6400 saat helposti menemään 50.maajusssiiii kirjoitti:Kiitos kaikille ehdotuksensa antaneille mutta unohtu mainita että olis kiva kun traktori kulkisi sen 50kmh. Muutamille pelloille/metsäaluelle on pitkä matka...

6400 saat helposti menemään 50.maajusssiiii kirjoitti:Kiitos kaikille ehdotuksensa antaneille mutta unohtu mainita että olis kiva kun traktori kulkisi sen 50kmh. Muutamille pelloille/metsäaluelle on pitkä matka...
6000-Valmetti liikenneperällä.Neliveto kirjoitti:Budjetin kun tietäisi niin osaisi ehdottaa jotain. Eli vaatimukset on metsäohjaamo, etukuormain ja 50km/h nopeus?
05-sarjalaista ei kannata laittaa ek-koneeksi, muuten on kyllä metsään omiaan. Joku Valmet/Valtra 6000 sarjalainen, 865, 800 tai 900 voisi olla lähellä totuutta. Muita jotka saattais toimia tuossa hommassa M-F 3060/3070(E), Fiatagri 70-90 tai 80-90 DT pupumalli suunnanvaihtajalla ja metsävarustelulla. Aivan 50km/h lukemiin millään edellä mainituista ei pääse ilman ruuvausta. Natikkamiehet varmaan tietää onko XL-hytistä olemassa mitään metsäversiota?
Ohan mx120 caseki parempi ajettava ilman mitään jousia, kun 230 2015 cvx kaikilla varusteilla.Maon^ kirjoitti: Jaa mistäköhän tuo on peräsin. Zetorissa ollu jo jousitettu etuakseli kun ollu vasta valtramiesten märkä uni.
Siitä sitten et tiiä ku ei ole kokemusta mutta tuskin traktorin osto siitä kiinni jää.Neliveto kirjoitti:Varmaan pari prosenttia Suolahden linjastolta ulos tulleista 6000 sarjalaisista on liikenneperällä, kun ne ei kuulemma jaksa mennä mihinkään?
Pikkusen vääntää kierrostenrajoitinta, niin se alkaa kulkemaan tuota luokkaa.Kasitonni kirjoitti:6000-Valmetti liikenneperällä.Neliveto kirjoitti:Budjetin kun tietäisi niin osaisi ehdottaa jotain. Eli vaatimukset on metsäohjaamo, etukuormain ja 50km/h nopeus?
05-sarjalaista ei kannata laittaa ek-koneeksi, muuten on kyllä metsään omiaan. Joku Valmet/Valtra 6000 sarjalainen, 865, 800 tai 900 voisi olla lähellä totuutta. Muita jotka saattais toimia tuossa hommassa M-F 3060/3070(E), Fiatagri 70-90 tai 80-90 DT pupumalli suunnanvaihtajalla ja metsävarustelulla. Aivan 50km/h lukemiin millään edellä mainituista ei pääse ilman ruuvausta. Natikkamiehet varmaan tietää onko XL-hytistä olemassa mitään metsäversiota?Tosin ilman liikenneperääkin ainakin meiijän menee sen 46-47km/h.
6850 on älyttömän laiska liikenneperällä. Tyhjänä kulkee 50, mutta kärryn kans se jää haaveeksi.Kasitonni kirjoitti:Siitä sitten et tiiä ku ei ole kokemusta mutta tuskin traktorin osto siitä kiinni jää.Neliveto kirjoitti:Varmaan pari prosenttia Suolahden linjastolta ulos tulleista 6000 sarjalaisista on liikenneperällä, kun ne ei kuulemma jaksa mennä mihinkään?
Tätä onki tullu joskus mietittyä mutta itte ei olla ruuvvailtu eikä kyllä ollu juttua entisen omistajankaan kanssa. Mutta jos jatketaan tätä keskustelua sitten ku maajusssiii kertoo hinnan.Ezmo kirjoitti:Pikkusen vääntää kierrostenrajoitinta, niin se alkaa kulkemaan tuota luokkaa.Kasitonni kirjoitti:6000-Valmetti liikenneperällä.Neliveto kirjoitti:Budjetin kun tietäisi niin osaisi ehdottaa jotain. Eli vaatimukset on metsäohjaamo, etukuormain ja 50km/h nopeus?
