Onnettomuudet/vahingot
- Simppa
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Re: Onnettomuudet/vahingot
Ee oos kannattanu puhella täällä vahingoista, heti tänään mäni hydrauliikkaletku toistamiseen, paskempi homma kun raiviolla on niin märkää niin sitä kohtaa ei näje kunnolla mistä vuotaa.

- Ezmo
- Moderaattori
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Vahinkoja on kyllä sattunut melko paljon ja pieniä vahinkoja sattuu päivittäin. Jotain 20 vuotta oon ajellu ihan yksinään, niin ei aivan kaikkia uppoamisia muista. Suurimmat vahingot on varmaan tullu paalilavetin kans, kun se on tupannut jäädä jumiin, kaatua ja muutaman kerran tie on pettänyt alta.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Ännä
- Moderaattori
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Perjantai 13sta, pikku -Tumesta meni vetolenkki poikki, onneks päistees, ettei tiellä, ku täydellä koneella ajelin pellolle, ja yhen ringin pääsi.

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
-
- Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti.
- Multiplayer tunnuksesi?: Viki
Tarviikos jotai vahvikkeita jatkossa vai uutta osaa vaa?
- Ännä
- Moderaattori
Uus rengas välijyrään ja uus vetolenkki haettiin, loppuviimeen aika nopiaa tuli taas ajokuntoon. Samanlaanen vetolenkki mitä vanhaki tuli, kuulemma liika korkiat renkaat välijyräs, niin aisa pitää olla liika jyrkäs kulmas, nii vääntää jossaki asennos tuota vetolenkkiä. Meillä on tuos 4m konees sellaanen pienemmillä pyörillä oleva välijyrä, nii pitää ens kevääksi vaihtaa ne päittäin.Viki kirjoitti:Tarviikos jotai vahvikkeita jatkossa vai uutta osaa vaa?

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
- V A valmet
- Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)
Tänään lähti kärri valmetin koukusta ilmalennolle ja hajos takaikkuna, onneks ei käyny pahemmin. Ei ollu koukku lukittuna ja nostolaite laskeutuu itestään 655:ssa.
-
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Tuputin
.
Viimeksi muokannut Tuputin, 05.06.2020 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Maatila
- Moderaattori
Mite tuo liittyy maatalouteen jos saan kysyä? 

-
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Tuputin
Aa sori luulin että tää oli kaikkiin juttuihin liittyvää sori viel kerranMaatila kirjoitti:Mite tuo liittyy maatalouteen jos saan kysyä?

Eilen luiskahti rengasrauta silmäkulmaan, onneks ei pahempia. Perjantain pääski helpolla ku ei sattunu muutaku valmetti nosteli keulaa pystyyn ja kolis alas.
-
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Sukulaisen tilalla on sattunu samanlaine juttu vuosia sitten. 165:n massikan koukkua oli kulunu ja ku kippas rehukuormaa pois ni aisapa otti ja karkas koukusta ja särki taka ikkunan ja vissii meni kattoluukusta pihalle. Oli tapahtunu laakasiilon luona ni kärri oli ruvennu valumaa. Sen takia kattoluukusta ulos.V A valmet kirjoitti:Tänään lähti kärri valmetin koukusta ilmalennolle ja hajos takaikkuna, onneks ei käyny pahemmin. Ei ollu koukku lukittuna ja nostolaite laskeutuu itestään 655:ssa.

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
![]() | Lataa tästä... |
- xJaSeVe
- Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: xJaSeVe [FIN]
Tämä ei sattunu itelle mutta työnantajalle, aamulla tuli soitto että tarvihtoo hiekkaa mökin pohjaan. Siitäpä sitten tuumasta toimeen kärry perään ja lastaamaan. Lähti viemään kuormaa ajeli hyvillä mielin niinku aina yleensä sitten termospullo tippu lattialle, no sehän pitää nostaa sieltä. 50km/h vauhdista hiha tarttu kuormaajan sähköiseen joystikkiin ja kuormaaja maahan. Muuta ei särkyny kun työkalu laatikko, radio tippu syliin, kuormaaja tuhannen solmussa ja molemmat sylinterit poikki kauhan käännöstä. Kuskille ei käynyt onneksi pahemmin ja rattori pysy tiellä.
- V A valmet
- Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)
Tänään vedin ison sähkölinjan tukkikuormaimella alas kiviä kerätessä ja runkkarisilmultasta antautu kiinnityskolmio, maalla on mukavaa. 

- sutki
- Moderaattori
Sillä välin kun ite olin vekaralla niin viistonninen oli ottanu kipeetä. Isä oli sen talven jäljiltä herätelly ja taas oli kytkin jumittanu niin oli ajellu ja oli kytkin alkanu jo kai irrottaa vai oliko vaan unohtanu että se ei irrota. No oli kuitenki ajanu tallia päin ja painanu kytkimen pohjaan mutta meno jatku. Lopputuloksena se että isä oli seissyt jarrupolkimilla ja kytkimellä ja viistonninen vaan menee tyhjäkäynnillä päin seinää ja painaa sitä vasten kunnes sammuu ja keulapellithä siitä oli kasaan mennyt. Tilannetta ei parantanut se että sammutinvaijeri puuttuu ja saa sammutettua vain suoraan pumpun kylestä
.

