Sitte vähän lisää itsestäni ja perheestäni, opiskelin ensin peruskoulun jälkeen lukiossa sen 3 vuotta ja samalla tein tilalla hommia. 18 vuotiaana koitti iso päätös, että mitä tehdä elämässä seuraavaksi, päätös oli vaikea sillä maatalouskoulu Ilmajoella houkutti kovasti vaikka loppuenlopuksi päädyin lähteä asuntolaan Ähtäriin metsäkouluun. 21 vuotiaana minussa paloi edelleen se opiskelun kipinä sisässäni ja päätin lähteä yrittämään päästä Ilmajoen maatalous oppilaitokseen. Sinnehän ne tiet vei ja tossa kesällähän meikä sieltä valmistui. Joo ja perheeseen kuuluu tietenkin minun lisäksi itte isäntä Martti ja kaksi siskoani Maija joka asuu edelleen kotona ja lähtee ensi vuonna oulun yli-opistoon sekä Emma joka on töissä jossai ihmeen kodinkone firmassa Seinäjoella. Ainiin eihän tilan emäntääkään saa unohtaa Martin vaimo Annele ruokkii talon miehet ja lypsää karjan.
Sitte notta ei teksti lopu niin vois vielä kertua vähän tilan historiasta ja koneista. Tilan navetta on tollane normi elementti peränen läjä. Uus iso konehalli rakennettiin 90luvun loppu puolella ku meinattiin myydä tila ku jotain ennustuksia olis siitä että maatalous kaatuisi, mutta edelleen tällää ollaan ja asustellaan. Joo ja sanoin aiemmin notta oon Jalasjärvestä kotosin niin siellä Martilla on ollu ylämaankarja tila silloon ku mua ei vielä ollu. Jalasjävellä ehin asua noin kaks kuukautta ku muuttivat pois sieltä notta voi sanoa, että sielläkin oon eleskelly. Koneiden historiaa en pahemmin tiedä muutakuin nykyisen tilanteen, elkkäs traktoreina tomii 2kpl nelivetoisia raktoreita molemmat etu-kuormaajilla sekä 2kpl takapakkeja.

Tossa vielä yhteiskuva koneista ekan rehusadon aikaan.
Ekassa päivityksessä alotetaan viimeisen rehusadon teko sekä valmistaudutaan puinteihin! Toivottavastitykkäätte se olis moro!