leepu kirjoitti:Kyllä minun näkemys on että puimurissa nuo vermeet on täysin turhat, ihan turha lähtiä ajamaan 9kk päästä apulantaa talave jälestä joku paperilappu käjessä jousittamattomalla teeläisellä ja 700 elholla. Jos tuota lannotusta haluaa optimoija nii jaettu lannotus ja siihe lannotus raktoriin ne kaikki kasvusto-sensorit. Rehunkorijuussa ihan ok korijuulaitteessa tuommoset ku sadon-korijuun välissä ei vaihu vuodenaika neliästi ja kirkkovuosi kolomesti. Toki nurmella pystyt itekki silimällä näkemään mihin ajetaan enemmän ja mihin vähemmän..

Lähtökohtasestihan jos pelto asutaan oikein ei sielä pitäs merkittäviä eroja olla sadossa, tietenki sarka-aurat, jousittamattomat raktorit ja puheissa pätevä poika voi vaikuttaa asiaan?

Leepu se on kova poika vittuilemaan, pisteet siitä!
Ensinnäkin minä en päätä tällä tilalla mitä investoidaan. Olin ja osittain olen vieläkin samaa mieltä kanssasi, että nuo on turhia. Piti isännältä parikin kertaa kysyä, että onko ihan tosissaan.
Toisekseen eikö kukaan oo kuullu sellaisesta ominaisuudesta, että kylvökoneestakin voi säätää apulannan määrää.
Ja kolmanneksi meillä on monellakin pellolla pyöräkkeitä, joissa kasvaa erilailla kuin muualla pellolla. Ja aivan riippumatta siitä miten se on muokattu.