Minä, kun ei paremmasta oo tietoa.Verkku kirjoitti:Edelleenki kuka vittu jaksaa leikkiä etuvedolla...

Minä, kun ei paremmasta oo tietoa.Verkku kirjoitti:Edelleenki kuka vittu jaksaa leikkiä etuvedolla...
Sitten on hyvä muuttaa mieltä, kun työnantaja puottaa palkan 3 euroon tunnissa.City^ kirjoitti:Ammattiliitot vois kieltää laissa.Aecel kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/a1448253269307
Oon kyllä onnellinen, ettei oo tällä hetkellä mitään tilauksessa. Saattas hieman käydä hermo kireäks.
Eihän tossa nyt ole mitään järkeä, että AKT lähtee jonkun perkeleen Postin riitelyn takia pysäyttämään Suomea.
En nyt ihan niinkään sanois. Ite en kuulu mihinkään liittoon ja nyt tuntuu ,että olispa makia jos kuuluis. Ois nimittäin päässy ansiosidonnaiselle ,kun loppu tältä vuodelta työt. Ja ansiosidonnaisella tais saada sen 60% palkasta. Oisin saanu yli puolet enemmän korvausta työttömyydestä, mitä nyt saan ku en kuulu liittoon. Tietääkö joku muuten mihin liittoon maataloustyöntekiät kuuluu?City^ kirjoitti: Ammattiliitot vois kieltää laissa.
Riippuu eniten autosta miten nousee mäkiä. 2000- luvun mese nousee mäet paljon paremmin kuin monet ihan uudetkin etuvedot. Ja silti on ihmisiä, jotka väittävät ettei mersulla mihinkään pääse kun se on takavetonen.sutki kirjoitti:Liukkaista mäistä niin ite suututin yhen viime talvena kun pääsin yhen mäen ylös helpolla ja se ei ollut sitä päässyt oikeen mitenkään... "Et sää varmaan pääse tolla mersulla tota mäkee ylös kun en määkää päässyt nipponilla ja mulla on ollut kauemmin kortti". Silti varmaan oon kauemmin liukkailla ajanut kuin se
Minä kuuluin YTK:hon https://ytk.fi/ , ei vissiin oo erikseen maataloustyöntekijöille liittoa, kun lomittajat on JHL:ssä. Puuliitossa on vissiin jotkut, mutten tiiä onko niillä kassaa. YTK oli siinäkin mielessä kätevä, kun sinne kerran maksetaan se kiinteä summa, eikä tarvi palkasta alkaa prosentteja laskemaan.Maatila kirjoitti:En nyt ihan niinkään sanois. Ite en kuulu mihinkään liittoon ja nyt tuntuu ,että olispa makia jos kuuluis. Ois nimittäin päässy ansiosidonnaiselle ,kun loppu tältä vuodelta työt. Ja ansiosidonnaisella tais saada sen 60% palkasta. Oisin saanu yli puolet enemmän korvausta työttömyydestä, mitä nyt saan ku en kuulu liittoon. Tietääkö joku muuten mihin liittoon maataloustyöntekiät kuuluu?City^ kirjoitti: Ammattiliitot vois kieltää laissa.
Jos joku takaveto auto on huono mäissä niin vanha ransiitti jos ei oo vähintää 500kg painoo persiis. Kokemusta on..Valmeksi kirjoitti:Riippuu eniten autosta miten nousee mäkiä. 2000- luvun mese nousee mäet paljon paremmin kuin monet ihan uudetkin etuvedot. Ja silti on ihmisiä, jotka väittävät ettei mersulla mihinkään pääse kun se on takavetonen.sutki kirjoitti:Liukkaista mäistä niin ite suututin yhen viime talvena kun pääsin yhen mäen ylös helpolla ja se ei ollut sitä päässyt oikeen mitenkään... "Et sää varmaan pääse tolla mersulla tota mäkee ylös kun en määkää päässyt nipponilla ja mulla on ollut kauemmin kortti". Silti varmaan oon kauemmin liukkailla ajanut kuin se
Tuo mitä Teemu sano, enkä mie oikeen kahtakaan autoo viittis pittää.. Sit sitä kuitenkii innostus leikkimään enemmän ja olis kohta jossain tolpan ympärillä..Verkku kirjoitti:DP mikset vaa osta jotain leimallista takavetoo talvipulkaks?
Itekki nyt 3 viikkoa ollu työttömänä enkä ole saanut mitään tukea, enkä ole hommaamassakaan.Maatila kirjoitti:En nyt ihan niinkään sanois. Ite en kuulu mihinkään liittoon ja nyt tuntuu ,että olispa makia jos kuuluis. Ois nimittäin päässy ansiosidonnaiselle ,kun loppu tältä vuodelta työt. Ja ansiosidonnaisella tais saada sen 60% palkasta. Oisin saanu yli puolet enemmän korvausta työttömyydestä, mitä nyt saan ku en kuulu liittoon. Tietääkö joku muuten mihin liittoon maataloustyöntekiät kuuluu?City^ kirjoitti: Ammattiliitot vois kieltää laissa.
