Traktoreita/koneita
- Maatila
- Moderaattori
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Traktoreita/koneita
Meilläki 4000 voortissa kesälaatua jäänyt. Eilen kävin ajamassa sillä ja kun pihaan pääsin alko käyntiääni seilaamaan ja kohta se sitte sammu. Pitäs koittaa vaihtaa pottoaineet tässä pikkupakkasten aikaan ja laittaa talvilaadut sekä vaihtaa pa suodatin.
- Neliveto
- Vuoden foorumilainen
- Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
- Viesti:
Totta tämäkin ja toimii eritoten vanhojen jakajapumppujen kohdalla, joissa ei ole omaa voiteluöljyä. Jos tuntuu elementit jumittavan pumpun sisällä niin kone tyhjäkäynnille ja kumivasaralla koputtelee pumpun kylkeä. 2t öljyä ei tarvita paljoa, kerran sitä itsekin laitoin pari desiä 80 litran tankilliseen.Valtra655 kirjoitti:Huoltomiehien vanha kikka on lisätä tippa kakstahti öljyä polttoaineeseen jos on vettä. Se kuulemma voitelee pumpun. Itse olen skeptinen sen suhteen joten en itse laittaisi.

- sutki
- Moderaattori

-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
- Zetor 6211
- Kielet: Suomi, Englanti ja muutama sana Ruottia.
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Viimeksi muokannut Zetor 6211, 05.02.2017 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- trakumies
- Kielet: Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Trakumies
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Tietäskö kukaan mistä johtuu JD 3350 nostolaitteen vinkuminen kun nostaa tai laskee. Ollaan katottu koko laitos läpi mut vikaa ei taho löytyä.
- Verkku
- Kielet: suomi ja englanti
Jakajapumpulla, tiedän ettei se paha homma oo mutta ku jaksas ja viittisMehtä kirjoitti:Onko se rivi vai jakajapumpulla? Rivikää paha oo ottaa mutta jakajahan saa nypätä koska vaa pois.Verkku kirjoitti:Kannattasko laittaa talvilöpöö tankkii ja vaihtaa suodattimet? Mikä sitä 845 risoo?
Mun tarvis ruveta ottaa 685:sta syöttöpumppua irti ja laittaa se vaikka tammerdiiselille. Ei oo vetoja ja lykkää suuttimet tukkoon. Käyntiin lähtee normaalisti. Suuttimien kärjet on kahdesti vaihdettu, tankit ja linjat putsattu.

- V A valmet
- Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)
Ite tämän päivää turannu 705 kanssa ku oli kesäaineet tankissa, vedenerottimen sulatin, suodattimen katoin, ihme ei ollu jäässä ja ilmasin. Vähä kaavoin 2tahti bensaa tankkiin ettei ennää jäätys ja talviainetta lopun tankkia täyteen.
- urakkamies
- Moderaattori
Pitkään seisseiden moottoreiden kanssa tuota öljyä on tullut käytettyä, sekä bensa että riisseleissä. Ei siitä ainaakaan haittaa ole ollu ja saa pumppu yms vähän lisää voitelua. Minimekki pumppu on ainakin hyvä vaihtamaan öljyt naftaan, vaikka niin ei pitäisi käydä. Toki kaikki riisselit on rivipumpullisia, jakajapumppuja kun ei meidän kartanolle huolita.Neliveto kirjoitti:Totta tämäkin ja toimii eritoten vanhojen jakajapumppujen kohdalla, joissa ei ole omaa voiteluöljyä. Jos tuntuu elementit jumittavan pumpun sisällä niin kone tyhjäkäynnille ja kumivasaralla koputtelee pumpun kylkeä. 2t öljyä ei tarvita paljoa, kerran sitä itsekin laitoin pari desiä 80 litran tankilliseen.Valtra655 kirjoitti:Huoltomiehien vanha kikka on lisätä tippa kakstahti öljyä polttoaineeseen jos on vettä. Se kuulemma voitelee pumpun. Itse olen skeptinen sen suhteen joten en itse laittaisi.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole.
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
- Maatila
- Moderaattori
Kellään kokemusta Rozmitalin yks roottorisista karhottimista? Ei olis pahan hintasia nuo uudet ja pitäs melkeen ens kesäksi saada tuoreempaa rautaa heinänteko kalustoon. Alkaa olla kaikki karhotus vehkeet käytetty loppuun.
- V A valmet
- Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)
Kyllähän tuo asiansa hoitaa puhtaan jäljen jättää ilman että multa pöllyää. Ja tuo tullee vaikka nelitonnisen perässä.Maatila kirjoitti:Kellään kokemusta Rozmitalin yks roottorisista karhottimista? Ei olis pahan hintasia nuo uudet ja pitäs melkeen ens kesäksi saada tuoreempaa rautaa heinänteko kalustoon. Alkaa olla kaikki karhotus vehkeet käytetty loppuun.

- Maatila
- Moderaattori
Juu, keviöitähän nuo yks roottoriset on pyörittää. Tosin nelitonnista yritetään kesään mennessä päästä eroon ,että sinällään oo merkitystä.. 

- Muhka
- Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
- Viesti:
Ostatte meiltä sen pöttingerin yksroottorisen. Puoltoista kesää sillä karhotettu, ku edelline omistaja oli luullu leveemmäks ja ostanu siinä luulossa että sopis ton niittokoneen kanssa.

Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
- Mrjakari
- Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi
Tietääkös kuka mikä on mein 955xl natikassa ku ns nuokku ja käy huonosti ja tuossa olin ajanu vähä ja just käynnistäny ni sammu eikä lähe käyntiin eikä yhtään lupaa. Talvi laatua on kyllä tankissa.
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting
Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
- Ezmo
- Moderaattori
Suodatin jäässä?
Tuli ostettua tällänen Koppelo, kun piha näyttää niin tyhjältä, jos on vaan yks kaivinkone seisomassa. Ulkonäöltään tuo on kärsiny, mutta tekniikka ja telasto näyttää olevan kuosissa.

Tuli ostettua tällänen Koppelo, kun piha näyttää niin tyhjältä, jos on vaan yks kaivinkone seisomassa. Ulkonäöltään tuo on kärsiny, mutta tekniikka ja telasto näyttää olevan kuosissa.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Mrjakari
- Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi
[quote="Ezmo"]Suodatin jäässä.
Ei oo testattu.
Ei oo testattu.
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting
- Verkku
No vaihtakaa ny suodattimet ensi, siirtopumpun sihti putsat ja että siirtopumppu toimii, linjat kattoo ettei vuoda ja puhaltaa tyhjäks. Tankkien putsaus. Jos noitten jälkee ei pelaa niin suuttimet ja syöttöpumppu.
- Maatila
- Moderaattori
Pöttinger, kuulostaa kalliilta.Muhka kirjoitti:Ostatte meiltä sen pöttingerin yksroottorisen. Puoltoista kesää sillä karhotettu, ku edelline omistaja oli luullu leveemmäks ja ostanu siinä luulossa että sopis ton niittokoneen kanssa.

-
Polttoaine sudattimien vaihto auttaa jos on kesä laadulla ajettu niin, Kesä laadusta tulee parafiiniä mikä tukkii suodattimen ja polttoaine järjestelmän..Mrjakari kirjoitti:Tietääkös kuka mikä on mein 955xl natikassa ku ns nuokku ja käy huonosti ja tuossa olin ajanu vähä ja just käynnistäny ni sammu eikä lähe käyntiin eikä yhtään lupaa. Talvi laatua on kyllä tankissa.
-
Pönttö kauhallinen kone, Onko rasvaria? entäpäs oliko kuinka kallis jos saanee kysyä?Ezmo kirjoitti:Suodatin jäässä?
Tommotteessa kun olisi s45 hydraulinen kiinnike niin aijaij...

Viimeksi muokannut Maatila, 13.01.2017 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Sen verran oot kyllä foorumilla aikaa viettänyt, että pitäs tietää ettei kuvia lainata ja tuplapostaus on kiellettyä.. :D
Syy: Sen verran oot kyllä foorumilla aikaa viettänyt, että pitäs tietää ettei kuvia lainata ja tuplapostaus on kiellettyä.. :D
- Muhka
- Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
- Viesti:
Nii voihan se kuulostaa mutta eri asia onko seMaatila kirjoitti:Pöttinger, kuulostaa kalliilta.Muhka kirjoitti:Ostatte meiltä sen pöttingerin yksroottorisen. Puoltoista kesää sillä karhotettu, ku edelline omistaja oli luullu leveemmäks ja ostanu siinä luulossa että sopis ton niittokoneen kanssa.Ja ehkä vähän liian kaukana.

Ja mehän ny tuuaan se hiluxin lavalla sinne suunnille ni tulee maakuntamatkailua harrastettua.

Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
- Ezmo
- Moderaattori
96 tuo myyjän mukaan on, muttei niistä niin varmoja voi olla. Yks kallistuva luiskakauha, mut se menee myyntiin, kun se on niin pieni. Eipä yleensä koneen mukana kauheasti kauhoja tuu. Eihän traktoreissakaan mukana tuu etukuormaajan työlaitteita yleensä.Simppa kirjoitti:Minkä vuotinen tuo koppelo on? Kai ny etes enempi kauhoja kun tuo tuli
Eipä tuota rasvaria tarvi näille kaivuutunneilla.Dual_power kirjoitti:Pönttö kauhallinen kone, Onko rasvaria? entäpäs oliko kuinka kallis jos saanee kysyä?Ezmo kirjoitti:Suodatin jäässä?
Tommotteessa kun olisi s45 hydraulinen kiinnike niin aijaij...

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Maatila
- Moderaattori
Mitä Ezmo meinaa sille vanhalle tehä? Onko se ihan soiva peli? Telastot, vetorattaat ,perusketjut ym? Ja minkä painonen se vanha on? Ja mistä päin tuon uutukaisen kävitte ostamassa?
- Ezmo
- Moderaattori
Vanha menee myyntiin varmaan kevään aikana. Syksyllä se toimivana tuohon parkkiin jätettiin siinä uskossa, että ens kesänä sillä jatketaan, joten aika soiva se on. Siinä on tuo telasto melko kulunut, mutta kyllä niillä ajelee. Vetorattaat on kyllä kunnossa ja öljyt joka vuosi vaihdettu. Perusketjut on aika venyneet, johtopyörän akseli on jo näkyvissä. Vanha on PC 120, niin varustuksen kanssa se on 13 tonnia. Tornion suunnalta tuo löyty.Maatila kirjoitti:Mitä Ezmo meinaa sille vanhalle tehä? Onko se ihan soiva peli? Telastot, vetorattaat ,perusketjut ym? Ja minkä painonen se vanha on? Ja mistä päin tuon uutukaisen kävitte ostamassa?

- Aecel
- Kunniakäyttäjä
- Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Tuoha on ku tehtaalta rullannut verrattuna meiä Åkermanneen, jos ulkoasua katsotaan. 

Miksei täällä humppa soi?