Tuleeko siitä sitten jotain kuoleman jälkeisiä boonuksia? Kyllähän se riittää, että työkäytössä oleva kone on työkunnossa, eikä tarvi uuden veroinen olla.Valtra655 kirjoitti:Eikö se ole sanomattakin selvää että koneista pyritään pidetämään mahdollisimman hyvää huolta oli ne uusia tai vanhoja, työkoneita tai ei. Aina siihen ei toki pysytytä mutta tilanteen niin salliessa.
Kyllä, allekirjoitan sen että ikä raiskaa tietyissä määrin konetta mutta minusta pelkkä ikä ei riitä tekosyyksi koneen huonoon kuntoon.
Se että pesee koneen aina välillä ja jos joku osa menee rikki niin vaihtaa/korjaa sen korjaa yleisilmettä aika paljon. Kait se on niin henkilöstä kiinni että jaksaako nähdä sen vaivan että pitää koneet kunnossa tai ei.
Nettikoneesta bongatut
- Ezmo
- Moderaattori
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Nettikoneesta bongatut

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
-
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Tuskinpa siitä taivaan portilla minkäänlaisia bonuksia jaetaan mutta itsestäni on niin paljon mukavampi tehdä töitä hyvin pidetyllä koneella vaikka se olisikin vanha. Kone pitää siistinä myös paremmin arvonsa. Ja sitä kohtelee myös paljon paremmin kun se on siisti eikä romuläjä. Hyvin pidetyllä koneella riski jonkun hajoamiseen on pienempi kuin sellaisella mikä on ensiksi ollut ISIS joukoilla Kabulissa jonka jälkeen se on toiminut Venäläisten liikkuvana paskahuussina Ukrainassa.
Ei siinä, vaikka kuinka koittaisi omista koneista pitää huolta niin näköjään täytyy lähteä tekemään massikaan remonttia kun on muutama polttimo päättänyt päivänsä.
Ei siinä, vaikka kuinka koittaisi omista koneista pitää huolta niin näköjään täytyy lähteä tekemään massikaan remonttia kun on muutama polttimo päättänyt päivänsä.

Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
- Ännä
- Moderaattori
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Kyllä se on niin, että raktori kannattaa vaihtaa alle 4000h ajettuna tai sitte pitää loppuun asti. 

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
- Ezmo
- Moderaattori
Hyvähän se tietysti on siellä uhota, kun on isin ostamat vähän ajetut koneet pihassa, joihin tulee muutama hullu tunti vuodessa. Meeppä sanomaan joillekkin karjatilallisille, jotka tekee muutenkin 8-12h päiviä joka päivä, että voisivat pitää koneista parempaa huolta ja korjailla niitä enempi. Traktori työkoneena on sioitus, joka tuottaa sitä paremmin, mitä vähemmän siihen upottaa aikaa ja rahaa. Tuon ikäluokan intikkalla ei enään kauhean mukava oo töitä tehdä, oli kunto mikä hyvänsä.Valtra655 kirjoitti:Tuskinpa siitä taivaan portilla minkäänlaisia bonuksia jaetaan mutta itsestäni on niin paljon mukavampi tehdä töitä hyvin pidetyllä koneella vaikka se olisikin vanha. Kone pitää siistinä myös paremmin arvonsa. Ja sitä kohtelee myös paljon paremmin kun se on siisti eikä romuläjä. Hyvin pidetyllä koneella riski jonkun hajoamiseen on pienempi kuin sellaisella mikä on ensiksi ollut ISIS joukoilla Kabulissa jonka jälkeen se on toiminut Venäläisten liikkuvana paskahuussina Ukrainassa.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Valmeksi
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
https://www.nettikone.com/valtra/t202/1609205
Mikähän idea tässä on ollu? Ei oo mitenkään halpaa lystiä vaihtaa laatikkoa. Varsinkaan, jos 40 laatikossa ei ollut mitään vikaa.
Tietysti ehkä jos olis ihan pitotraktoriksi jättänyt, mutta nyt on myynnissä
Mikähän idea tässä on ollu? Ei oo mitenkään halpaa lystiä vaihtaa laatikkoa. Varsinkaan, jos 40 laatikossa ei ollut mitään vikaa.

