Tänää 13v, eli enää kaks vuotta rattorikorttii.

Onkos täälä muita ketä on oikeesti syntyny 1.1?
Itellä vielä 3/4 vuotta jälellä korttiin, vaan tulee ajeltua ilman korttiakin kesällä, kun töitä pitää tehä.Komaal kirjoitti:Hyvöt uuet vuodet kaikille täältäkin.
Onkos täälä muita ketä on oikeesti syntyny 1.1?
Eihän sitä korttia ole poliisien takia keksitty. Ilman korttia ajat kolarin, niin saat itse maksaa kaikki vahingot siitä, vaikka se oisi voittokolari, niin sinä oot siitä vastuussa. Sitten sinun pitääkin vasta tehdä niitä töitä.Kuuspytty kirjoitti:Itellä vielä 3/4 vuotta jälellä korttiin, vaan tulee ajeltua ilman korttiakin kesällä, kun töitä pitää tehä.Komaal kirjoitti:Hyvöt uuet vuodet kaikille täältäkin.
Onkos täälä muita ketä on oikeesti syntyny 1.1?![]()
Harvoin ne poliisit pysäyttää, tai eres kahtovat minkä lainen kuski sielä on. Syksyllä kun olin menossa pellolle viemään kärryjä, niin maantien yli kun mänin, niin sattu justiisa poliisit kohalle. Pistin vaan valot päälle ja eihän ne edes vilkassu.
Onko tilan töitä alle 15 vuotiaan varassa? Tietysti pikkuhommat omalla tontilla joo, mutta yleiselle tielle ilman korttia ajamaan...Kuuspytty kirjoitti: Itellä vielä 3/4 vuotta jälellä korttiin, vaan tulee ajeltua ilman korttiakin kesällä, kun töitä pitää tehä.![]()
Harvoin ne poliisit pysäyttää, tai eres kahtovat minkä lainen kuski sielä on. Syksyllä kun olin menossa pellolle viemään kärryjä, niin maantien yli kun mänin, niin sattu justiisa poliisit kohalle. Pistin vaan valot päälle ja eihän ne edes vilkassu.
T-kortti on meikäläisen mielestä vähän huono keksintö tälläisenä lama- ja kustannuskriisiaikakautena jolloin koulunjen pihat täyttyvätEzmo kirjoitti: Eihän sitä korttia ole poliisien takia keksitty. Ilman korttia ajat kolarin, niin saat itse maksaa kaikki vahingot siitä, vaikka se oisi voittokolari, niin sinä oot siitä vastuussa. Sitten sinun pitääkin vasta tehdä niitä töitä.
Meillä homma hoidetttu silleen, kun mulla ei korttia ollu niin traktori vietiin pellolle (niitto/äestys/kyntö pääosin) ja kun rehukuormia tuli niin kasan päällä. Tällä tavalla ei tarvinu maantiellä ajaa ja vaikka poliiseja ei vieläkään ole näkynyt, kun kortti ollu 3v niin kerta se on ensimmmäinenkin, kun sattuva pysäyttää niin siirtyy se korttiki sitte...Valmeksi kirjoitti:Onko tilan töitä alle 15 vuotiaan varassa? Tietysti pikkuhommat omalla tontilla joo, mutta yleiselle tielle ilman korttia ajamaan...Kuuspytty kirjoitti: Itellä vielä 3/4 vuotta jälellä korttiin, vaan tulee ajeltua ilman korttiakin kesällä, kun töitä pitää tehä.![]()
Lt- kortti autokortin kans samaan aikaan ajettavaksi ja traktorimönkiät B-kortin alle.Aecel kirjoitti:T-kortti on meikäläisen mielestä vähän huono keksintö tälläisenä lama- ja kustannuskriisiaikakautena jolloin koulunjen pihat täyttyvätEzmo kirjoitti: Eihän sitä korttia ole poliisien takia keksitty. Ilman korttia ajat kolarin, niin saat itse maksaa kaikki vahingot siitä, vaikka se oisi voittokolari, niin sinä oot siitä vastuussa. Sitten sinun pitääkin vasta tehdä niitä töitä.
uutuuttaan kiiltelevistä traktorimönkijöistä. Siinä sitten voimakasta uhmaa kokevat nuoret revittelevät tuolla tienpäällä pelkän
muutaman kymmenen hassun kysymyksen voimilla ilman että kukaan luultavasti on sen tarkemmin selittänyt liikennesääntöjä tai
hyvää liikennekäyttäytymistä heille. Enemmän tarttis olla sisältöä ja opetusta, kuten vaikka mopokortissa tällä hetkellä.
Jaa ja niistä viritetyistä traktorimönkijöistä... ei sen tarkemmin kun ei ketään ne tunnu kiinnostavan.
