Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)
- mikebirdie
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)
Tarkoitinkin nykytilannetta. Eriasia mitä on joskus 15 vuotta sitten tehty. Mutta joillakin on vaan se tapa, että pitää olla mettäkoneet ja sun muut pihassa ruostumassa vaikkei ole mitään käyttöä. Itse käytän ainakin naapurin isäntää kaivamassa jos sellainen homma on. 14 tonnisella tän vuoden malliltaan olevalla Volvolla saa kaivatettua hyvät ojat kun saa vielä laaserin kanssa vaakittua kaadot.
#Kuuukkelijutut
- Ezmo
- Moderaattori
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Se voitto karisee hyvinkin nopeasti urakoijan taskuihin, jos sellaisen joskus saa. Kaverin navettatyömaalle tuli pelkkä kaivuri, kuskia ei ollu firmalla antaa. Eikä nuista vanhoista Komatsuista makseta läheskään niin paljoa.Muhka kirjoitti:Mä taas laskeskelin että jos sillä ei tee mitään ni sen myymällä tekee 20k voittoa.Ezmo kirjoitti:Mun laskuopin mukaan tuota ei kannata myydä pois, sillä on sen verran tehty, että se on maksanu ittesä takasi ja eikä tuosta vuodessa oo paskaakaan kuluja enään.mikebirdie kirjoitti:Tommosilla tunneilla ei ole ainakaan minkään huonommankaan laskuopin mukaan kannattavaa hommata edes sitä 20 000 euron louskua pihaan öljyä valuttamaan...

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Keväällä on tulossa työpaikalle Claassin kutoskoneellinen traktori koeajolle ja mahdollisesti koeajoon tulee myös Fastracin uusin malli. 

Kiitos allarista Mini20
#Kuukkelijutut
- Simppa
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Ne on varsinaisia toimistoja ne uudet JCB:t, minkä kokonen västäräkki?valmet00 kirjoitti:Keväällä on tulossa työpaikalle Claassin kutoskoneellinen traktori koeajolle ja mahdollisesti koeajoon tulee myös Fastracin uusin malli.

8000-sarjalainen.Simppa kirjoitti:Ne on varsinaisia toimistoja ne uudet JCB:t, minkä kokonen västäräkki?valmet00 kirjoitti:Keväällä on tulossa työpaikalle Claassin kutoskoneellinen traktori koeajolle ja mahdollisesti koeajoon tulee myös Fastracin uusin malli.

Kiitos allarista Mini20
#Kuukkelijutut
- Valmeksi
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Kummallinen keli kyllä. Aamulla oli 2 astetta lämmintä eikä menny lumi lingosta läpi. Vetelin vaan rinteet puhtaiksi, että pääsee paremmin autolla. Kohta voikin mennä loput linkoomaan kun on jo 7 astetta pakkasta 

|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
-
- Viesti:
Se on syksy tainnut tulla 

Suora putki on kaiken A ja O.
- Maatila
- Moderaattori
Täällä ollu koko päivän yli -10 astetta pakkasta. Vaa ei tullu suuremmin aurattua kun käytiin lietekärryä kattomassa kytökylällä. Isäntä veti enimmät kujalta ,että pääsee nuilla takatuuppari autoilla pihasta pois. Huomenna vois aurailla paikat kunnolla, en tiiä hakisko lingonki pihaan valmiiksi jos sattuu ,että tulee kunnon luminen talvi nii tartte sitte kaivaa sitä hangen alta.Valmeksi kirjoitti:Kummallinen keli kyllä. Aamulla oli 2 astetta lämmintä eikä menny lumi lingosta läpi. Vetelin vaan rinteet puhtaiksi, että pääsee paremmin autolla. Kohta voikin mennä loput linkoomaan kun on jo 7 astetta pakkasta![]()
-
- Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti.
- Multiplayer tunnuksesi?: Viki
Ketjut laittelin pitkästä aikaa foortii. Joskos sillekin keksis nyt jotai käyttöä talven liukkaille.
- Maatila
- Moderaattori
Navetalla jatkettu remontointi hommia ja tänään kävin viemässä paikalliseen k-maatalouteen viimekesän käärintämuovihylsyt ja paluukuormassa toin vuoden tilinpäätös ostokset.

- leepu
Rupiaa nuo maatilan koneet ja kuvat näyttämään niin tutulta, että oon varmaan muutaman kuorman ajanu rehua teijän ohi kesällä? Jos asut rantsilan ison navetan tykönä? 2.sajolla tuntuvat tarvihtevan yhtä kärryä lisää, nii pitihä se sitte omalla ajokilla lähtiä retkelle sinne. 

Thetuoppi^
Volvo, maailma tarvitsee esikuvia.

-
- Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
- Maatila
- Moderaattori
Joo tuossa parin kilsanpäässä on se isonavetta. Meiän tilan kohalla on tiessä rummunkohalla melkonen heitto siitä ainaki tiiät missä kohti meidän tila on. Vihreä konehalli on myös aika varma merkki meidän tilasta..
Millä vehkeellä oot ajanut ja ootteko urakoinnista maksua saanut?
Ite olin yhen kesän sillä tilalla töissä ja tuli itekki sitä rehurallia vedettyä.

