Giants editor lakkasi toimimasta
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 09.02.2012 11:34
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomea, vähä Englantia ja Ruotsia.
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Giants editor lakkasi toimimasta
Olisko kellää vastausta tähän?
- Muhka
- Viestit: 1844
- Liittynyt: 22.02.2012 16:32
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Kymenlaakso
- Viesti:
Re: Giants editor lakkasi toimimasta
Pura tiedosto jonka sisällä i3d tiedosto on kansioksi.
<<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 09.02.2012 11:34
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomea, vähä Englantia ja Ruotsia.
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Giants editor lakkasi toimimasta
Ok täytyy kokeilla kiitti vastauksesta. E: Kokeilin purkaa sen tiedoston mutta edelleen sama ongelma
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 10.06.2014 17:59
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giants editor lakkasi toimimasta
Veikkaan että olet jättänyt meshit yhdistämättä Blenderissä ennen i3d-tiedoston exportaamista, jolloin malliin mahdollisesti jää tyhjiä meshejä, ja sinulla on koneessa jokin integroitu näytönohjain. Avaa i3d-tiedosto Notepad++:ssa, niin pitäisi löytyä jotain tällaista (en muista ihan tarkkaan enkä nyt äkkiä löydä sopivan risaa modia):
Tyhjät meshit poistuvat, kun kaikki Triangles-elementit, joissa count on "0" poistetaan.
Koodi: Valitse kaikki
<Triangles count="0">
</Triangles>
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 09.02.2012 11:34
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomea, vähä Englantia ja Ruotsia.
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Giants editor lakkasi toimimasta
Eli kun avaan sen tolla notepad:llä ja poistan tuon "0" sen jälkee pitäs toimia?
E: Muokkasin tuon triangles jutun notepadillä . laitoin tekstuuripolut oikeen ja tallensin sitten avasin sen i3d nii tuli Error while loading i3d file
E: Muokkasin tuon triangles jutun notepadillä . laitoin tekstuuripolut oikeen ja tallensin sitten avasin sen i3d nii tuli Error while loading i3d file
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 10.06.2014 17:59
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giants editor lakkasi toimimasta
Olet varmaan tehnyt muutakin ylimääräistä, esim. poistit lainausmerkit. Mutta oli ohjeissakin vikaa. Kokeillaans uudestaan.
Minulla on pelkästään testaamista varten tehty i3d-tiedosto, jossa on yksi tahallaan rikottu mesh. Tekstieditorissa avattuna mesh i3d:ssä näyttää tältä:
Nyt jos avaan i3d-tiedoston Giants Editorilla, konsoliin tulee virheilmoitus Error: Mesh 'ID2.002' has zero triangles. ja toisaalta jos avaan saman tiedoston toisella koneella, jossa on pelkkä integroitu näytönohjain, GE kaatuu.
Ratkaisu on poistaa tuo koko esimerkissä näkyvä roska. Vielä kertauksena ja selvennyksenä:
1. Etsitään hakutoiminnolla merkkijonoa Triangles count="0.
2. Katsotaan, minkä IndexedTriangleSet-elementin sisälle osuma kuuluu. Tässä esimerkissä aloitustagi on lainauksen rivillä 1 ja lopetustagi rivillä 9. Elementin sisältö taas on riveillä 2–8. Triangles-elementti on IndexedTriangleSet-elementin alla eli Triangles on IndexedTriangleSet:n lapsielementti.
3. Poistetaan IndexedTriangleSet, jonka sisällä osuma on eli poistetaan aloitus- ja lopetustagit sekä niiden välissä oleva sisältö.
Muistutetaan vielä, että vaikka ongelma korjautuisikin (eli osuin edellisen viestin arvauksessa oikeaan), oikea ratkaisu olisi yhdistää meshit Blenderissä.
Toivottavasti tarkoitit Notepadilla nimenomaan Notepad++:aa etkä Muistiota. i3d-tiedostot ovat tiedostopäätteestä huolimatta sisällöltään ihan tavallisia XML-tiedostoja, joiden kevytmuokkaukseen Notepad++ sopii mainiosti. Muistiolla voit kirjoittaa itsellesi muistion, jossa suosittelet heittämään Muistiolla vesilintua.
Minulla on pelkästään testaamista varten tehty i3d-tiedosto, jossa on yksi tahallaan rikottu mesh. Tekstieditorissa avattuna mesh i3d:ssä näyttää tältä:
Koodi: Valitse kaikki
<IndexedTriangleSet name="ID2.002" shapeId="1" bvCenter="0.471884 2.80769 -0.144295" bvRadius="3.11025" isOptimized="true">
<Vertices count="0" normal="true">
</Vertices>
<Triangles count="0">
</Triangles>
<Subsets count="1">
<Subset firstVertex="0" numVertices="0" firstIndex="0" numIndices="0"/>
</Subsets>
</IndexedTriangleSet>
Ratkaisu on poistaa tuo koko esimerkissä näkyvä roska. Vielä kertauksena ja selvennyksenä:
1. Etsitään hakutoiminnolla merkkijonoa Triangles count="0.
2. Katsotaan, minkä IndexedTriangleSet-elementin sisälle osuma kuuluu. Tässä esimerkissä aloitustagi on lainauksen rivillä 1 ja lopetustagi rivillä 9. Elementin sisältö taas on riveillä 2–8. Triangles-elementti on IndexedTriangleSet-elementin alla eli Triangles on IndexedTriangleSet:n lapsielementti.
