Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)
-
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)
Onkos tuo Ropa teidän?
Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
Lataa tästä... |
-
- Viesti:
Vissiin sen firman, joka suunnittelee noi kuljetukset, aikataulut ym.
Suora putki on kaiken A ja O.
- Maatila
- Moderaattori
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Paaleja ajellu ja koneita kunnosteltu.
-
- Kielet: Suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Transit mies
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Kylläpäs tuli kuustonnisesta komia pienellä ehostuksella.
- Mrjakari
- Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi
On kyllä yllätävän paljon ollu ajoa viimesen puolentoista kuukauden aikana. Ei meinaa enää yhellä koneella ehtiä jos lunta tulee tarpeeksi. 160h tullu joulukuun alusta, mutta siihe sisältyy tietenkin kaikki muut ajaot joita ehkä 10 tuntia casessa. Teutsi nyt sitte on asia eriksee ku mittari rullaa vähä sinnepäi tai joskus ei niinkää mutta ehkä 30h hiekotukisa ja sitte lumitöis (pihoja ja vähä teitä) joku parikytä. Deutsin vaihto alkaa olla ajankohtainen asia nyt tällähetkellä ettei case tulis nii nopiaa loppuun ajetuksi ku tunteja tulee vuodes joku 800-900h näitte lumitöitten myötä. Oha siinä tälläkin hetkellä joku 6370 tuntia. Lähes jokainen asia mikä on kasella mukavamoi tehä ni tehää casella. Nyt pistettii kaikenlisäks vielä uus penkki ni ei sillä koirakopilla huvita lähtee
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting
Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
-
Suhteellisen mielenkiintoista tuo paalien ajo tällä säällä.
- Valmeksi
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Eikö niitä paaleja voi ajaa hyvän sään aikana? Tää lumisade nyt oo ees huono, mut mitä oon yhtä lypsytilaa täs lähel kattonu ni paalit ajetaan 30 pakkasella tai nollan vesikelillä ja mieluiten yöllä.Transit mies kirjoitti:Suhteellisen mielenkiintoista tuo paalien ajo tällä säällä.
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
- Aecel
- Kunniakäyttäjä
- Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Kirkas pakkassää roudan aikanahan on aika otollinen paalinajosää. Kesällä ny o kaikkea muutaki ku suhata menemää,Valmeksi kirjoitti: Eikö niitä paaleja voi ajaa hyvän sään aikana? Tää lumisade nyt oo ees huono, mut mitä oon yhtä lypsytilaa täs lähel kattonu ni paalit ajetaan 30 pakkasella tai nollan vesikelillä ja mieluiten yöllä.
mutta talvisin on yleensä sen verta joutavaa aikaa.
Tosin ehkäpä joku haluaa jännitystä elämään hakemalla paaleja pahimman lumituiskun, nollasään ja rospuuton aikana.
Miksei täällä humppa soi?
- Maatila
- Moderaattori
Meillä ajetaan nykyään aina sillon ku niitä tarttee. Isäntä huomannu jos ajaa varastoon ,nii jäätyy ihan kivikovaksi ja taho saada purettua. Paljon helpommalla pääsee ,kun hakee hangensisästä paalin suoraan. Verkot lähtee helpommin ja helpompi ollu levittää.
-
Saman asian takia meilläki ajetaan vasta sitten ku tarvitsee.Maatila kirjoitti:Meillä ajetaan nykyään aina sillon ku niitä tarttee. Isäntä huomannu jos ajaa varastoon ,nii jäätyy ihan kivikovaksi ja taho saada purettua. Paljon helpommalla pääsee ,kun hakee hangensisästä paalin suoraan. Verkot lähtee helpommin ja helpompi ollu levittää.
- Valmeksi
Jaaaa, no sitten niitä ei ihan kauheesti kannata ennakkoon ajaa.
-
Kaikista helpoin on kun ajaa sen verran paalia pihaan syksyllä että riittää talveks ja mielellään lähelle navettaa. Sittenkun lunta sataa tarpeeks päälle niin vaan osa jäätyy. Ja sitte kun tarvii paalia nii ottaa sisälle aina muutaman sulamaan, niin on paljon helpompi levittää. Näin on meillä tehty ja ei oo vielä kovin jäisiä paalia tarvinnu levitellä ja on lähteny verkot irti.