-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
-
- Kielet: Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Hyvin meni kaverin tilalla tänävuona, kun meinas puimuri kärähtää. Meni laakeri p*skaksi. meidän tilan tapahtumat. Valtran ovi hajos.
Sampo kusas TAAS öljyt pihalle. Toissa vuona Puimurin jäähdytin irtisanoi itsensä keskellä tietä. Onneksi eivät olleet ehtineet paria sataa metriä kauemmaksi hallilta, niin saatin se nilkutettua takaisin hallille ja sitten korjaukseen.
Sampo kusas TAAS öljyt pihalle. Toissa vuona Puimurin jäähdytin irtisanoi itsensä keskellä tietä. Onneksi eivät olleet ehtineet paria sataa metriä kauemmaksi hallilta, niin saatin se nilkutettua takaisin hallille ja sitten korjaukseen.

- Aecel
- Kunniakäyttäjä
- Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Nämähän on iha perusremonttia. Se että Sampoon joutuu tekemään sekä normaalia, että ennakoivaa remonttia, ei oo uusi asia,Valmetti jätkä kirjoitti:Hyvin meni kaverin tilalla tänävuona, kun meinas puimuri kärähtää. Meni laakeri p*skaksi. meidän tilan tapahtumat. Valtran ovi hajos.
ja yleensä se on vain hyväksyttävä ja siedettävä tai siirryttävä kalliinpiin laitteisiin. Mutta jos nuo nyt oli ainoot nii hemmetin hyvin menny.
Miksei täällä humppa soi?
Aecel kirjoitti:Nämähän on iha perusremonttia. Se että Sampoon joutuu tekemään sekä normaalia, että ennakoivaa remonttia, ei oo uusi asia,Valmetti jätkä kirjoitti:Hyvin meni kaverin tilalla tänävuona, kun meinas puimuri kärähtää. Meni laakeri p*skaksi. meidän tilan tapahtumat. Valtran ovi hajos.
ja yleensä se on vain hyväksyttävä ja siedettävä tai siirryttävä kalliinpiin laitteisiin. Mutta jos nuo nyt oli ainoot nii hemmetin hyvin menny.

Joo, eiku uutta saumaa päälle.

-
- Viesti:
Itse en oo pitäny sampoa kovin luotettavana. Aina sai olla korjaamas sillo aikoinaa. Mutta löytyihän niitä plussapuoliakin joissain määrin. Jatketaan ilman tappelua...

Suora putki on kaiken A ja O.
- Aecel
- Kunniakäyttäjä
- Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Tuota kuvaa kun olis menny näyttää KoneAgriassa sinne Sampon tiskille nii olis ruvennu jopa ne promotytötkin nikottelemaan.TuiZk1 kirjoitti:Joo, eiku uutta saumaa päälle.Oliskahan ollu kolmas kerta meidän käyttöiän aikana.
Mistä kohtaa tuo murtuu?
Miksei täällä humppa soi?
Siis se toinen sarana.Aecel kirjoitti:Tuota kuvaa kun olis menny näyttää KoneAgriassa sinne Sampon tiskille nii olis ruvennu jopa ne promotytötkin nikottelemaan.TuiZk1 kirjoitti:Joo, eiku uutta saumaa päälle.Oliskahan ollu kolmas kerta meidän käyttöiän aikana.
Mistä kohtaa tuo murtuu?

-
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Ei ne Claassitkaan mitää parhaita ole. Tuttu harkinnu laittaa Claassi kiertoon ku alkaa vikoja olemaan omiks tarpeiks. Mistä tosiaa katkes Sampon torvi.

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
![]() | Lataa tästä... |
- trakumies
- Kielet: Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Trakumies
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Tässä taas huomataan ettei töitä pitäs tehä puolunessa. Meinaan isäntä lähti kylälle ja sano lähtiissään että voit tehä nuo lumityöt ku kerkeet. Kello oli siis 9 illalla. No minäpä heti lähin pistämään takkia päälle. Traktori käyntiin ja kauha kuormaajaan. En sitten muistanu lukita sitä kauhaa. No minä siinä alotan tamppaamisen koska muuten pihasta tulee luistinrata jos vetää lingolla. No siinä maassa sattu oleen kivi ja se nosti kauhan irti kelkasta, ja se kauha pamahtaa sen saman kiven päälle... Onneks ei käyny mitää. 

- ViljamiFIN
- Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
- Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Tänään vejin aperaktorin etukuormaajalla navetan nosto-oven karmin alhaalta paskaksi, onneksi ei menny oven kisko hajalle ja naulaamalla sai kuntoon.

Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä