Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08.04.2015 21:27
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike
Onko kukaan huomannut että moton taittopuomi menee työntämällä kauemmaksi niinkuin pitääkin. Mutta ajokoneessa työntämällä taittopuomi tulee lähemmäksi, mikä on kai väärin käsittääkseni.
Mitenkä tuon voisi muuttaa että molemmat menisi samanlailla. Samalla kontrollillahan sitä molempia säädetään, ilmeisesti ajokone on säädetty väärin?
Löytyyko kohta tuolta PonsseBuffalo.XML tiedostosta.. joku true varmana pitäisi vaihtaa falseksi tai toisinpäin?
Mitenkä tuon voisi muuttaa että molemmat menisi samanlailla. Samalla kontrollillahan sitä molempia säädetään, ilmeisesti ajokone on säädetty väärin?
Löytyyko kohta tuolta PonsseBuffalo.XML tiedostosta.. joku true varmana pitäisi vaihtaa falseksi tai toisinpäin?
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 17.02.2013 13:54
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Kannus
Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike
Minun käsityksen mukaan se on juurikin scorpion missä väärinpäin koska sampossa toimii niinkuin ajokoneessakin. Ja itsekkin tähän apuja kaipailisin ettei aina tarvitse käydä optionssissa kun vaihtaa motolta ajokoneelle. Joku sen oli jossain topicissa kirjoittanutkin vaan empä sitä löytänyt enään.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 13.02.2015 20:43
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike
Minä koitin kans semmosta kysellä tuolta toisesta ketjusta, kun mulla on kaks joystickiä ja muuten sain ne toimii, mutta puomin nosto/lasku toimii väärinpäin, samoin puomin taitto. Aivan sama miten päin controlseista säätää... Osaisko joku neuvoo?



-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08.04.2015 21:27
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike
Sain sen toimimaan voin huomenissa laittaa ohjeen. Kyllä se niin pitäisi mennä että kun työnnetään itsestä poispäin taittopuomin pitää mennä myös poispäin?
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 13.02.2015 20:43
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike
Jep, noniin ompa hyvä! Laittelehan kun ehitkultivaattori kirjoitti:Sain sen toimimaan voin huomenissa laittaa ohjeen. Kyllä se niin pitäisi mennä että kun työnnetään itsestä poispäin taittopuomin pitää mennä myös poispäin?

- Karlox
- Viestit: 266
- Liittynyt: 07.11.2014 20:06
- Kielet: Englanti hyvä
- Multiplayer tunnuksesi?: Laserkari
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Paikkakunta: Ponssen tehtaan nurkalla
- Viesti:
Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike
Joku ennätti jo tehdä Scorpionista modin jossa taitto käännetty:
https://www.modhoster.com/mods/invertie ... orpionking
https://www.modhoster.com/mods/invertie ... orpionking
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08.04.2015 21:27
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike
modia ei tarvitse kun muokkaa kansiossa farming Simulator 17\data\vehicles\steerable\ponssebuffalo.xml tiedostoa
Ja siksi toisekseen skorppionissa se menee oikein siten miten se kuuluu oikeastikkin mennä, mutta kaikissam uissa menee väärin.
kelailee tiedoston puoliväliin mistä alkaa <movingTools> kohta.
Jos ei tahdo löytyä mene tiedoston alkuun klikkaa kursori ekalle riville, paina ctrl+f ja kirjoita hakukenttään "movingtools" etsi seuraava ja suunta alaspäin..
ja kun löytää kohdan <movingtools> muokkaa kolmatta kappaletta toisen rivin osalta. rivi muokattuna on
<movingTool index="1>5|6|0|0" delayedIndex="1>5|0|0|0" playSound="true">
<controls axis="AXIS_CRANE_ARM3" invertAxis="true" mouseSpeedFactor="1.2" iconFilename="$dataS2/menu/moveControls/crane_arm2_rotX.png" />
<rotation rotSpeed="20" rotAcceleration="170" rotMax="150" rotMin="-14" rotSendNumBits="10" />
<componentJoint index="1" anchorActor="0" />
</movingTool>
Lihavoituna on se kohta minkä muutin. mitään muuta ei tarvitse tehdä, tallennus päälle ja awot. suosittelen toki vaikka työpöydälle alkuperäisen tiedoston kopiointia,.
pitäisi katsoa se maatilakärryn kuormraajan kääntö kanssa samanlaiseksi.
Ja siksi toisekseen skorppionissa se menee oikein siten miten se kuuluu oikeastikkin mennä, mutta kaikissam uissa menee väärin.
kelailee tiedoston puoliväliin mistä alkaa <movingTools> kohta.
Jos ei tahdo löytyä mene tiedoston alkuun klikkaa kursori ekalle riville, paina ctrl+f ja kirjoita hakukenttään "movingtools" etsi seuraava ja suunta alaspäin..
ja kun löytää kohdan <movingtools> muokkaa kolmatta kappaletta toisen rivin osalta. rivi muokattuna on
<movingTool index="1>5|6|0|0" delayedIndex="1>5|0|0|0" playSound="true">
<controls axis="AXIS_CRANE_ARM3" invertAxis="true" mouseSpeedFactor="1.2" iconFilename="$dataS2/menu/moveControls/crane_arm2_rotX.png" />
<rotation rotSpeed="20" rotAcceleration="170" rotMax="150" rotMin="-14" rotSendNumBits="10" />
<componentJoint index="1" anchorActor="0" />
</movingTool>
Lihavoituna on se kohta minkä muutin. mitään muuta ei tarvitse tehdä, tallennus päälle ja awot. suosittelen toki vaikka työpöydälle alkuperäisen tiedoston kopiointia,.
pitäisi katsoa se maatilakärryn kuormraajan kääntö kanssa samanlaiseksi.
