Ei nuo lokarit kovin hintavia oo, IKHlta 39e/kpl oli nuo.Maatila kirjoitti:Komiathan nuo lokarit siihen nähen on, että ite keräsin rekasta irroneen kohtuu ehjän lokarin, paikkasin suurimmat reiät pois ja vetasin kahteen osaan. Rungoista tuli hyvät vaan ite lokarit ei oo järin hienot, mutta kyllä ne asiansa ajaa...Ja tuttu vikalista, meillä tuossa persveivarissa justiinsa samoja vikoja. Kytkin laitettiin ja jarrutki on uusittu vaa ei nuo jarrut näytä pellaavaan edes vuotta ilman ,että jotaki häikkää niissä olis.
Kunnostus projektit
- Ännä
- Moderaattori
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kunnostus projektit

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
- Neliveto
- Vuoden foorumilainen
- Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Viesti:
Eipä tosiaan ollu hinnan kirossa lokarit ja kääntyy vielä pyörien mukana. Vaihoitteko kytkimen vai saitteko vanhan kuntoon jollakin konstilla?

- Ännä
- Moderaattori
Ei se tarttenu ku säätää vaa.Neliveto kirjoitti:Eipä tosiaan ollu hinnan kirossa lokarit ja kääntyy vielä pyörien mukana. Vaihoitteko kytkimen vai saitteko vanhan kuntoon jollakin konstilla?

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
- Maatila
- Moderaattori
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Eihän ne tuommoseen takatuuppariin kalliita oo. Tuohon jontikkaan passelit makso melkee puolet enemmän. Koitinhan mää isännälle sillon vihjailla ,että ostettas ihan raktoriin tarkotetut. Vaa ei innostunu..Ännä kirjoitti:Ei nuo lokarit kovin hintavia oo, IKHlta 39e/kpl oli nuo.Maatila kirjoitti:Komiathan nuo lokarit siihen nähen on, että ite keräsin rekasta irroneen kohtuu ehjän lokarin, paikkasin suurimmat reiät pois ja vetasin kahteen osaan. Rungoista tuli hyvät vaan ite lokarit ei oo järin hienot, mutta kyllä ne asiansa ajaa...Ja tuttu vikalista, meillä tuossa persveivarissa justiinsa samoja vikoja. Kytkin laitettiin ja jarrutki on uusittu vaa ei nuo jarrut näytä pellaavaan edes vuotta ilman ,että jotaki häikkää niissä olis.

- jfman
- Kielet: suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Waseliini
- Viesti:
Olis tällänen zetor crystal 8011 tarkoitus kunnostaa.

Ei kellään olis crystallin alkuperäis maalin värikoodia? tai lähelle osuvaa.
Ja mistä nähin saa osia?

Ei kellään olis crystallin alkuperäis maalin värikoodia? tai lähelle osuvaa.
Ja mistä nähin saa osia?

Ei riemulla ku valtralla ajaa
Tilaa Youtube kanavani ---> http://www.youtube.com/user/mrwaseliini/featured
Voin skinnata ottakaa yhteyttä yv
- Maatila
- Moderaattori

Paalikärry projekti ollut päällänsä. Puiset lavanlevitykset pois ja rautapalkista uudet tilalle. 5kpl sidontarakseja puolelleen ja etu sekä takalaidat mallia irrotettavat. Kesällä pitäs vielä maalata, osaan vetäsin pensselillä jo valmiiksi pohjamaalia ,ettei lähtis kovin pahasti ruostumaan.
-
Paljonko teillä ajetaan paalia vuoteen, jos noin pienet kärryt riittää vai onko kaikki paalit noin 2km säteellä?
- Maatila
- Moderaattori
Suurinosa pelloista on parin kilsan säteellä. Vuokramaille on n. 5km ,olisko joku 500-600 paalia vuoteen. Mieluummin tuolla mitä paria kerrallaan niinku muutamat vähän meidän tilaa isommat tilat tässä lähistöllä tekevät. Ja aihio on Runni 7, telin isäntä rakenteli setän kans siihen joskus aikoinaan. Pappa oulusta joltain rakennustyömaanlaidalta sen osti todella halvalla vai oliko jopa ,että ilmaseksi sen sai sieltä hakea kun kysäsi kärrystä.
- Peluri4
- Moderaattori
- Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
- Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
- Viesti:
Mä tekisin laittasin tuohon vielä "reunoiksi" jotkut putket tms, samaan tyyliin kun meillä oli tuhtissa aikoinaan niin vois pelkkiä alakerros kuormia ajaa sitomatta.
- Maatila
- Moderaattori
Nii, vaa vois mennä vähän hankalaksi ku kuitenki siitä kehikosta tulis mun taidoilla kiero. Ettei saa helposti irti ja takasin paikolleen..
Tahtoo nuoki olla niin timmit ,että jos irti saa niin ovat tosi tarkat laittaa paikolleen.

- Ezmo
- Moderaattori
Kiinteissä laidoissa hankalaa on se maksimileveys. Siksi kannattaa ainakin toinen laita olla liinalla.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Maatila
- Moderaattori
Ja seki ,että saa nostettua tavaraa rukilla kyytiin vaivattomasti. Ei tarvi kehikkoa yhen reissu takia purkaa pois.
-
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Teleskooppi tyyliset alalaidat vois olla hyvät. Sais lastatessa levitettyä niin olis nätimpi kuormata ja tielle mentäessä sais puristettua paalit kiinni. 