- leepu
939 fentillä ja fliegelin kärryllä. Kyllä maksut on kunnossa. Olihan se vähä ku ite lähin vaan yheks päivää ajamaan, mutta kolome päivää sitä sitte piti olla.Maatila kirjoitti:Joo tuossa parin kilsanpäässä on se isonavetta. Meiän tilan kohalla on tiessä rummunkohalla melkonen heitto siitä ainaki tiiät missä kohti meidän tila on. Vihreä konehalli on myös aika varma merkki meidän tilasta..Millä vehkeellä oot ajanut ja ootteko urakoinnista maksua saanut?
Ite olin yhen kesän sillä tilalla töissä ja tuli itekki sitä rehurallia vedettyä.

Thetuoppi^
Volvo, maailma tarvitsee esikuvia.

- Maatila
- Moderaattori
Joo kyllähän minä sen näinki. Tais olla ,että olin justiin tullut töistä kotia kun ajelit ohi sillä. Ompa ihme ,että on maksanut. Moni urakoittia on joko jäänyt ilman rahoja tai saanut rahat vasta vuosien jälkeen. Varmasti kylän epävarmimpia laskunmaksajia..
-
-
Vitonenhan toi. Täytyys kysyä saisko toho levityspaloja.

Uunituore reserviläinen.
- mikebirdie
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Meinasin vaan kysyä, että eikö teidän hehtaareille jo kannata vaikka 7 metriäkin laittaa. Ja uusi 250 heppanen veturi.
#Kuuukkelijutut
-
Kaikki on niin suhteellista. Jos edellinen oli 4,5m ja sillä ehti aivan hyvin niin kyllä tollakin. Oli meillä katselmuksen alla 8m käytetty vääderi ja käytetty 6m potila mutta niihin välirahat oli vähän liika isoja ja niitä oli paikkapaikoin parsittu ja ne oli heikommassa hapessa kuin toi. Tolla ei o äestetty paljon mitään ja tuo on vielä spesial malli. Ajateltiin että jos tolla ei ehdi niin tuon saa vaihdossa menemään aika hyvällä rahalla vaihdettaessa isompaan.
Todettiin että vanha äes rupes olemaan niin paljon parsittu ja se olis vaatinu seuraavien vuosien aikana paljon laittoa ja todettiin että ei heti perään viittitä ostaa toista parsimiskuntosta äestä. Joku toteaisi että olisi kannattanut ostaa uus mutta toi oli laskennallisesti kaikista kannattavin ratkasu. Ja jos olis ostanu vielä traktorinkin uutena niin se yhistelmä olis maksanut jo aivan liikaa...
Todettiin että vanha äes rupes olemaan niin paljon parsittu ja se olis vaatinu seuraavien vuosien aikana paljon laittoa ja todettiin että ei heti perään viittitä ostaa toista parsimiskuntosta äestä. Joku toteaisi että olisi kannattanut ostaa uus mutta toi oli laskennallisesti kaikista kannattavin ratkasu. Ja jos olis ostanu vielä traktorinkin uutena niin se yhistelmä olis maksanut jo aivan liikaa...

Uunituore reserviläinen.
- Ezmo
- Moderaattori
Eikai teillä ois ollu 8m äkeelle veturia, kun tehoahan se vaatii. Varsinkin jos on säädettävä etulata.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
-
Aikoinaan oli 8m vamon äes. Se vaihdettiin lautasmuokkariin kun se ei kestäny. Koneista loppu rinteissä paino mutta tasasella se tuli aivan hyvin. Ja se vääderi mitä kans harkittiin oli 7m mutta siin oli metrin levityspala.

Uunituore reserviläinen.
- MattiI
- Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
8m äestähän ei taida Väderstadi edes valmistaa muunlaisena kun 7 metrisestä levitettynä. Sellaisenki ajan muistan kun joskus 2000- luvun alkupuolella kiskottiin yks kevät 6800 valmetilla 8m vääderiä kun ferku oli pajalla
. Et luulis melkeen millä tahansa kutos jontikalla jollain lailla äestyksen sujuvan 

- Ezmo
- Moderaattori
Kyllähän se jollainlailla sujuu, mutta tuleeko siitä sitten minkääblaista jälkeä. Pakoputki läppäämyöten punaisena ja kävelyvaihtia edeten, ei kauhean hyvää jälkeä välttämättä tuu. Tietysti jos ajaa vaan 2 sentin syvyydeltä, tasasta, kuivaa ja kevyttä maata, niin kyllähän se sillon kulkee. Täälläkin yks koittaa vetää T151e Valtralla 9 metrin äestä, mutta epäilen 4,5 metriselläkin sen homman tapahtuvan nopeampaa.

-
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Eikä sen ny uus sen traktorin tarte olla 7810 jontikkatki kohtuu hintaista juuri passeleja vetokoneita 7m äkeen eteen. 

Voorumin kovin deutzimies.

- Valmeksi
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Tänään tämmönen operaatio.

Lingon pohjaan piti hitsata lisää rautaa ja terät käänsin jo aiemmin.
Jää nyt pikkusen erilainen jälki kuin loppuun ajetulla terällä tuli

Lingon pohjaan piti hitsata lisää rautaa ja terät käänsin jo aiemmin.
Jää nyt pikkusen erilainen jälki kuin loppuun ajetulla terällä tuli

|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|