Meillä menty samall kaavalla, mut tuloo mettä teillä ja pelto tiellä ajeltuu. Kun esim: ajetaan hiekkaa ni mää ajan isseen peräs pienillä teillä...umbe kirjoitti:Meillä homma hoidetttu silleen, kun mulla ei korttia ollu niin traktori vietiin pellolle (niitto/äestys/kyntö pääosin) ja kun rehukuormia tuli niin kasan päällä. Tällä tavalla ei tarvinu maantiellä ajaa ja vaikka poliiseja ei vieläkään ole näkynyt, kun kortti ollu 3v niin kerta se on ensimmmäinenkin, kun sattuva pysäyttää niin siirtyy se korttiki sitte...Valmeksi kirjoitti:Onko tilan töitä alle 15 vuotiaan varassa? Tietysti pikkuhommat omalla tontilla joo, mutta yleiselle tielle ilman korttia ajamaan...Kuuspytty kirjoitti: Itellä vielä 3/4 vuotta jälellä korttiin, vaan tulee ajeltua ilman korttiakin kesällä, kun töitä pitää tehä.![]()
No ei isot hommat, mutta helpottaahan se nyt jumalauta jos iskä on vaikka puimassa ja ite vien kärryt sinne niin tarvii ajella turhaa. Emmää maantiellä oo ajanu, mutta isolla hiekkatiellä sen 5-10km.Valmeksi kirjoitti:Onko tilan töitä alle 15 vuotiaan varassa? Tietysti pikkuhommat omalla tontilla joo, mutta yleiselle tielle ilman korttia ajamaan...Kuuspytty kirjoitti: Itellä vielä 3/4 vuotta jälellä korttiin, vaan tulee ajeltua ilman korttiakin kesällä, kun töitä pitää tehä.![]()
Miks et konvaa fs13 --> fs15?Maatila kirjoitti:Oisko kellään mitään käryä miten vois konvata fs17 --> fs15? Tuota meinasin jos 15 sais laitettua.
http://www.ls-fin.com/foorumi/viewtopic ... 64&t=22216
Seon se LT kortin kulma peruutus ihan hyvä, siinä näkee osaako hallita traktoria. Aikusillaki ollu vaikeuksia sen peruuttamisessa.Ezmo kirjoitti:Lt- kortti autokortin kans samaan aikaan ajettavaksi ja traktorimönkiät B-kortin alle.Aecel kirjoitti:T-kortti on meikäläisen mielestä vähän huono keksintö tälläisenä lama- ja kustannuskriisiaikakautena jolloin koulunjen pihat täyttyvätEzmo kirjoitti: Eihän sitä korttia ole poliisien takia keksitty. Ilman korttia ajat kolarin, niin saat itse maksaa kaikki vahingot siitä, vaikka se oisi voittokolari, niin sinä oot siitä vastuussa. Sitten sinun pitääkin vasta tehdä niitä töitä.
uutuuttaan kiiltelevistä traktorimönkijöistä. Siinä sitten voimakasta uhmaa kokevat nuoret revittelevät tuolla tienpäällä pelkän
muutaman kymmenen hassun kysymyksen voimilla ilman että kukaan luultavasti on sen tarkemmin selittänyt liikennesääntöjä tai
hyvää liikennekäyttäytymistä heille. Enemmän tarttis olla sisältöä ja opetusta, kuten vaikka mopokortissa tällä hetkellä.
Jaa ja niistä viritetyistä traktorimönkijöistä... ei sen tarkemmin kun ei ketään ne tunnu kiinnostavan.
Mutta se kulmaan peruuttaminen ei kauheasti paranna liikenneturvallisuutta. Siinä näkee vaan, että osaa peruuttaa kulmaan.Maon^ kirjoitti:Seon se LT kortin kulma peruutus ihan hyvä, siinä näkee osaako hallita traktoria. Aikusillaki ollu vaikeuksia sen peruuttamisessa.![]()
Mutta se ei toisaalta kerro saman yhdistelmän hallinnasta 50kmh vauhissa.
Itse en lähtisi traktorikorttia muuttamaan sen takia, että karsittaisiin "oikeilla traktoreilla" ajavia.Maon^ kirjoitti:Niin mutta karsii se nuo pois jotka eioo ikinä traktorilla ajanu.
Aijai, sielä tundralla tullaa kehityksestä jäljessä.Maon^ kirjoitti:Täälläpäin köyhempää porukkaa kun ei näy kun 3 mönkijää ja niillä nyt ajavat ihan asiallisesti verrattuna sitten täällä olevaan muovipulkka villitykseen.
Käyn kyllä itsekkin traktorilla kylällä jos on tarvetta pystyä ite liikkuun siellä. Mutta hupia ajaa ennemmin vaikka pellolla.
Kaikki mönkijät tulee Turun sataman kautta, eikä niitä kaikkia saa sieltä tullattua Suomeen. SIksi niitä on sinne kertynyt.Aecel kirjoitti:Aijai, sielä tundralla tullaa kehityksestä jäljessä.Maon^ kirjoitti:Täälläpäin köyhempää porukkaa kun ei näy kun 3 mönkijää ja niillä nyt ajavat ihan asiallisesti verrattuna sitten täällä olevaan muovipulkka villitykseen.
Käyn kyllä itsekkin traktorilla kylällä jos on tarvetta pystyä ite liikkuun siellä. Mutta hupia ajaa ennemmin vaikka pellolla.Se muovipulkkavillitys alkaa olla mennyt ohi jo, nyt ne on peruskauraa täällä.