-
- Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
- Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Näin on meilläkii toimittu. Ei meillä kylläkään noita paalejakaan ihan kauheesti ole kun suurinosa ajetaan aumaan. Eikä nuo 72 mullikkaakaan ihan kauheesti syö.Kuuspytty kirjoitti:Kaikista helpoin on kun ajaa sen verran paalia pihaan syksyllä että riittää talveks ja mielellään lähelle navettaa. Sittenkun lunta sataa tarpeeks päälle niin vaan osa jäätyy. Ja sitte kun tarvii paalia nii ottaa sisälle aina muutaman sulamaan, niin on paljon helpompi levittää. Näin on meillä tehty ja ei oo vielä kovin jäisiä paalia tarvinnu levitellä ja on lähteny verkot irti.
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!
Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
- Ezmo
- Moderaattori
Paremmin ne pysyy sulana pellolla, jos ovat yhdessä kerroksessakin. Monesti vesi valuu kun ottaa pellolla ja perille päästyä, ne on jo pinnasta kohmeessa.
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Maatila
- Moderaattori
Meillä tehtiin aiemmin näin. Mutta ei oo ollu enää mahollista saada navettaan kiskottua sulamaan. Tekee tuo johndeere niin jämyt paalit verraten kroneen, ei avantti meinaa mahtaa mitään ku sillä pitäs saada nuo ladosta navettaan kiskottua. Eikä kunnon pakkasilla navetan puolellakaan enää niin lämmin oo ,että ne ees sulais siellä kunnolla. Onneksi on melkee kaikki pellot tilan ympärillä, syöttää kauvemmilta pelloilta sitte keväällä ,kesällä ja syksyllä. Varastoon ajetaan vaan ennen ku kurakelit tulee keväällä, että pääsee pahimpien lärväkelien yli.Kuuspytty kirjoitti:Kaikista helpoin on kun ajaa sen verran paalia pihaan syksyllä että riittää talveks ja mielellään lähelle navettaa. Sittenkun lunta sataa tarpeeks päälle niin vaan osa jäätyy. Ja sitte kun tarvii paalia nii ottaa sisälle aina muutaman sulamaan, niin on paljon helpompi levittää. Näin on meillä tehty ja ei oo vielä kovin jäisiä paalia tarvinnu levitellä ja on lähteny verkot irti.
-
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Sukulaisen tilalla missä olin kesällä hommissaki niin ajetaan aina navetan vieree alue täytee paalia ikäjärjestykseen ja sit täytellään kun alkaa loppua. Talvellakii ajetaan iha samalla tavalla. Syksyllä ajetaan kauimmilta pelloilta ja sitten talvella ajetaan yleensä lähempää eli n. 5-10km säteeltä. Ei siellä pahemmin jäätymistä oo ollu.Kuuspytty kirjoitti:Kaikista helpoin on kun ajaa sen verran paalia pihaan syksyllä että riittää talveks ja mielellään lähelle navettaa. Sittenkun lunta sataa tarpeeks päälle niin vaan osa jäätyy. Ja sitte kun tarvii paalia nii ottaa sisälle aina muutaman sulamaan, niin on paljon helpompi levittää. Näin on meillä tehty ja ei oo vielä kovin jäisiä paalia tarvinnu levitellä ja on lähteny verkot irti.
Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
Lataa tästä... |
-
Mörkövallusta meni nyt jo toista kertaa akselistosta jotakii paskaks (ilmeisesti stefa) sen jälkeen ku ostettiin se syksyllä. Onneks meni tääkii takuuseen olis kuulemma ollu kalliimpi remontti muuten.
Saa nähä tuleeko lisää yllätyksiä vielä niin voi olla että lähtee vallu kiertään taas Suomea.
Ittehän en oo vielä tapausta nähny enkä kauheen ammattilainen näissä teknisissä jutuissa ole toistaiseksi.
