Pienet Kysymykset [FS17]
- Traktorimies_
- Viestit: 4061
- Liittynyt: 01.02.2012 16:33
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Jos sen colmap.grle:een vaan poistaa, niin siitä tulee error logiin, mutta tuo ongelma poistuu kyllä. Giantsissahan pystyy sitten helposti luomaan uuden collision mapin, mutta itellä ainakaan mikään ei muuttunut. Osaiskohan kukaan neuvoa miten sellasen saa luotua niin, ettei tollasia kasoja jäis?
- JuHoZzI
- Viestit: 305
- Liittynyt: 12.07.2013 11:03
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Hoozi
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Joo, kekseinki ite jo kokeilla poistaa tuon, ja ongelma sillä selvä. 

"Valtra pettää useemmin ku huora vaimo"
"Kylmä laakeri ei tuota"
"Kylmä laakeri ei tuota"
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Juuri tätä tarkoitin. Oikein paljon kiitoksiaDB990 kirjoitti:Tässä olisi ainakin yksi. En tosin tiedä, tarkoititko tätä...

[FHH - Yhteisö pääasiassa ETS2, ATS ja FS peleille.]
Discord: https://discord.me/fhh
VTC: http://trucksbook.eu/company/4236
Twitch: https://www.twitch.tv/juhahirv
FS25 dediservu: FHH 24/7
Discord: https://discord.me/fhh
VTC: http://trucksbook.eu/company/4236
Twitch: https://www.twitch.tv/juhahirv
FS25 dediservu: FHH 24/7
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 03.01.2015 17:31
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Ruotsi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Pitääkö sellanenkin olla?
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Osaako joku kertoa kuinka vaihtaa modin store name?

Mukava on kesän tullen kuivaa sarkaa niittää viljelijä ihmeenä koko kylä kiittää, muija joskus huokaa että nyt jo kylvöt riittää se on putkesta kiinni koko homma.
- DB990
- Viestit: 224
- Liittynyt: 06.10.2016 16:40
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Englanti ja äidinkieli
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Miten tuon dirt modin kanssa saa säädettyä mutakuopan syvyyttä?
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 03.01.2015 17:31
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Ruotsi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Pitääkö sellanenkin olla?
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Konvasin yhden kärryn ja tulee peliin ja kauppaan normaalisti, mutta ei pysty ottaa kiinni vaikka attacherJoint löytyy ja on säädetty oikiaan kohtaan. Miten voisi korjata?

Mukava on kesän tullen kuivaa sarkaa niittää viljelijä ihmeenä koko kylä kiittää, muija joskus huokaa että nyt jo kylvöt riittää se on putkesta kiinni koko homma.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: 31.05.2014 21:55
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Transit mies
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Kuinka iso homma olisi lisätä Tasaajan Harjula mappiin kuivaaja ja siihen toki kaikki triggerit?
En ole ikinä koskenut editioriin muutakuin jotain traktoria koittanut muokata huonoin seurauksin.
En ole ikinä koskenut editioriin muutakuin jotain traktoria koittanut muokata huonoin seurauksin.
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: 26.12.2012 19:40
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Volvomies94
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Teuva
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Kysyisn että onko fs17 tehty perä levyä/takalanaa. Sellasen tarvittis talveksi.
- Simppa
- Viestit: 4635
- Liittynyt: 24.05.2012 13:53
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Mulla on.. mutta tekstuurit vaan bugaa siten että koko lana musta.. En tiedä mistä johtuu eikä ole ollut kiinnostusta, voin antaa linkin jos joku haluaa.Zohan kirjoitti:Kysyisn että onko fs17 tehty perä levyä/takalanaa. Sellasen tarvittis talveksi.


-
- Viestit: 252
- Liittynyt: 26.12.2012 19:40
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Volvomies94
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Teuva
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Mä voin ottaa. Ja mistä sais toimivan heinä auman.
-
- Viestit: 875
- Liittynyt: 30.04.2015 18:15
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: englanti,ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Jallu
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Onko kellää vinkkii mite nää sais pois.


Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Moroo, mikähän mahtaa olla etten saa tallien ovia aukeemaan mitenkään mappina toimii tää
https://www.farming-simulator.com/mod.p ... tle=fs2017
https://www.farming-simulator.com/mod.p ... tle=fs2017
-
- Viestit: 2405
- Liittynyt: 11.06.2015 20:18
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Neuvokaas tyhmälle, että jos tekee raktorin modellia ja haluaa avattavat ovet, ni tiijän et ne pittää tehä erilleen, mutta riittääkö et ne tekee modellista irti vai ihan omana tiedostonaan?