Mihis sitä rahaa tarviikaan, jos äidin ja isin nurkissa asuu? Mie olin aluks Puuliitossa ja siirryin sitten PAMiin, ja palkkaperusteena liiton maksamalle on 2000e. En tosin tiedä, mistä ne tuon on repässy, muttei haittaakkaa.City^ kirjoitti:Itekki nyt 3 viikkoa ollu työttömänä enkä ole saanut mitään tukea, enkä ole hommaamassakaan.Maatila kirjoitti:En nyt ihan niinkään sanois. Ite en kuulu mihinkään liittoon ja nyt tuntuu ,että olispa makia jos kuuluis. Ois nimittäin päässy ansiosidonnaiselle ,kun loppu tältä vuodelta työt. Ja ansiosidonnaisella tais saada sen 60% palkasta. Oisin saanu yli puolet enemmän korvausta työttömyydestä, mitä nyt saan ku en kuulu liittoon. Tietääkö joku muuten mihin liittoon maataloustyöntekiät kuuluu?City^ kirjoitti: Ammattiliitot vois kieltää laissa.
17 vuotiaana muutin pois kotoo.Maatila kirjoitti:Kyllä varmaa muute olisit ,jos olis esim. talo maksettavana. Ja eipä vuokralaisillakaan kaikilla häävisti rahhaa oo. Kotona toki on hyvä asua ku isi ja äiti elättää eihän sitä rahaa sillon mihkää tarttte. Vaikka itekki asun kotona nii kyllä sitä täältä silti pois mahollisimman äkkiä haluaa, kunhan vaa sais tarpeeksi rahhaa kasaan ,että voi ostaa itelle kämpän/talon.
Se nyt on vähän että miten lasketaan kotia poismuuttaminen. Lasketaanko jos on asunto/asuntolapaikka toisessa kaupungissa, mutta silti asuu kotona kaikki muut paitsi kouluviikot. Vai että asuu täyspäiväisesti muualla ja käy kotona kerra kaks lukukautee.City^ kirjoitti:17 vuotiaana muutin pois kotoo.Maatila kirjoitti:Kyllä varmaa muute olisit ,jos olis esim. talo maksettavana. Ja eipä vuokralaisillakaan kaikilla häävisti rahhaa oo. Kotona toki on hyvä asua ku isi ja äiti elättää eihän sitä rahaa sillon mihkää tarttte. Vaikka itekki asun kotona nii kyllä sitä täältä silti pois mahollisimman äkkiä haluaa, kunhan vaa sais tarpeeksi rahhaa kasaan ,että voi ostaa itelle kämpän/talon.
No jos sanotaan että se töhö ei ois päässyt suosiolla sitä mäkeä ylös tolla mun mersullakaan, ainaki sen perusteella mitä kuulin siitä miten se yritti tulla ja nyt ku enempi sen töhöilyä kattonut...Valmeksi kirjoitti:Riippuu eniten autosta miten nousee mäkiä. 2000- luvun mese nousee mäet paljon paremmin kuin monet ihan uudetkin etuvedot. Ja silti on ihmisiä, jotka väittävät ettei mersulla mihinkään pääse kun se on takavetonen.sutki kirjoitti:Liukkaista mäistä niin ite suututin yhen viime talvena kun pääsin yhen mäen ylös helpolla ja se ei ollut sitä päässyt oikeen mitenkään... "Et sää varmaan pääse tolla mersulla tota mäkee ylös kun en määkää päässyt nipponilla ja mulla on ollut kauemmin kortti". Silti varmaan oon kauemmin liukkailla ajanut kuin se
Isä ainakin on MTK:ssa, sen verra mä muistanMaatila kirjoitti:En nyt ihan niinkään sanois. Ite en kuulu mihinkään liittoon ja nyt tuntuu ,että olispa makia jos kuuluis. Ois nimittäin päässy ansiosidonnaiselle ,kun loppu tältä vuodelta työt. Ja ansiosidonnaisella tais saada sen 60% palkasta. Oisin saanu yli puolet enemmän korvausta työttömyydestä, mitä nyt saan ku en kuulu liittoon. Tietääkö joku muuten mihin liittoon maataloustyöntekiät kuuluu?City^ kirjoitti: Ammattiliitot vois kieltää laissa.
MTK ei ole varsinainen ammattiliitto. Sitä ei luokitella ammattiliitoksi. Ja vaikka se luokiteltsiin se on asia erikseen verrattuna johonki PAMiin, Jytyy ja kaikkii muihi jokka pistää perseet penkkii heti pienestäki ehtojen huononnuksista.Tuppurainen kirjoitti:Isä ainakin on MTK:ssa, sen verra mä muistanMaatila kirjoitti:En nyt ihan niinkään sanois. Ite en kuulu mihinkään liittoon ja nyt tuntuu ,että olispa makia jos kuuluis. Ois nimittäin päässy ansiosidonnaiselle ,kun loppu tältä vuodelta työt. Ja ansiosidonnaisella tais saada sen 60% palkasta. Oisin saanu yli puolet enemmän korvausta työttömyydestä, mitä nyt saan ku en kuulu liittoon. Tietääkö joku muuten mihin liittoon maataloustyöntekiät kuuluu?City^ kirjoitti: Ammattiliitot vois kieltää laissa.
Intikkaan ostin vuosi sitten uuden pumpun, niin se ei maksanu 200 euroa.Maatila kirjoitti:Huhhuh löyty voortiin ikh:n purkaamolta toimiva hytrauliikkapumppu.. Eikä maksanu paljoa 200€ enempää.