Olen Hujasen Valtsu tältä pohjois pohjanmaalta ja omistan 45 lehmän maitotilan. Ostin tämän tilan isältäni ja äidiltäni kun sain armeijan käytyä vuonna 2006 ja tuolloin olin 21 vuotias ja nyt eletään vuotta 2015. Minun perheeseen kuuluu minun, isän ja äidin lisäksi 2 veljeä, joita ei kiinnostanut rueta paskaa talikoimaan. No joo tämä tila on muistaakseni rakennettu vuonna 1975, jonka rakensi minun pappa. Silloin ei ollut muuta kuin 4 lehmän navetta, yksi pieni puulato ja pieni mökki. Kyllä tämä tila on muuttunut paljon neljässäkymmenessä vuodessa. Nyt sen sijaan löytyy pihasta iso talo, kuivuri, 45 lehmän navetta, 3 hallia, kusiaivo ja tunkio ja tässä lähiaikoina olisi tarkoitus rakentaa vielä yksi halli lisää, mutta se on enää vain pankinjohtajasta kiinni. Ai niin tilaan kuuluu tällä hetkellä 75 hehtaaria peltoa joista 30 on vuokramaita ja mehtää on 50 hehtaaria mutta eipä niistä sen enempää. Koneita on tuossa pihassa kyllä monenlaisia, mutta taidan kertoa vaan ne pääkoneet eli raktorit: New Hollant 110-90 tunnit: 6880, Valmet 505 mp liftin etukuormaajalla tunnit: 11454, Valtra N141 quicke 55 etukuormaajalla tunnit: 4500, Massey Ferguson 7726 quicke 88 etukuormaajalla tunnit: 680 ja sitten vielä Sampo Rosenlew 2045 tuntimittari ei toimi.

Huomenna tulevassa päivityksessä olisi tarkoitus tehdä syys rehuja ja alotella puinteja on siis meneillään elo- syyskuu
ilmoittakaa virheistä ym...