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
![]() | Lataa tästä... |
-
- Viestit: 3327
- Liittynyt: 19.05.2012 17:08
- Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
- Viesti:
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Muistaakseni joskus aikasemmin oltais puhuttukin tästä, mutta kannattaa tehdä omaan tiedostoon, helpottuu hommat mukavasti.

Suora putki on kaiken A ja O.
-
- Viestit: 2405
- Liittynyt: 11.06.2015 20:18
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Voi olla maailman tyhmin kysymys, mutta neuvokaas mitenkä saan näkymään foorumille kuvia laittaessa ne "normaali" kokoisena eli mitä kuvat nyt on vaikka fs17 screenshotit alueella? Laitoin omaan wip ketjuun kuvia ni tuli hirviän pieniä (jätin vaan "älä muuta kokoa" upatessa). Pitääkö sinne laittaa joku tietty koko vai miten?

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
![]() | Lataa tästä... |
- lucosol
- Viestit: 536
- Liittynyt: 28.06.2015 10:50
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Mikä kuva palvelin kyseessä?
-
- Viestit: 2405
- Liittynyt: 11.06.2015 20:18
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Ketjussa on picupload, mutta meinasin jatkossa ehkä postimgiä kokeilla.lucosol kirjoitti:Mikä kuva palvelin kyseessä?