- Karlox
- Viestit: 266
- Liittynyt: 07.11.2014 20:06
- Kielet: Englanti hyvä
- Multiplayer tunnuksesi?: Laserkari
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Paikkakunta: Ponssen tehtaan nurkalla
- Viesti:
Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike
Se vika on Scorpionissa, muut kun on oikeinpäin niin se on ainoa joka toimii väärinpäin. Ja moninpeli ei toimi jos ränklää noita pelin alkup.koneiden xml:iä. Siksi modi on parempi vaihtoehto.kultivaattori kirjoitti:modia ei tarvitse kun muokkaa kansiossa farming Simulator 17\data\vehicles\steerable\ponssebuffalo.xml tiedostoa...
pitäisi katsoa se maatilakärryn kuormraajan kääntö kanssa samanlaiseksi.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08.04.2015 21:27
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike
oletko sä sit säätänyt input.xmlää? käytätkö joystickkiä vai hiirtä? ja onko sulla niin et työnnät niin taittopuomi menee kauemmaksi.
Mulla ainakin menee buffalossa niin etä kun työnnän niin taittopuomi tulee lähemmäksi, eli väärin. Miten sulla?
Mulla ainakin menee buffalossa niin etä kun työnnän niin taittopuomi tulee lähemmäksi, eli väärin. Miten sulla?
- Karlox
- Viestit: 266
- Liittynyt: 07.11.2014 20:06
- Kielet: Englanti hyvä
- Multiplayer tunnuksesi?: Laserkari
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Paikkakunta: Ponssen tehtaan nurkalla
- Viesti:
Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike
Mulla on ratti ja 2 tikkua käytössä, ei tarvinnu säätää inputbindings.xml:ää Buffaloa varten kun tikkujen akselit sai bindattua ihan normaalisti liikuttamalla tikkua toisinpäin bindatessa niin että ne "+" ja "-" vaihto puomintaiton kohdalla paikkaansa. Ja ihan standardisti vasen tikku eteenpäin niin menee taitto kauemmaksi. Ilmeisesti joillakin tuo ei oo onnistunu ja joutunu inputbindings.xml kääntämään akselin, sen muokkaaminen ei vaikuta moninpeliin tietenkään mutta sitten on Scorpionissa vääripäin. Alunperin korjasin ongelman "universal joystic remapper" ja "vJoy" kombolla virtualisoimmalla toisen tikun ja kääntämällä akselin aina lennossa kun käytin Scorpionia mutta tuo modi on paljo helmpompi ratkaisu.kultivaattori kirjoitti:oletko sä sit säätänyt input.xmlää? käytätkö joystickkiä vai hiirtä? ja onko sulla niin et työnnät niin taittopuomi menee kauemmaksi.
Mulla ainakin menee buffalossa niin etä kun työnnän niin taittopuomi tulee lähemmäksi, eli väärin. Miten sulla?
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08.04.2015 21:27
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike
Koitin ladata tuota modia mutta en saanut sitä jostain kumma nsyystä etn tiedä blokkasiko tuo f secure sen.
Nuo asetukset ei taida enää mennä samoilla kuin fs15 ohjeen mukaan tuolla uk sivulla.
Asetukset ovat menneet noiden askeleiden ostalta mielestäni jotenkin uusiksi?
Kymmenen eri kohtaahan sietlä pitäisi bongata mutta olisi kvia teitää mitkä ne on ettei tarvitsisi kokeilemalla lähteä hakemaan. Tarkoitan näitä lift frontloader arm kohtia
Edit, kävin sitten läpi ne ja kahlasin sieltä ne mitkä vaikuttaa kuormaajaan
Nuo asetukset ei taida enää mennä samoilla kuin fs15 ohjeen mukaan tuolla uk sivulla.
Asetukset ovat menneet noiden askeleiden ostalta mielestäni jotenkin uusiksi?
Kymmenen eri kohtaahan sietlä pitäisi bongata mutta olisi kvia teitää mitkä ne on ettei tarvitsisi kokeilemalla lähteä hakemaan. Tarkoitan näitä lift frontloader arm kohtia
Edit, kävin sitten läpi ne ja kahlasin sieltä ne mitkä vaikuttaa kuormaajaan
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 13.02.2015 20:43
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Ponsse Buffalon taittopuomin väärä liike
Jahas, eli ootko saanu pelittää sen oikee? Laitoitko muistiin niitä mitkä vaikuttaa kuormaajaan....?kultivaattori kirjoitti:Koitin ladata tuota modia mutta en saanut sitä jostain kumma nsyystä etn tiedä blokkasiko tuo f secure sen.
Nuo asetukset ei taida enää mennä samoilla kuin fs15 ohjeen mukaan tuolla uk sivulla.
Asetukset ovat menneet noiden askeleiden ostalta mielestäni jotenkin uusiksi?
Kymmenen eri kohtaahan sietlä pitäisi bongata mutta olisi kvia teitää mitkä ne on ettei tarvitsisi kokeilemalla lähteä hakemaan. Tarkoitan näitä lift frontloader arm kohtia
Edit, kävin sitten läpi ne ja kahlasin sieltä ne mitkä vaikuttaa kuormaajaan

