

Eipä siinä turvatyynyt auta, jos lentää ulos tuulilasista. Ja siinä on temput vähissä, kunlerssi111 kirjoitti:Autossa vähä eriasia ku löytyy airbägit.
Autossa on kolmipistevyöt yleensä, eikä taida saada uusissa saada lannevyötä ollakkaan. Pienikään heilautus, niin kaikki voimat kohdistuu alaselkään. Turvavaljaissakin vyömalli on kielletty alaselkään kohdistuvien vaurioitten takia, vaikka siinäkään ei isoa rytkäytystä kuitenkaan tule.Valtra655 kirjoitti:Eli tuolla logiikalla autossakaan ei tarvitse käyttää turvavyötä koska se on vaarallisempi kuin olla ilman?
Olen vissiin siis elänyt harhaluulossa kaikki nämä vuodet...
Laita tuo katkasija ennemmin maajohdon väliin, jos tuot sen vaikka koppiin. Jos johto hankautuu rikki niin ei tapahdu oikosulkua vaan valo syttyy. Muuten näyttää toimivalta.Haxa kirjoitti:Joku tietävä vois sanoo toimiiko ku laittaa tualla lailla?
Kysymys kuuluu että kuka tuo maajohdon koppiin.Motokuski kirjoitti:Laita tuo katkasija ennemmin maajohdon väliin, jos tuot sen vaikka koppiin. Jos johto hankautuu rikki niin ei tapahdu oikosulkua vaan valo syttyy. Muuten näyttää toimivalta.Haxa kirjoitti:Joku tietävä vois sanoo toimiiko ku laittaa tualla lailla?
Releen maajohdon voi ihan hyvin tuoda koppiin, eihän ne isot virrat sen maan kautta kulje. Helpompi ja huolettomampi niin. Molemmilla tavoilla on kyllä tullut valoja asenneltua.Verkku kirjoitti:Kysymys kuuluu että kuka tuo maajohdon koppiin.Motokuski kirjoitti:Laita tuo katkasija ennemmin maajohdon väliin, jos tuot sen vaikka koppiin. Jos johto hankautuu rikki niin ei tapahdu oikosulkua vaan valo syttyy. Muuten näyttää toimivalta.Haxa kirjoitti:Joku tietävä vois sanoo toimiiko ku laittaa tualla lailla?Mimmosia valoja oot laittamas?
Ja eikös releen kytkentäkaavioski sanota että 86 katkasijan kautta virta, eikä myöskään katkasija sula ku on rele välis.
Valot siis tulos mönkijään, unohtu sanoo tos. Ja en vielä tiedä ku huomen vasta haen, mutta todennäkösesti 2x45w/2x27w.Verkku kirjoitti:Kysymys kuuluu että kuka tuo maajohdon koppiin.Motokuski kirjoitti:Laita tuo katkasija ennemmin maajohdon väliin, jos tuot sen vaikka koppiin. Jos johto hankautuu rikki niin ei tapahdu oikosulkua vaan valo syttyy. Muuten näyttää toimivalta.Haxa kirjoitti:Joku tietävä vois sanoo toimiiko ku laittaa tualla lailla?Mimmosia valoja oot laittamas?
Ja eikös releen kytkentäkaavioski sanota että 86 katkasijan kautta virta, eikä myöskään katkasija sula ku on rele välis.
Onhan tuossa toisaalta hyvät argumentit. Pitäisi saada mahdollisimman jalostettuna saada puuta vietyä, eikä poltettua sitä ja hakattua suoraan sitä varten. Ei se päästötäntä ole.umbe kirjoitti:Tuohon voi kaatua noi teidän puhumat biojutut jne...![]()
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/208918 ... imakkaasti
No pakko sen lannevyön on jotenkin parantaa turvallisuutta. Sillä tuskin sitä on suunniteltu sitä varten että sillä saadaan telottua kolarin sattuessa kuljettajaa vielä vähän lisää Ja tuskin se on laillistakaan laittaa sitä jos se on turvallisuusriski.Ezmo kirjoitti:Autossa on kolmipistevyöt yleensä, eikä taida saada uusissa saada lannevyötä ollakkaan. Pienikään heilautus, niin kaikki voimat kohdistuu alaselkään. Turvavaljaissakin vyömalli on kielletty alaselkään kohdistuvien vaurioitten takia, vaikka siinäkään ei isoa rytkäytystä kuitenkaan tule.Valtra655 kirjoitti:Eli tuolla logiikalla autossakaan ei tarvitse käyttää turvavyötä koska se on vaarallisempi kuin olla ilman?