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
![]() | Lataa tästä... |
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 21.09.2016 21:55
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
onko joku onnistunut lisäämään tuon ForestPlantFS17 textuurin mappiin ? Elikkäs tarvisin jeesiä ton textuurin kanssa. kaikki on niin kun ne kuuluu laittaa eli map01 kansiossa on forestplant_density.grle , ForestUndergrowth_density.grle ja Foliage kansiossa forestPlants_diffuse. mapi avattu notebad++ ja lisätty sinne tarvittavat tekstit. mutta kun avaa mapin GE:llä niin heittää teksit alas Warning: Loading file with invalid case 'C:/Users/Omistaja/Documents/My Games/FarmingSimulator2017/mods/port of Cereal valley/maps/map01/ForestPlants_density.grle. tai sitte ilmoittaa että no read data, nyt olis neuvot kalliit missä vika. kaikkee olen kokeillu tuossa mapin teksti muodossa mutta mikään ei auta. customShaderId on vaihdettu moneen otteeseen eikä ole ollut apua. laitan vielä tähän loppuun noi liitteenä olleet tekstit.
LS 17 Instructions
1.Make copies of the map
2.Texture from a folder "Foliage" give your map to the folder map/foliage
3.Texture from a folder "map01" Add to your map to a folder map/map01
4.We open the map in the text editor and enter a name for the search engine <Material name="foliageWheat_mat" When this line appears, we move to the end and read the value customShaderId="???" We write this digit on a sheet of paper or immediately write down the line below the question marks ???
5.We're adding the following lines to the map.The following lines are added at the end of the content Files. To do this, please enter the search engine </Files> And when this line appears, add the following two lines at the end of the content.
<File fileId="100000" filename="../foliage/forestPlants_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="100001" filename="map01/ForestPlants_density.dds" relativePath="true"/>
6. Adding material lines. Read value earlier customShaderId="???" from the map we put the material in place of the line "???"
We add the content of the material to the map for this purpose to the search engine type </Materials> And when you see this line we put the following content at the end of content materials.
<Material name="foliageForestPlants_mat" materialId="100002" ambientColor="1 1 1" customShaderId="???">
<Texture fileId="100000"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
<CustomParameter name="frequencyAndScale" value="0.3 0.1 0 0"/>
<CustomParameter name="plantRotate" value="0.4363 1.57 0 0"/>
<CustomParameter name="cellSizeTerrainSizeScaleXZScaleY" value="16 1024 2 255"/>
</Material>
7.Adding content FoliageMultiLayer.
To do this, enter the search engine <DetailLayer name="terrainDetail" And when this line appears, add the following entries above the terrain line -terrainDetail
<FoliageMultiLayer densityMapId="100001" numChannels="1" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="forestPlants" numDensityMapChannels="1" materialId="100002" cellSize="8" viewDistance="60" objectMask="16711935" decalLayer="0" atlasSize="8" atlasOffsets="0.125 0" numBlocksPerUnitDefault="0.8" numBlocksPerUnitMin="0.4" numBlocksPerUnitMax="1.2" width="1.2" height="1.9" widthVariance="0.2" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.75"/>
</FoliageMultiLayer>
8.We save the map in the editor and close it.
9.I open the map in the editor Giants and from the bookmark foliage search ForestPlants We paint the bushes on the map and record the effect of the work.
10.We check the final effect of the game.
We adjust the size and density of the texture with numBlocksPerUnit="0.8" width="1.2" height="1.9" The first value is for the second density for texture width and the third for height.
Author seba j
LS 17 Instructions
1.Make copies of the map
2.Texture from a folder "Foliage" give your map to the folder map/foliage
3.Texture from a folder "map01" Add to your map to a folder map/map01
4.We open the map in the text editor and enter a name for the search engine <Material name="foliageWheat_mat" When this line appears, we move to the end and read the value customShaderId="???" We write this digit on a sheet of paper or immediately write down the line below the question marks ???
5.We're adding the following lines to the map.The following lines are added at the end of the content Files. To do this, please enter the search engine </Files> And when this line appears, add the following two lines at the end of the content.
<File fileId="100000" filename="../foliage/forestPlants_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="100001" filename="map01/ForestPlants_density.dds" relativePath="true"/>
6. Adding material lines. Read value earlier customShaderId="???" from the map we put the material in place of the line "???"
We add the content of the material to the map for this purpose to the search engine type </Materials> And when you see this line we put the following content at the end of content materials.
<Material name="foliageForestPlants_mat" materialId="100002" ambientColor="1 1 1" customShaderId="???">
<Texture fileId="100000"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
<CustomParameter name="frequencyAndScale" value="0.3 0.1 0 0"/>
<CustomParameter name="plantRotate" value="0.4363 1.57 0 0"/>
<CustomParameter name="cellSizeTerrainSizeScaleXZScaleY" value="16 1024 2 255"/>
</Material>
7.Adding content FoliageMultiLayer.
To do this, enter the search engine <DetailLayer name="terrainDetail" And when this line appears, add the following entries above the terrain line -terrainDetail
<FoliageMultiLayer densityMapId="100001" numChannels="1" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="forestPlants" numDensityMapChannels="1" materialId="100002" cellSize="8" viewDistance="60" objectMask="16711935" decalLayer="0" atlasSize="8" atlasOffsets="0.125 0" numBlocksPerUnitDefault="0.8" numBlocksPerUnitMin="0.4" numBlocksPerUnitMax="1.2" width="1.2" height="1.9" widthVariance="0.2" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.75"/>
</FoliageMultiLayer>
8.We save the map in the editor and close it.
9.I open the map in the editor Giants and from the bookmark foliage search ForestPlants We paint the bushes on the map and record the effect of the work.
10.We check the final effect of the game.
We adjust the size and density of the texture with numBlocksPerUnit="0.8" width="1.2" height="1.9" The first value is for the second density for texture width and the third for height.
Author seba j
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 21.09.2016 21:55