05-sarjalaista ei kannata laittaa ek-koneeksi, muuten on kyllä metsään omiaan. Joku Valmet/Valtra 6000 sarjalainen, 865, 800 tai 900 voisi olla lähellä totuutta. Muita jotka saattais toimia tuossa hommassa M-F 3060/3070(E), Fiatagri 70-90 tai 80-90 DT pupumalli suunnanvaihtajalla ja metsävarustelulla. Aivan 50km/h lukemiin millään edellä mainituista ei pääse ilman ruuvausta. Natikkamiehet varmaan tietää onko XL-hytistä olemassa mitään metsäversiota?Tosin ilman liikenneperääkin ainakin meiijän menee sen 46-47km/h.
Totta, helposti nousee perä ilmaan mutta asia korjattavissa takapainolla jos mahdollista. Välttää kumminkin aivan hyvin jos et jotain soraa lappaa sillä joka päivä isolla kauhalla. Mielipideasioita sano musti ku muniansa nuoli. Niin ja kiitos positiivisesta palautteesta.jiitu kirjoitti:6000-valmetti on kaikkea muuta kuin hyvä etukuormainkone. Piste. Vaikka kasitonnit ynnä muut jonnet niitä suu vaahdossa kehuukin.
Vittuun valmetit, fiiatin aikakausi ei oo vielä ohi, se vasta unelmaa on. Nelipyttysellä fiudella kun päästelet mettässä, niin ropsipino vaan kohoaa kovaa tahtia, eikä remonteista tietoakaan. #EnOoVeetimikebirdie kirjoitti:Aikoinaan jopa faija ryskäs ajaa hankintaa vanhalla 3.90 DX deutzilla eikä ollut mitään kääntyviä penkkejä eikä mitään mukavuuksia. Sen aikanen ebersbächerikin oli vähä semmoinen joka toimi miten sattui. Ettei siellä kopissakaan kovin lämmin ollut muutenkaan kun joutui pitämään takalasin auki kun venttiilipakka oli takalasin karmissa. Nykyinen Aakkonen on kuin juhlaa siihen verrattuna.
Hail Kuuukkelijutut!mikebirdie kirjoitti:Ps. Jos kasitonnit yms kumppanit ovat jonneja niin sie oot varmaan sitten veeti.![]()
![]()
Vaihteisto on normi H-kaaviollinen eikä mitään vikaa omastamielestä, alueitakin kaikkiin lähtöihin. Näkyvyydestä sen verran että ite en moiti yhtään, ainakaan sellasta paikkaa ei ole tullut vastaan etteikö näkis mitä kaikkialla tapahtuu.Valtra655 kirjoitti:Nyt on kyllä menny multa jotain ohi. Veeti on Agronet legenda(kait sitä siksikin voi sanoa) joka jauhaa samaa paskaa ja propagandaa harva se päivä kolmella eri nimimerkillä joissa yhdistyy pakkomielteisyys ja hulluus.
Ja yleensä etukuormaaja ei ole metsässä kovin kätevä jotenka siksi tässä tuleekin ensimmäinen probleema. Mutta tässä huomaa sen että se mitä kotoa löytyy on auttamatta paras.![]()
Fiiatti voi olla kestävyydeltään mettä ajossa hyvä mutta vaihteisto ja näkyvyys tekee siitä epäkäytännöllisen.
Mikäs vika fiatin suunnanvaihtajalaatikossa on? Ja näkyvyyttä en pidä huonompana kuin 6400 valmetissa.Valtra655 kirjoitti:Nyt on kyllä menny multa jotain ohi. Veeti on Agronet legenda(kait sitä siksikin voi sanoa) joka jauhaa samaa paskaa ja propagandaa harva se päivä kolmella eri nimimerkillä joissa yhdistyy pakkomielteisyys ja hulluus.
Ja yleensä etukuormaaja ei ole metsässä kovin kätevä jotenka siksi tässä tuleekin ensimmäinen probleema. Mutta tässä huomaa sen että se mitä kotoa löytyy on auttamatta paras.![]()
Fiiatti voi olla kestävyydeltään mettä ajossa hyvä mutta vaihteisto ja näkyvyys tekee siitä epäkäytännöllisen.
Mutta jos pelkkään mettä ajoon kattotaan niin ollaan Viljamin kanssa samaa mieltä että 05/55 sarja on olemassa olevista vaihtoehdoista paras jossa kohtaa hinta laatu suhde.
![]() | Lataa tästä... |