Mutta potilas kuntoon ja ei kun urakkaa...
btw. T190 tullu puoleenvuoteen joku 400-500h lisää jo.
Saa nähä tuleeko lisää yllätyksiä vielä niin voi olla että lähtee vallu kiertään taas Suomea.
Ittehän en oo vielä tapausta nähny enkä kauheen ammattilainen näissä teknisissä jutuissa ole toistaiseksi.
Mutta potilas kuntoon ja ei kun urakkaa...
btw. T190 tullu puoleenvuoteen joku 400-500h lisää jo.
- Valmeksi
Mistäpäin akselistoo stefa meni? Ilmeisesti öljyä alko vuotaan?
-
Joo öljyt sylkäs pitkin kyläteitä, ja kardaaniakselista se sit mäni kuulemma.Valmeksi kirjoitti:Mistäpäin akselistoo stefa meni? Ilmeisesti öljyä alko vuotaan?
- V A valmet
- Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)
Pittää ens kesänä pelata luomun opeilla kun isäntä ei raahtinu ostaa ku kolmas osan tarvittavasta apulannasta kylvöalaan nähen, huonoimmat pellot saa jäähä vaikka avokesannolle.
- Maatila
- Moderaattori
Toukotyökoneet melkein läpikäyty, karheihin pikku remonttia vielä nii alkas olemaan valmiina tositoimiin. Kunhan paikat kuivahtaa nii pyöritellä 6550 parit valmiiksi paikolleen. Vähän etuajassa nää hommat, vaa pakko alotella aijemmin kun pitää tyttöystävän kotitilallakin olla apuna. Pellolle aikasintaan huhtikuun lopussa jos kelit sallii.
-
Vastahan ne taas alko lupailemaan takatalvea ja mukamas jopa 30cm lunta tänne Itä- ja Keski-Suomeen.Maatila kirjoitti:Toukotyökoneet melkein läpikäyty, karheihin pikku remonttia vielä nii alkas olemaan valmiina tositoimiin. Kunhan paikat kuivahtaa nii pyöritellä 6550 parit valmiiksi paikolleen. Vähän etuajassa nää hommat, vaa pakko alotella aijemmin kun pitää tyttöystävän kotitilallakin olla apuna. Pellolle aikasintaan huhtikuun lopussa jos kelit sallii.
Saattaa toukotyöt vielä pikkasen lykkääntyä, mutta saappa nähä tuleeko tänne ikinä yli viittäsenttiäkään loskaa, kun tahtoo nuo ennusteet olla vähän niin ja näi.
- Ezmo
- Moderaattori
No eipä noilla sateilla oo mitään merkitystä toukotöihin.
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
-
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Paalit tuli kelkottua kasoihin tuossa toissa viikonloppuna. Eilen tuli apulannat jotka tuli halliin pistettyä ja siemeniäki pitäs täs kohtapuolin tulla. Maata jonkuverra täs ny ajanu kotipellon notkoihin mitä täs on metsähommilta ja muilta hommilta kerenny.
Voorumin kovin deutzimies.
- Aecel
- Kunniakäyttäjä
- Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Kevät puskee kauhiaa vauhtia päälle, paripyörät väännetty tänää paikoillee ja viimesiä huoltoja ja remontteja
kalustoo ennen kun alkaa sesonki. Hiukan vaan haittaa kun vappuviikko, millo olis varmaa täydet tohinat päällänsä,
menee ittellä Pohjankankaalla rähinöimässä. Noh, minkäs näille mahtaa.
Saas nähdä, tuleeko tästäkin keväästä toisinto viime keväästä, eli pirun kuuma ja kuiva. Ei olis mitenkään
sellane kaivattu asia.
kalustoo ennen kun alkaa sesonki. Hiukan vaan haittaa kun vappuviikko, millo olis varmaa täydet tohinat päällänsä,
menee ittellä Pohjankankaalla rähinöimässä. Noh, minkäs näille mahtaa.
Saas nähdä, tuleeko tästäkin keväästä toisinto viime keväästä, eli pirun kuuma ja kuiva. Ei olis mitenkään
sellane kaivattu asia.
Miksei täällä humppa soi?