Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)
- V A valmet
- Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)
Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)
Keijolla on erittäin voimakas tunne että ens viikolla vois päästä vehnän kylvöön. 

- Ezmo
- Moderaattori
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
5ha tuli tänään kynnettyä. Suhteellisen kuivaa, kun märkää oli vain yks vakio paikka, joka on melkein aina märkänä. Huomena jos saman verran kyntäis, niin ois kaikki kaura maat ja rypsipelto kynnettynä. Sen jälkeen kynnöt on hyvällä mallilla, kun on vain 4ha ohramaita, 7,5ha kuminalle ja 5ha höpöheinälle kynnettävää. Ens viikolla vois alkaa kauraa laittamaan maahan.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Maatila
- Moderaattori
- Olen kiinnostunut: Naisista
Ei mene kauvaa täälläkään ku pääsis paskan ajjoon. Paripäivää ku olis tämmöstä aurinkoista keliä ja lämmintä nii kuivuis nuo vähäset märät kohat pelloilta. Peltotietkää ei olis enää pahasti rapakoilla. Loppuviikosta varmaa alotellaan jos ei jotaki muuta sitte tuu. Ainaki yks jontikan paripyörä pitäs vielä paikata, paskakärryn rehuperän käyttökettinkiä pitäs lyhentää ja massikkaan etuparit paikolleen sitte olis vehkeet valmiina koitokseen. En tiiä pitäskö sitte vernelanttiin vaihtaa yks puukko ku menny poikki, eipä tuolla taida suurta merkitystä olla hyvää jäläkiä se syksylläki teki. Kuitenkaa oo ku 3,5ha kynnettävää.
-
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Onnen pekat ku pääsette jo pellolle. Täällä ei pääse ku toukokuun loppu puolella.

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
![]() | Lataa tästä... |
-
Jos loppu kuustä pääsis lietteen ajoon, niin olis hyvä.

Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
- Suomi mies
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Heinä rupee kasvaa sellasta tahtia et kohta on kiire paskan ajoo.
Apulannatki pitäs levitellä mut onneks on loppuviikosta aikaa. Kuukaude päästä jos rehua tekis.

- Aecel
- Kunniakäyttäjä
- Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Kaippa ne perinteiset paalinnostot ja muut, mutta teleskooppi on yllättävän tarpeellinen. Sitä ei oikeinMaon^ kirjoitti:Tuommonen kurko olis kyl näppärä mutta samahan se on nuo hommat tehä ekoolla.
ymmärrä ellei sitä oo kokeillu ja siihen oo tottunut.
Miksei täällä humppa soi?
- Ezmo
- Moderaattori
Hätäsesti saa heinä kasvaa, jos kuukauden päästä rehua aikoo tehä. Saa vähintään viikon laittaa etelässäkin lisää, jos ei aivan lyhyenä tee ja kokeile saada neljää satoa.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Ruzi
- Moderaattori
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Jospa tästä vuojesta ei tulisi yhtä märkä mitä viime vuonna... :d

- Suomi mies
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Kovasti vihertää jo paskaa ja apupaskaa ni kyllä se siitä kasvaa. En mä nyt päivälleen kuukautta sanonu viikko sinne tänne. Rehua tehään niin pitkää ku säitä riittää.Ezmo kirjoitti:Hätäsesti saa heinä kasvaa, jos kuukauden päästä rehua aikoo tehä. Saa vähintään viikon laittaa etelässäkin lisää, jos ei aivan lyhyenä tee ja kokeile saada neljää satoa.
- Valmeksi
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Voe hyvää päivää. Nyt vuotaa pesurin pumpusta joku tiiviste niin ei tee ku vajaan 150bar painetta.
Ois vaan pitäny viimesyksynä vaihtaa tuo pois. Nyt on vaan koitettava tuolla pestä kun uus pesuri on vasta tulossa jossain
Ois vaan pitäny viimesyksynä vaihtaa tuo pois. Nyt on vaan koitettava tuolla pestä kun uus pesuri on vasta tulossa jossain

|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
- Ännä
- Moderaattori
Kävin äestelemäs tuota kevätkynnöstä, nopiaa kuivanu...

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
-
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Näin luulen myös että jos kerran olis kurottaja niin ei ilman osais tehdä.Aecel kirjoitti:Kaippa ne perinteiset paalinnostot ja muut, mutta teleskooppi on yllättävän tarpeellinen. Sitä ei oikeinMaon^ kirjoitti:Tuommonen kurko olis kyl näppärä mutta samahan se on nuo hommat tehä ekoolla.
ymmärrä ellei sitä oo kokeillu ja siihen oo tottunut.

Voorumin kovin deutzimies.

- MattiI
- Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
Teleskooppihan on kurottajissa se tärkein ominaisuus. Nostovoimaa on tietysti enemmän traktoriin nähden ja pääsee ahtaisiin paikkoihin paremminMaon^ kirjoitti:Näin luulen myös että jos kerran olis kurottaja niin ei ilman osais tehdä.Aecel kirjoitti:Kaippa ne perinteiset paalinnostot ja muut, mutta teleskooppi on yllättävän tarpeellinen. Sitä ei oikeinMaon^ kirjoitti:Tuommonen kurko olis kyl näppärä mutta samahan se on nuo hommat tehä ekoolla.
ymmärrä ellei sitä oo kokeillu ja siihen oo tottunut.Sitten kun lakkaa köyhtymästä....

-
En nyt sano, että kurottaja huono olis, mutta nyt ku on tuo Volvo ollu jonku kuukauden niin kyllä pyöräkuormaaja on se juttu. Nostovoima ja hydrauliikka aivan omaa luokkaansa, ja mikä parasta niintyökoneen näkee koko ajan kunnolla. Meidän hommiin sillä saa nostettua aivan tarpeeksi korkeallekkin, vaikka eteen päin se ulottuvuus ei tietenkään ole mitään parasta mahdollista. Ahtaissa paikoissahan kurko oli kyllä omiansa, esim. kun syksyllä laitettiin romuja halliin.

