Kyseistä kouraa oon ollu asentamassa ja tuli isännälle ongelmia kun ei kerinnyt enään mietiin mitä tekee.

Mutta kyllä ennemmin sykkeellä tekisin kun sahalla.
Paljoko tuo sitten maksaa?Maon^ kirjoitti:Paljonko se uus syke sitte maksaa?
Tuo on iha oikia moto koura mutta pienempänä ja mittalaiteella .
Saa se silloin melkeen tuplasti nopeampi ollakkin.Maon^ kirjoitti:Uusi 16-20k alvillisena mittalaitteen kera.
Mää kuun oon ymmärtäny että kaivuri metässä sopii ainoastaan ojalle, laikutukseen tai suolle.Ezmo kirjoitti:Millanen mettän harvennusväline ois hyvä asentaa kaivuriin?
Kaivuri sopii puun kaatamiseen paremmin kuin nuo pienet maatilakuormaimet. Kaivinkoneellahan ojatkin yleensä nipistellään puhtaaksi ja nytkin pitäs yhdelle kaivurikuskille soittaa, että tulis hakkaamaan hakerankaa, kun ei kelit oikein suosi sahahommia.Aecel kirjoitti:Mää kuun oon ymmärtäny että kaivuri metässä sopii ainoastaan ojalle, laikutukseen tai suolle.Ezmo kirjoitti:Millanen mettän harvennusväline ois hyvä asentaa kaivuriin?
Onko tarkotus tehdä oikeasti harvennuksia, vai pääasiassa jotain pellon- ja tienreunoja? Kaivurin kanssa harvennuksella tulee vastaan peräylitys, ulottuvuus ja vakaus/eteneminen. Ulottuvuutta saa kyllä jatkopuomilla lisää, ja jos semmosta suunnittelee niin ehdottomasti pikakiinnikkeen päähän vielä semmonen tassu millä voi avittaa kulkemista ja kääntää konetta. Tuossa sun koneessa ei kovin paljon peräylitystä taida olla, joten se ei aiheuttane ongelmia, ja sen kans oppii kyllä äkkiä elämään.Ezmo kirjoitti:Kaivuri sopii puun kaatamiseen paremmin kuin nuo pienet maatilakuormaimet. Kaivinkoneellahan ojatkin yleensä nipistellään puhtaaksi ja nytkin pitäs yhdelle kaivurikuskille soittaa, että tulis hakkaamaan hakerankaa, kun ei kelit oikein suosi sahahommia.Aecel kirjoitti:Mää kuun oon ymmärtäny että kaivuri metässä sopii ainoastaan ojalle, laikutukseen tai suolle.Ezmo kirjoitti:Millanen mettän harvennusväline ois hyvä asentaa kaivuriin?
Harvennuksiin pääsääntöisesti. Ulottuvuus ei oo suuri ongelma, kun joka tapauksessa pitää parit urat tehdä saralle, kun traktorissa kuormaaja ei nosta kuin vierestä. Eikä kivejäkään mahottomasti oo, kun pääsääntöisesti suomaata nuo kaikki on. 8 tonnin kaivurilla tuo yks käy hakkaamassa, eli mulla on pari tonnia painavempi. Täytynee miettiä ens syksyyn asti ainakin ja seurata tarjontaa.Motokuski kirjoitti:Onko tarkotus tehdä oikeasti harvennuksia, vai pääasiassa jotain pellon- ja tienreunoja? Kaivurin kanssa harvennuksella tulee vastaan peräylitys, ulottuvuus ja vakaus/eteneminen. Ulottuvuutta saa kyllä jatkopuomilla lisää, ja jos semmosta suunnittelee niin ehdottomasti pikakiinnikkeen päähän vielä semmonen tassu millä voi avittaa kulkemista ja kääntää konetta. Tuossa sun koneessa ei kovin paljon peräylitystä taida olla, joten se ei aiheuttane ongelmia, ja sen kans oppii kyllä äkkiä elämään.
Mutta puomin geometrian takiahan kyllä vaatii enemmän tilaa oikeeseen motoon verrattuna että mahtuu pyörähtämään puitten välissä ajouralla. Ja jos on kivisiä maita niin pirunmoinen kiikkulauta se on...
Ite oon hakannu pelkästään rullasyöttösillä kourilla, joten sykerunkkarista ei omakohtasta kokemusta oo, mutta luulis että ajaa asiansa jos omia mehtiä hoitaa, eikä mahottomia tuotostavotteita aseta. Kyllä se kyykkymoton kuitenkin voittaa mennen tullen ja palatessa. Tai sitten ihan energiapuukoura karsivana, jos tarkotus tehä vaan hakerankaa. Tänään aamulla just ajoin TMK-energiakouralla tehtyjä rankoja muutaman kymmenen kiintoa, pääasiassa koivua ja leppää, niin ei karsintajälessä suurempia moitteita ollu siinäkään. Tyvestä oli aina otettu yks tai kaks karsittua rankaa, ja loppu kokopuuna.
Oma halli.Mrjakari kirjoitti:Tässä ollaan klapeja tehty ja kevättä ootellaha. Rattorit pitäs viejä huoltoon täs talven aikana ehdotuksia hyvästä ja halvasta huoltopiskasta joka ois tässä lappeenrannan lähistöllä.
No hyvä on sanoa kun ei ole taitoa laitella sähköjä ja penkin antureita ku taulus vilkkuu käsjarrun valo ja muuta pientä mukavaa.Muhka kirjoitti:Oma halli.Mrjakari kirjoitti:Tässä ollaan klapeja tehty ja kevättä ootellaha. Rattorit pitäs viejä huoltoon täs talven aikana ehdotuksia hyvästä ja halvasta huoltopiskasta joka ois tässä lappeenrannan lähistöllä.
Se savi on kyllä vittumaista talvella ku jäätyy. Telojen väleissä ja kauhoissa jos joku ei oo jaksanu siivota.Ezmo kirjoitti:Tuo penkin anturivika on helppo korjata. Moni on ohittanu pois käytöstä kokonaan sen, jos se on alkanu temppuilla.
Koppelosta ilmeni öljyvuoto ajomoottorille menevässä letkussa. Onhan mukava piikata jäätynyttä savea pois rungon sisältä. Keväällä pitää kyllä putsata joka paikka telastosta. Paljon menee myös aikaa nuissa pikkuvioissa, kun niitä koittaa korjailla. Joku lukkovaras selvästi on käynyt, kun lukonmekanismeja ja lukkojen salpoja puuttuu. Täytynee niitä koittaa jostakin metästää.
Valmettiä tulee käytettyä kun jos (ja kun) jotain laukeaa niin laukeaa myös takuu jos ei ole huoltokirjaa.Valmeksi kirjoitti:Ei oo merkillä väliä vaan vika on huoltovirmassa ja sen työntekijöissä, jos tekeevät "turhaa" työtä.
Myökään ei yhteen huoltovirmaan enää ikinä traktoria viedä...