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
hommat ratkesi. homma toimii ja mappi edistyyjyväjemmari_46 kirjoitti:onko joku onnistunut lisäämään tuon ForestPlantFS17 textuurin mappiin ? Elikkäs tarvisin jeesiä ton textuurin kanssa. kaikki on niin kun ne kuuluu laittaa eli map01 kansiossa on forestplant_density.grle , ForestUndergrowth_density.grle ja Foliage kansiossa forestPlants_diffuse. mapi avattu notebad++ ja lisätty sinne tarvittavat tekstit. mutta kun avaa mapin GE:llä niin heittää teksit alas Warning: Loading file with invalid case 'C:/Users/Omistaja/Documents/My Games/FarmingSimulator2017/mods/port of Cereal valley/maps/map01/ForestPlants_density.grle. tai sitte ilmoittaa että no read data, nyt olis neuvot kalliit missä vika. kaikkee olen kokeillu tuossa mapin teksti muodossa mutta mikään ei auta. customShaderId on vaihdettu moneen otteeseen eikä ole ollut apua. laitan vielä tähän loppuun noi liitteenä olleet tekstit.
LS 17 Instructions
1.Make copies of the map
2.Texture from a folder "Foliage" give your map to the folder map/foliage
3.Texture from a folder "map01" Add to your map to a folder map/map01
4.We open the map in the text editor and enter a name for the search engine <Material name="foliageWheat_mat" When this line appears, we move to the end and read the value customShaderId="???" We write this digit on a sheet of paper or immediately write down the line below the question marks ???
5.We're adding the following lines to the map.The following lines are added at the end of the content Files. To do this, please enter the search engine </Files> And when this line appears, add the following two lines at the end of the content.
<File fileId="100000" filename="../foliage/forestPlants_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="100001" filename="map01/ForestPlants_density.dds" relativePath="true"/>
6. Adding material lines. Read value earlier customShaderId="???" from the map we put the material in place of the line "???"
We add the content of the material to the map for this purpose to the search engine type </Materials> And when you see this line we put the following content at the end of content materials.
<Material name="foliageForestPlants_mat" materialId="100002" ambientColor="1 1 1" customShaderId="???">
<Texture fileId="100000"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
<CustomParameter name="frequencyAndScale" value="0.3 0.1 0 0"/>
<CustomParameter name="plantRotate" value="0.4363 1.57 0 0"/>
<CustomParameter name="cellSizeTerrainSizeScaleXZScaleY" value="16 1024 2 255"/>
</Material>
7.Adding content FoliageMultiLayer.
To do this, enter the search engine <DetailLayer name="terrainDetail" And when this line appears, add the following entries above the terrain line -terrainDetail
<FoliageMultiLayer densityMapId="100001" numChannels="1" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="forestPlants" numDensityMapChannels="1" materialId="100002" cellSize="8" viewDistance="60" objectMask="16711935" decalLayer="0" atlasSize="8" atlasOffsets="0.125 0" numBlocksPerUnitDefault="0.8" numBlocksPerUnitMin="0.4" numBlocksPerUnitMax="1.2" width="1.2" height="1.9" widthVariance="0.2" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.75"/>
</FoliageMultiLayer>
8.We save the map in the editor and close it.
9.I open the map in the editor Giants and from the bookmark foliage search ForestPlants We paint the bushes on the map and record the effect of the work.
10.We check the final effect of the game.
We adjust the size and density of the texture with numBlocksPerUnit="0.8" width="1.2" height="1.9" The first value is for the second density for texture width and the third for height.
Author seba j
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 21.09.2016 21:55
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
toi txtuuri homma ratkes mutta toinen ongelma imeni. kaikki pellot oli vaihtanu paikkaa ja mapin koko oli pienentynyt. saako mapin kokoa muutettua kesken modauksen ettei tarvis tehdä kaikkea uusiksi.
- Arde_
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 11.01.2012 20:39
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi,Englanti ja vähän Ruotsia.
- Multiplayer tunnuksesi?: Arde
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
- Paikkakunta: Jalasjärvi
- Viesti:
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Mistä johtuu että uudella koneella kun liikutan etukuormaajaa niin traktori pysähtyy, vanhalla koneella ei tehnyt tätä. Ja mistä saisin pois kun vaihtaa kuvakulmaa niin kuvakulma ei jäisi samaan paikkaan vaan ns resetoituisi normaaliin kohtaan?
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 01.04.2014 07:59
- Multiplayer tunnuksesi?: viitala(FIN)
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Nivala
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Kuvakulman pystyy muuttamaan pelin asetuksista.Arde_ kirjoitti:Mistä johtuu että uudella koneella kun liikutan etukuormaajaa niin traktori pysähtyy, vanhalla koneella ei tehnyt tätä. Ja mistä saisin pois kun vaihtaa kuvakulmaa niin kuvakulma ei jäisi samaan paikkaan vaan ns resetoituisi normaaliin kohtaan?
-
- Viestit: 875
- Liittynyt: 30.04.2015 18:15
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: englanti,ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Jallu
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Saako renkaitten jälkiä maahan pidemmäksi aikaa kun ei mee montaa sekunttii ku lähtee.
-
- Viestit: 644
- Liittynyt: 02.03.2010 21:47
- Kielet: Finska, svenska och engelska
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Paikkakunta: Åbo
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
https://www.farming-simulator.com/mod.p ... tle=fs2017
Jollai muulla ollu ongelmia tän modin kans? En pysty käyttää noit altatyhjentävii kauhoi enkä myymään niitä. Yhdes on lannotetta sisäl mut ei pysty tyhjää mihkää.
Jollai muulla ollu ongelmia tän modin kans? En pysty käyttää noit altatyhjentävii kauhoi enkä myymään niitä. Yhdes on lannotetta sisäl mut ei pysty tyhjää mihkää.
Rai rai
- DB990
- Viestit: 224
- Liittynyt: 06.10.2016 16:40
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Englanti ja äidinkieli
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Re: Pienet Kysymykset [FS17]
Nyt olisi avun tarve, kysymys olisi erityisesti modaajille. Miten Sketchupista saa exportattua modellin niin, että textuurit näkyisivät Blenderissä? Käsittääkseni ainut tapa saada teoksia Sketchupista Giantsiin on nimen omaan Blenderin kautta, olenko oikeassa? Vai joudunko kenties lisäämään tekstuurit kuitenkin vielä Blenderissä?