Valmetin vaihteisto on meikäläiselle aiheuttanu aika pahan kammon. Paikallaan vaihteet ei menny millään silmään, ei rusikoiden, eikä edes varovasti yrittämällä. Vauhissa tosiaan vaihot piti olla helvetin rauhallisia että sait pykälän ees menemään silmään, mutta eihän semmoseen tietenkään oo aikaa kärrin vedossa... Kaiken kauheuden sitten kruunas ne käsiin murenevat ontot vaihekepin nupitMaatila kirjoitti:Kyllä ne kunnossa olevana kevyesti menee päälle. Se ei vaan mikään rallilaatikko oo, ettei passaa repimällä vaihteita vaihtaa, ettei hajota synkroja. Pitkä keppi ja liiallinen voiman käyttö on myrkkyä. Sen on deltapovershiftin ja haitekin kans oppinu, että kytkin pohjaan ja kevyesti vääntää kepistä vaihdetta niin se imaisee itsensä päälle. Pitkäikäinen laatikko ellei ite tyhmyydellä tuhoa.
Tarkoitin juurikin 6000 ja 8000srj, eikö a sarjassa ja satasarjassakin samaa laatikkoa käytetty, niissä vaan harvemmin pikavaihteita on. Lukuisilla kasitonneilla ja kuustonneilla ajaneena voin helposti sanoa, että se millä oot ajanu on synkrot revitty paskaksi. Mukavia vaihteistoja käyttää jos ei tuholaista oo päästetty ajamaan. Ja kestävät voiman lisäystäkin mukavasti.fiiatti-ukko kirjoitti: Joo no ei uuemmista, tai siis hitekeistä ja deltapowershiftistä, oo kauheesti kokemuksia mutta 8000:en / 6000 sarjalaisen Valmetin vaihteisto on meikäläiselle aiheuttanu aika pahan kammon. Paikallaan vaihteet ei menny millään silmään, ei rusikoiden, eikä edes varovasti yrittämällä. Vauhissa tosiaan vaihot piti olla helvetin rauhallisia että sait pykälän ees menemään silmään, mutta eihän semmoseen tietenkään oo aikaa kärrin vedossa... Kaiken kauheuden sitten kruunas ne käsiin murenevat ontot vaihekepin nupit
Vähän ehkä vanhaa kommentoida mutta suosittelen rakentamaan kouratelineen etukuormaimeen, saa asennon ja korkeuden säädettyä etukuormaajalla eikä koura killu näkökentässä. Meillä varsinainen kahva on rakennettu trukkipiikkien levyyn, eli metsäajossa tiputtaa vain trukkipiikit pois niin ei ole etukuormaajassa ylimääräistä mittaa. Kauhan kanssahan kouran voi laskea kauhaan, pysyy tukevasti siinä.V A valmet kirjoitti: ↑26.03.2021 12:02 Laitetaas tänne muutama kuva tuosta vuodenvaihteessa tulleesta konehankinnasta.Parin puukuorman ajon jälkeen voi todeta että on ihan riski ja välyksetön kuormain ja vakaa kuormata kun on 600 renkaat takana. Esiohjauksen painetta täytyy kai opetella säätämään johonkin suuntaan tai sitten on ilmaa jossain kun jotkin liikkeet toimii vähän vammasesti. Puomituen teossakin pääsi palkoille kun jaken vastaava olis maksanu 1300 alv 0 niin paikallisesta rautaliikkeestä 200e edestä lattaa ja puoli päivää rälläköintiä ja hitsailua niin sai vielä mieleisen tehtyä.
![]() | Lataa tästä... |
Omassa metässä kulkemiseen ja muihin harrasteisiin. Kotipaikalla mahdollisesti karhottimen eteen ja muihin pikkuhommiin varalle. Jos paripyörät jostai löytäs halvalla nii ehkä kylvökoneen eteen kevääksi. Nyt on pajalla ja vedellyt sähköjä uusiksi ja välyksiä ettinyt. Ajovalot vaihdoin alkuperäisiin ja keulamerkki löytyy myös. Kyllä siinä laittoa on siellä ja täällä. Mutta halvalla ton sain, kun huutokaupasta huudin, vastaavan kuntoisella olis voinut olla hintaa 1000-2000€ enemmän. Moottori, kytkin, vaihteisto ja jarrut kuin uudet vaikka mittarissa kohta 10000h. Eli on sitä edellinen omistaja pitänyt hyvänä kaikilta muilta osin paitsi sähköjen osalta. Tarkotus olis jossain vaiheessa entisöidä lähelle alkuperäiskuntoa.valmetti 1502 t kirjoitti: ↑18.11.2021 16:01 Mihinkäs hommiin massikka pääsee? Ihan asiallisen näkönen laitos ainakin päälle päin.