|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
-
- Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
- Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Siitä Muwelle uus vetokones! Olis lähelläkin.Valmeksi kirjoitti:https://www.nettikone.com/valtra/t202/1609205

-
- Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Missä sinä uhoa huomasit? Esitin vain perusteita ja oman näkemykseni tästä aiheesta ja kerroin mitä mieltä itse olen asiasta. Tietääkseni se ei ole uhoamista.Ezmo kirjoitti:Hyvähän se tietysti on siellä uhota, kun on isin ostamat vähän ajetut koneet pihassa, joihin tulee muutama hullu tunti vuodessa. Meeppä sanomaan joillekkin karjatilallisille, jotka tekee muutenkin 8-12h päiviä joka päivä, että voisivat pitää koneista parempaa huolta ja korjailla niitä enempi. Traktori työkoneena on sioitus, joka tuottaa sitä paremmin, mitä vähemmän siihen upottaa aikaa ja rahaa. Tuon ikäluokan intikkalla ei enään kauhean mukava oo töitä tehdä, oli kunto mikä hyvänsä.Valtra655 kirjoitti:Tuskinpa siitä taivaan portilla minkäänlaisia bonuksia jaetaan mutta itsestäni on niin paljon mukavampi tehdä töitä hyvin pidetyllä koneella vaikka se olisikin vanha. Kone pitää siistinä myös paremmin arvonsa. Ja sitä kohtelee myös paljon paremmin kun se on siisti eikä romuläjä. Hyvin pidetyllä koneella riski jonkun hajoamiseen on pienempi kuin sellaisella mikä on ensiksi ollut ISIS joukoilla Kabulissa jonka jälkeen se on toiminut Venäläisten liikkuvana paskahuussina Ukrainassa.
Mikäli ymmärsin rivien välistä oikein niin mikäli menee jotain rikki niin sitä ei kannata korjata koska sen korjaaminen tulee liian kalliiksi? Itse taas näen niin että traktori on niin kallis sijoitus että siitä kannattaa pitää mahdollisimman hyvää huolta että sijoitus edes yrittää pitää arvonsa. Toki, tietty arvonalenema tulee joka tapauksessa vaikka koneella ei tekisi yhtään mitään töitä.
Kuten sanoin niin hyvä pyrkiä pitämään koneet siistinä jos on vain mahdollista, aina se ei onnistu. Mikäli työn vaihtoehtoiskustannus on liian suuri niin silloin ylenmääräinen puunaminen on perusteltua jättää tekemättä . Ja tiedän karjatiloja joilla pidetään koneet vielä astetta siistimpänä mitä meillä. Suurinpiirtein kerran viikossa pestään traktorit ja lietteen ajon aikaan pestään joka päivä päivän päätteeksi. Se on niin riippuvainen siittä minkälaisen arvon kukakin antaa millekkäkin asioille.
Siinä olet oikeassa että kotitilan koneet ovat kyllä isän maksamia ja ei niihin vuodessa aivan mahdottomia tule tuntejakaan mutta tulee silti useampi sata. Mutta en niitä silti kaikkia sanoisi vähän ajetuiksi. Massikassakin on tunteja 8500 ja Valmetissakin taitaa tulla kohta 11 tuhatta mittariin. Kaivurissa taitaa ollakkin jo 16 500 tuntia. Se on ehdottomasti koneista rujommassa kunnossa, en kiellä yhtään.
Pointtini oli se että vanhankin ja paljon ajetunkin koneen voi pitää siistinä jos vain haluaa ja pystyy. Tapoja on yhtä monia kuin viljelijöitäkin. Itse edustan sitä linjaa että koneet mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman hyvässä kunnossa. Joku muu voi edustaa eri linjaa. Suotta tästä tappelemaan on ruveta vaikka hyvän väittelynkin saa aikaan.

Jottei menisi ohi aiheen:
https://www.nettikone.com/john-deere/7700/1609504
Siitä hyvää ja vahvaa rautaa kohtuulliseen hintaan.

Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
-
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Näinhän seon aivan turha mennä nuilla 12k ja 8.5k ajetuilla mennä ees yrittään järkevää vaihtoa. Tiukka suorankaupan tarjous niin ei hirveetä hintaeroa enään ole. Myyjätkin halukakampia myymään suoralla kun ottamaan nuita vaihossa. Ulkomailta se traktori täytyy varmaan hakea jos joskus sellaisen voi ostaa.Ännä kirjoitti:Kyllä se on niin, että raktori kannattaa vaihtaa alle 4000h ajettuna tai sitte pitää loppuun asti.
~1k ajettu kones halvemmalla kun väliraha.

Voorumin kovin deutzimies.

Kiitos Finski!
SM320 8x2
SM300 8x4
- Simppa
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
No toi on päässy kasitonniksi aika vähällä, menee nopeesti kaupaksi.Kasitonni kirjoitti:https://www.nettikone.com/valtra/8150/1611457

- Peluri4
- Moderaattori
- Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
- Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
- Viesti:
Ylläri, et kun löytyy vähän ajettu 8000 sarjalainen myynnistä, niin se on niin karvalakki kun vaan olla voi...
- Ezmo
- Moderaattori
Hintaa saavat varmasti katsoa uudelleen. Ei ole tuollaisella saunalla kovin kiva kesällä ajella.

-
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Kyllä on tuskaa ajaa jos ei ole ilmastointia tai se ei toimi. Se tunne kun 100-90 levis ilmastointi kesken porottavan auringon paisteen ja äestysten ni ei olis tarvinnu ku sauna juomat vaanEzmo kirjoitti:Hintaa saavat varmasti katsoa uudelleen. Ei ole tuollaisella saunalla kovin kiva kesällä ajella.

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
![]() | Lataa tästä... |
- Muhka
- Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
- Viesti:
Viime kesänä ekaa kertaa tein töitä ilmastoidulla. Ei se niin tarpeellinen oo ku oppinu olemaan ilmanvalmetti 1502 t kirjoitti:Kyllä on tuskaa ajaa jos ei ole ilmastointia tai se ei toimi. Se tunne kun 100-90 levis ilmastointi kesken porottavan auringon paisteen ja äestysten ni ei olis tarvinnu ku sauna juomat vaanEzmo kirjoitti:Hintaa saavat varmasti katsoa uudelleen. Ei ole tuollaisella saunalla kovin kiva kesällä ajella.

Happipenkit ku o näissä uuemmissa ni ei enää oo kiva ajaa mekaanisella penkillä.

Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
- Verkku
Tuo 1455 natikka on kokenu varmaa monenmoista tilannetta ja kuskia, mahdollksesri joku peruuttanu päi ku esim keulamaski puuttuu.
Kyllä minun mielestä jos jokapäiväsee ajos raktori on ympäri vuoden ja sillä tehdää töitä kellonympäri ni ilmastointi on pakolline. Varsinki nevahommis.
Kyllä minun mielestä jos jokapäiväsee ajos raktori on ympäri vuoden ja sillä tehdää töitä kellonympäri ni ilmastointi on pakolline. Varsinki nevahommis.
-
- Kunniakäyttäjä
- Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Foorumilaise nyyhollanti.
https://m.nettikone.com/new-holland/tl90/1612336#1
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
-
- Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin

Voorumin kovin deutzimies.

- ViljamiFIN
- Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
- Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Harvinainen powerplussa 505 vähillä tunneilla.
https://www.nettikone.com/valmet/505/1611726
Pirun siisti 905.
https://www.nettikone.com/valmet/905/1606302
https://www.nettikone.com/valmet/505/1611726
Pirun siisti 905.

https://www.nettikone.com/valmet/905/1606302

Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
-
Kahvituuninkia.Mehtä kirjoitti:Foorumilaise nyyhollanti.

- Traktorimies_
- Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Vähän harvinaisemman mallinen Foortti.
https://www.nettikone.com/ford/8700/1612597
https://www.nettikone.com/ford/8700/1612597
Puhelinnumerossakin 11 numeroa

Kuvasta kiitokset Pelaaja80:lle
Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa
-
- Kielet: Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
- Traktorimies_
- Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Näyttää olevan joo, tosin hintaa pari tonnia liikaa, etenkin kun ei ole edes Hara-hytillä.