Olen vissiin siis elänyt harhaluulossa kaikki nämä vuodet...
No eihän tommoset ledit tartte edes relettä. Ittellä on polles kiinasta tilattu 30cm 120w ledipaneeli, kyllä näkee. Jokku halogeeni tai xenoni lisäpitkät on asia eriksee tartteeko releen. Sitä Motokuski meinasin että ku yleensä se maadotuspiste on lähellä sitä valon kiinnitystä, niin mitä sitä suotta koppiin vetään, tulee vaa lisää ylimäärästä piuhaa ja työtä. Autoiski on konehuonees oikeen semmosia lätkiä mihin saa naarasabikolla maapiuhan kii.Haxa kirjoitti: Valot siis tulos mönkijään, unohtu sanoo tos. Ja en vielä tiedä ku huomen vasta haen, mutta todennäkösesti 2x45w/2x27w.
Luulempa että ainoastaan sentakia on että ei lentäis ulos hytistä.Valtra655 kirjoitti:No pakko sen lannevyön on jotenkin parantaa turvallisuutta. Sillä tuskin sitä on suunniteltu sitä varten että sillä saadaan telottua kolarin sattuessa kuljettajaa vielä vähän lisää Ja tuskin se on laillistakaan laittaa sitä jos se on turvallisuusriski.Ezmo kirjoitti:Autossa on kolmipistevyöt yleensä, eikä taida saada uusissa saada lannevyötä ollakkaan. Pienikään heilautus, niin kaikki voimat kohdistuu alaselkään. Turvavaljaissakin vyömalli on kielletty alaselkään kohdistuvien vaurioitten takia, vaikka siinäkään ei isoa rytkäytystä kuitenkaan tule.Valtra655 kirjoitti:Eli tuolla logiikalla autossakaan ei tarvitse käyttää turvavyötä koska se on vaarallisempi kuin olla ilman?
Olen vissiin siis elänyt harhaluulossa kaikki nämä vuodet...
No kyllä se rele kannattaa sielä olla sen verran mäki tiedän näistä.Verkku kirjoitti:No eihän tommoset ledit tartte edes relettä. Ittellä on polles kiinasta tilattu 30cm 120w ledipaneeli, kyllä näkee. Jokku halogeeni tai xenoni lisäpitkät on asia eriksee tartteeko releen. Sitä Motokuski meinasin että ku yleensä se maadotuspiste on lähellä sitä valon kiinnitystä, niin mitä sitä suotta koppiin vetään, tulee vaa lisää ylimäärästä piuhaa ja työtä. Autoiski on konehuonees oikeen semmosia lätkiä mihin saa naarasabikolla maapiuhan kii.Haxa kirjoitti: Valot siis tulos mönkijään, unohtu sanoo tos. Ja en vielä tiedä ku huomen vasta haen, mutta todennäkösesti 2x45w/2x27w.
Jos on kytkin joka kestää virtaa hyvin, eikä johtojen vetomatka pitene huomattavasti, niin ei kyllä releellä oo tarvetta. Lampputyypillä ei oo releen tarpeen kans mitään tekemistä.Haxa kirjoitti:No kyllä se rele kannattaa sielä olla sen verran mäki tiedän näistä.Verkku kirjoitti:No eihän tommoset ledit tartte edes relettä. Ittellä on polles kiinasta tilattu 30cm 120w ledipaneeli, kyllä näkee. Jokku halogeeni tai xenoni lisäpitkät on asia eriksee tartteeko releen. Sitä Motokuski meinasin että ku yleensä se maadotuspiste on lähellä sitä valon kiinnitystä, niin mitä sitä suotta koppiin vetään, tulee vaa lisää ylimäärästä piuhaa ja työtä. Autoiski on konehuonees oikeen semmosia lätkiä mihin saa naarasabikolla maapiuhan kii.Haxa kirjoitti: Valot siis tulos mönkijään, unohtu sanoo tos. Ja en vielä tiedä ku huomen vasta haen, mutta todennäkösesti 2x45w/2x27w.
![]() | Lataa tästä... |