3. Poistetaan IndexedTriangleSet, jonka sisällä osuma on eli poistetaan aloitus- ja lopetustagit sekä niiden välissä oleva sisältö.
Muistutetaan vielä, että vaikka ongelma korjautuisikin (eli osuin edellisen viestin arvauksessa oikeaan), oikea ratkaisu olisi yhdistää meshit Blenderissä.
Toivottavasti tarkoitit Notepadilla nimenomaan Notepad++:aa etkä Muistiota. i3d-tiedostot ovat tiedostopäätteestä huolimatta sisällöltään ihan tavallisia XML-tiedostoja, joiden kevytmuokkaukseen Notepad++ sopii mainiosti. Muistiolla voit kirjoittaa itsellesi muistion, jossa suosittelet heittämään Muistiolla vesilintua.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 09.02.2012 11:34
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomea, vähä Englantia ja Ruotsia.
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Giants editor lakkasi toimimasta
No miten ne meshit yhdistetään blenderissä? Juu sillä muistiolla ne poistelin ,mutta jostain kumman syystä ei ole valikossa tuota notepad++
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 10.06.2014 17:59
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giants editor lakkasi toimimasta
Notepad++ ei ole Windowsin mukana tuleva ohjelma, vaan se pitää ladata osoitteesta https://notepad-plus-plus.org/ Kannattaa asentaa suomenkielisenä.
Meshien yhdistämiseen on monia tapoja riippuen siitä, millainen lähtötilanne ja haluttu lopputulos ovat.
1 Kaikkien meshien yhdistäminen
1. Vie kursori 3D-näkymään.
2. Painele a-näppäintä kunnes kaikki meshit ovat valittuina.
3. Paina Ctrl-J.
4. Valmis.
2 Osittainen yhdistäminen Outlinerissa
1. Valitse hiiren vasemmalla napilla ensimmäinen mesh Outlinerissa eli oikeassa yläkulmassa olevassa näkymässä, jossa nimet näkyvät listattuna.
2. Pidä Shift-nappia pohjassa ja valitse seuraava yhdistettävä mesh.
3. Toista 2-kohtaa kunnes kaikki tarvittavat on valittu.
4. Paina Ctrl-J. Valitut meshit yhdistetään ja uuden meshin nimi määräytyy sen mukaan, mikä oli valittu viimeisenä.
3 Osittainen yhdistäminen 3D-näkymässä
1. Valitse hiiren oikealla napilla ensimmäinen mesh 3D-näkymässä.
2. Pidä Shift-nappia pohjassa ja valitse seuraava yhdistettävä mesh.
3. Toista 2-kohtaa kunnes kaikki tarvittavat on valittu.
4. Paina Ctrl-J. Valitut meshit yhdistetään ja uuden meshin nimi määräytyy sen mukaan, mikä oli valittu viimeisenä (se näkyy keltareunaisena, kun muut ovat oranssireunaisia).
Jos tulee jotain ongelmia, niin YouTubesta löytyy ratkaisu moneen ongelmaan, sillä siellä on tuhansia Blender-tutoriaaleja.
Meshien yhdistämiseen on monia tapoja riippuen siitä, millainen lähtötilanne ja haluttu lopputulos ovat.
1 Kaikkien meshien yhdistäminen
1. Vie kursori 3D-näkymään.
2. Painele a-näppäintä kunnes kaikki meshit ovat valittuina.
3. Paina Ctrl-J.
4. Valmis.
2 Osittainen yhdistäminen Outlinerissa
1. Valitse hiiren vasemmalla napilla ensimmäinen mesh Outlinerissa eli oikeassa yläkulmassa olevassa näkymässä, jossa nimet näkyvät listattuna.
2. Pidä Shift-nappia pohjassa ja valitse seuraava yhdistettävä mesh.
3. Toista 2-kohtaa kunnes kaikki tarvittavat on valittu.
4. Paina Ctrl-J. Valitut meshit yhdistetään ja uuden meshin nimi määräytyy sen mukaan, mikä oli valittu viimeisenä.
3 Osittainen yhdistäminen 3D-näkymässä
1. Valitse hiiren oikealla napilla ensimmäinen mesh 3D-näkymässä.
2. Pidä Shift-nappia pohjassa ja valitse seuraava yhdistettävä mesh.
3. Toista 2-kohtaa kunnes kaikki tarvittavat on valittu.
4. Paina Ctrl-J. Valitut meshit yhdistetään ja uuden meshin nimi määräytyy sen mukaan, mikä oli valittu viimeisenä (se näkyy keltareunaisena, kun muut ovat oranssireunaisia).
Jos tulee jotain ongelmia, niin YouTubesta löytyy ratkaisu moneen ongelmaan, sillä siellä on tuhansia Blender-tutoriaaleja.
-
- Viestit: 3326
- Liittynyt: 19.05.2012 17:08
- Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
- Viesti:
Re: Giants editor lakkasi toimimasta
Miten sitten selität sen, että minulla kaatuu giantsi samalla tavalla, mutta käytössäni on ulkoinen näytönohjainIlta kirjoitti: Nyt jos avaan i3d-tiedoston Giants Editorilla, konsoliin tulee virheilmoitus Error: Mesh 'ID2.002' has zero triangles. ja toisaalta jos avaan saman tiedoston toisella koneella, jossa on pelkkä integroitu näytönohjain, GE kaatuu.
Suora putki on kaiken A ja O.