Pyöräkuormaaja on varsinki kuormaushommissa ehdottomasti paras. Ottaisin kyllä nyttenki kernaasti pyöräkuormaajan ton rattorin etukuormaajan kaveriks. 

Kiitos Finski!
SM320 8x2
SM300 8x4
-
- Kielet: Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Komeeta.Ännä kirjoitti:Kävin äestelemäs tuota kevätkynnöstä, nopiaa kuivanu...

- mikebirdie
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]

Ei niin komiaa kyntöä.
Onneksi ei tarvitse enempää tehdä kevätmuokkauksia kuin vähä pottumaata vääntää. Kyntö on ainakin ihan onnetonta nysväämistä.
#Kuuukkelijutut
-
3m kulttivaattori vs 5 siipiset kääntöaurat niin aivan samaa vauhtia tulee. Joutaisi melkein myydä tuon kultivaattorin pois ja ostaa 6 siipiset puolihinattavat.mikebirdie kirjoitti:Ei niin komiaa kyntöä.
Onneksi ei tarvitse enempää tehdä kevätmuokkauksia kuin vähä pottumaata vääntää. Kyntö on ainakin ihan onnetonta nysväämistä.

Lemkenin "porvari" auroihin sitten ei kannata sortua. Laukaisu mekanismi ainakin viimevuoden auroissa rikko aina edessä olevan yläsiiven säleen.

-
Paljonko te Maon kynnätte kevässä, kun pitää olla niin valtavat vehkeet siihenki hommaan? 

-
Reilu sata omia ja ainakin saman verran lisäää urakointina.Matias98 kirjoitti:Paljonko te Maon kynnätte kevässä, kun pitää olla niin valtavat vehkeet siihenki hommaan?
Ehei meille mitää kuussiipisiä auroja oo tulossa puolivitsillä sanoin mutta enempi toisille auroille olis käyttöä kun kultivaattorille.Mutta nuillakin kerkee hyvin. Parhaillaan 25ha vedetty päivään. Kun on hyvät lohkot.

Ei me oikeen mitään isompaa tarvittas pinta-alaan nähden, enempikin pelto menis näillä kalustolla. Paskavaunu olis ainoa joka pitäs investoisa mutta pari vuotta ajatettu suurin osa karvoloilla niin ei oo siitä tarvinnu murehtia.

Laittaa nytte vähän rahaa/aikaa nuihin peltojen kunnostukseen.
Mennään näillä kalustolla nytten kun tämmöiset ajat.

-
Juujuu. Meillä taas tahtoo olla, että lieteen ajo kalusto on ainoa joka on sopivan kokonen näille aloille.Maon^ kirjoitti:Reilu sata omia ja ainakin saman verran lisäää urakointina.
Ehei meille mitää kuussiipisiä auroja oo tulossa puolivitsillä sanoin mutta enempi toisille auroille olis käyttöä kun kultivaattorille.Mutta nuillakin kerkee hyvin. Parhaillaan 25ha vedetty päivään. Kun on hyvät lohkot.![]()
Ei me oikeen mitään isompaa tarvittas pinta-alaan nähden, enempikin pelto menis näillä kalustolla. Paskavaunu olis ainoa joka pitäs investoisa mutta pari vuotta ajatettu suurin osa karvoloilla niin ei oo siitä tarvinnu murehtia.Paskat kun rupeais ite ajamaan niin vaatis sitten yhen traktorin lisää.
![]()

- Peluri4
- Moderaattori
- Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
- Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
- Viesti:
No kyllä kai teillä nyt niitto vehkeetkin tarpeeks isot on, tuskin teillä yli 300ha on yhelle teolle ajettavaa. 

-
Niin no kyllä rehunteko kalusto on aivan riittävä, mutta tarkotin lähinnä pellonteko vehkeitä. Uusittavaa on keväisin semmonen 60ha niin aura on varmaasti 20 vuotta vanha neli siipinen sarka Kverne ja äes on 5m ainaki 10 vuotta vanha potila. Toki nuillaki pärjää, mutta en pistäis vastaan jos joku tarjoais isompia/uudempia vehkeitä.Peluri4 kirjoitti:No kyllä kai teillä nyt niitto vehkeetkin tarpeeks isot on, tuskin teillä yli 300ha on yhelle teolle ajettavaa.

- RehuriFin
- Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
- Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
No vaan jos ei muuten, niin kyllä ny Karvolan kalustolla liete liikkuu. Vai onko teillä niin paljo lietettä, ettei Karvolan kalustolla kaivo tyhjene?Maon^ kirjoitti:Reilu sata omia ja ainakin saman verran lisäää urakointina.Matias98 kirjoitti:Paljonko te Maon kynnätte kevässä, kun pitää olla niin valtavat vehkeet siihenki hommaan?
Ehei meille mitää kuussiipisiä auroja oo tulossa puolivitsillä sanoin mutta enempi toisille auroille olis käyttöä kun kultivaattorille.Mutta nuillakin kerkee hyvin. Parhaillaan 25ha vedetty päivään. Kun on hyvät lohkot.![]()
Ei me oikeen mitään isompaa tarvittas pinta-alaan nähden, enempikin pelto menis näillä kalustolla. Paskavaunu olis ainoa joka pitäs investoisa mutta pari vuotta ajatettu suurin osa karvoloilla niin ei oo siitä tarvinnu murehtia.Paskat kun rupeais ite ajamaan niin vaatis sitten yhen traktorin lisää.
![]()