Voorumin kovin deutzimies.

- Maatila
- Moderaattori
Vois, vaan ne olis sitte meikäläisen rakentelutaitojen ulkopuolella ja hintaaki sitte kertyis. Ja seki ,että neki olis hankala purkaa pois. Tuolla kuitenki pitäs pystyä kippaamaanki, muuten nuo laidat olisin hitsannut kiinteäksi. Yks vuosi ajettiin ojamaita kahella nii tuo oli toisena kärrynä vaikkei ollut yhtäkään laitaa paikollaan.. 

- Ezmo
- Moderaattori
Laitojen pitäs olla niin korkeat, että samoilla laidoilla sais yläkerroksen paaleja täyteen, jotta niistä laidoista ois jotakin hyötyä.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Maatila
- Moderaattori
Seki vielä ja ei tuo kottikärry 12 jontikalla pyöritettyä rehupaalia kestä jos yläriviinki 6 laittaa..
Kyllä mää luulen ,että tuo on nyt semmonen ,että meidän tarpeet täyttää. Pitää paaleja ajaessa ja sitoessa vielä miettiä mitä tuohon tarttis lisäillä, että olis mahollisimman kätevää sitoa ym. Nyt ei vaan oo tarvetta sitoa ku paaleja on vaan tässä ihan lähituntumassa.

- Peluri4
- Moderaattori
- Viesti:
- Ezmo
- Moderaattori
Tuo vissiin menee leveydessä yli 2,6 metriä?

- Peluri4
- Moderaattori
- Viesti:
Täytyy kai sen mennä jos sisämitat on mitotettu n.130cm paaleille.
Mut heijastimet tossa oli nuissa kulmissa, eikä ainakaan poliisi mulle mitään niistä, tai edes sidonnasta sanonut, kun oli pelkkä alakerros paaleja kun pysäyttivät.

- Maatila
- Moderaattori
Tuo pulttaamishomma olis kyllä ihan hyvä ratkasu. Pittää isännältä melekee kysyä mitä se olis mieltä, luulen kyllä ,että sanoo vaan että on rahan haaskausta.. 

- Ezmo
- Moderaattori
Peräkärry saa olla vain 260 leveä, joten saattaa joutua lisälaitoja tiellä irroittelemaan. Täällä pysäyttivät ison tien liikenteen ja käskivät purkaa paalikuorman, jonka jälkeen ulospäin kallistuneet laidat vettää liinalla suoraan, ettei ylitä tuota ja laittamaan vaan 4 paalia kyytiin. Rekkakuskit on kans aika hanakoita tekemään ilmoituksia poliiseille nuista.Peluri4 kirjoitti:Täytyy kai sen mennä jos sisämitat on mitotettu n.130cm paaleille.Mut heijastimet tossa oli nuissa kulmissa, eikä ainakaan poliisi mulle mitään niistä, tai edes sidonnasta sanonut, kun oli pelkkä alakerros paaleja kun pysäyttivät.

-
- Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Seuraava kysymys onkin että minkätakia perävaunu ei saa olla yli 2,6m mutta tiellä silti saa kuljetetaan 3-4m kylvinkoneita, kolmen metrin murskaimia ja leveitä äkeitä? Kun on ylileysvalot kunnossa niin kuvittelisin että saisi vaunua vetää samallalailla kuin muitakin perässä olevia koneita.Ezmo kirjoitti:Peräkärry saa olla vain 260 leveä, joten saattaa joutua lisälaitoja tiellä irroittelemaan. Täällä pysäyttivät ison tien liikenteen ja käskivät purkaa paalikuorman, jonka jälkeen ulospäin kallistuneet laidat vettää liinalla suoraan, ettei ylitä tuota ja laittamaan vaan 4 paalia kyytiin. Rekkakuskit on kans aika hanakoita tekemään ilmoituksia poliiseille nuista.Peluri4 kirjoitti:Täytyy kai sen mennä jos sisämitat on mitotettu n.130cm paaleille.Mut heijastimet tossa oli nuissa kulmissa, eikä ainakaan poliisi mulle mitään niistä, tai edes sidonnasta sanonut, kun oli pelkkä alakerros paaleja kun pysäyttivät.

Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
- Ezmo
- Moderaattori
Tulee ihan siitä EU:n pykälästä, joka rajoittaa kuorma-autojakin. Traktorilla saa vetää yli 2,6m leveää lietekärryä ainoastaan. Koneenkuljetuslavetti on taas eri pykälissä. Muutenhan markkinoilla ois tehdasvalmisteita leveitä kärryjä.Valtra655 kirjoitti:Seuraava kysymys onkin että minkätakia perävaunu ei saa olla yli 2,6m mutta tiellä silti saa kuljetetaan 3-4m kylvinkoneita, kolmen metrin murskaimia ja leveitä äkeitä? Kun on ylileysvalot kunnossa niin kuvittelisin että saisi vaunua vetää samallalailla kuin muitakin perässä olevia koneita.