Nuo mitä ezmo sano ja sitte ilman aikuset piippailut jos et vejä käsijarrua ku nouset penkistä, jos jätät ulosoton päälle ja nouset penkistä, jos meinaa sammua nii siitäki seuraa 20sek piippailut. Kaikkia ihan ihmeellistä, millon ei lähe liikkeelle , sähkönen etukuormain ohjaus täysin perseestä. Sähkönostolaite meenee täysin sekasin jos käytät nostolaitetta lokasuojanapeista. Mutta on siinä hyvääki, mutta liikaa nuita käyttöön liittyviä vittumaisuuksia. Mekaanisessa se hyvä puoli ,että varmasti toimii ku kiskasee vivusta ja tekee mitä oikeesti haluaa. Onneksi siinä hollannis on kuitenki mekaaniset hydevivut.
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
Nappivaihteiston naputtelu pitemmän päälle ottaa hermoon, eikä risteyksestä lähtiessä ilman katsomista tiedä, millä vaihteella automatiikka haluaa lähteä. Muutenkin vaihteita on aivan liian vähän.
Maon^ kirjoitti:Vaihteiden vähyys korostuu noissa pienemmissä koneissa. Ja ennemmin mää silti nappia napuutan kun hämmennän keppiä ja naputtelen silti pikavaihteita.
Portaaton on vaan kyllä mukavin ajaa.
Keppivaihteilla voi hyppiä, kun taas nappivaihteella on kaikki vaihteet käytävä läpi. Vaihteitten vähyys näkyy työnopeuksien valinnassa, kun mihinkään ei löydy sopivaa nopeutta.
Kieltämättä temmin mek. lohkot on välii vittumaisia käyttää mutta ei oo viä semmosta tilannetta tullu ettei olis selvitty.
Ite kyllä tykkään tm120 keppilootasta ja ite tykkäisin jos isompiaki temejä sais keppilaatikolla, ku noita saa kokoajan olla kalibroimas. Ja sitteku nua 155 isommat on viä kaiken hyvän lisäks sähköpumpulla.
Joo en oo positiivista hirveesti kullu siitä sähkösestä pumpusta. Ja kyllähän nuilla mekaanisillakin kärryjä kippailee mutta paljon työläämmät neon käyttää ja huoltaakkin kun sähkö lohkot. En kyllä tiiä millaset ne sähkölohkot teeämmissä on. Talvella tuskailin kun ei tahtonu linkoa irrottaessa pysyä vivut kellunnassa kepin pätkät väliin niin joha pysy. Kesällä pysyvät ja pysyy ne talvellakin kunhan on ensiksi tunnin lingonnu teitä.
Dual comandiko se keppiloota oli? Ite kyllä tykkään tuosta Powercomandista kunhan olis se 19 vaihe ja sitä kun ei oo saanu kun 175 ylöspäin.
Verkkun työpaikalla ainaki tm120 on ihan classikki.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Maatila kirjoitti:Onko teillä nuita kaikkia useammat kipaleet? Vai rahapulan takia myytte ja ostatte halvempia tilalle?
Tilakaupan mukana tuli koneet ni niitä o ny kaks kappaletta. Niittokoneita o kolme mut niitä ny voi yks ollakki varalla jos ei mikää kaamea tarve oo myyä. Täytyy ny pitää tuol nettikoneessa kokoajan kolme konetta myynnissä. Tai kuushan niitä o ko meikäläisen ja isännän tilillä.
<<Kiitokset N141H Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Maon^ kirjoitti:Joo en oo positiivista hirveesti kullu siitä sähkösestä pumpusta. Ja kyllähän nuilla mekaanisillakin kärryjä kippailee mutta paljon työläämmät neon käyttää ja huoltaakkin kun sähkö lohkot. En kyllä tiiä millaset ne sähkölohkot teeämmissä on. Talvella tuskailin kun ei tahtonu linkoa irrottaessa pysyä vivut kellunnassa kepin pätkät väliin niin joha pysy. Kesällä pysyvät ja pysyy ne talvellakin kunhan on ensiksi tunnin lingonnu teitä.
Dual comandiko se keppiloota oli? Ite kyllä tykkään tuosta Powercomandista kunhan olis se 19 vaihe ja sitä kun ei oo saanu kun 175 ylöspäin.
Dual command on taas niitä mitä on ts hollanneis. Kepistä alue ja napeilla vaihteita. Juu tm120 meikäläisen työpaikalla on klassikki ja ite ainaki tykkään siitä lootasta ku on nii paljo vaihteita. Sitte 155 on rc, paljo on semmosia tilanteita että ei tahdo löytyä sopivaa vaihdetta. Ja pakki puuttuu myös. Kärryä ku ajettii ja piti pitempää matkaa peruuttaa ni vittu meinas mennä hermot ku ei se mee pakilla ku 12kmh.
On se ihme homma jos ei 18 tai 19 vaihteesta löydy sopivaa pykälää, kumma ku ei ikinä nevalla ollu ongelmia ko lootan kanssa vaikka kahdessa teeämmässä oli RC ja yhdessä PC. Ja MXM190 oli joku nappiloota kans. Ei ainakaan sinä aikana kalibroitu ainuttakaan lootaa, no kerran oli sähkövian takia yhdestä RC lootallisesta A ja C alueet hetken aikaa poissa pelistä, mutta ei haitannu turpeennostoa sekään kun B oli käytössä. Ite en ainakaan pitäisi keppilootaa edes vaihtoehtona jos on powershiftiä tarjolla, on se sen verran mukava käsitellä.
Neliveto kirjoitti:On se ihme homma jos ei 18 tai 19 vaihteesta löydy sopivaa pykälää, kumma ku ei ikinä nevalla ollu ongelmia ko lootan kanssa vaikka kahdessa teeämmässä oli RC ja yhdessä PC. Ja MXM190 oli joku nappiloota kans.
Ruiskuttaessa pienempi vaihde on liian hidas, kun paineet laskee ja isommalle liian epätasasta. Siinä sen hyppäyksen helpoiten huomaa, mutta karhottaessakin kaipaa välivaihdetta ja pajujen murskaukseen pienin vaihde on liian nopea.
Kummasti urakoitsijoilla on täälläpäin 175 ja 190 mallisia vesakkomurskainten edessä vaikka sopivia vaihteita ei ole? Koskaan en ole nähnyt teeämmää ruiskun edessä, varmaan on näppärämpiä koneita siihen hommaan olemassa kuin joku 7,5litran koneella oleva mörkö 650 takasilla (no saa niitä sirkkelinteräpyöriä ruuvailtua alle mutta silti).
Se nappihässäkkä on tieajossa ihan jees ku automaatilla päästelee. Muuten on kyllä karmia laitos, mieluummin hämmentää valametin deltapovershiftiä tai jontikan täyskovalla vaihteistolla ajelee.
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.