
Oli muuten soikiat renkaat alkumatkasta, kun ajoin tuon Suolahdesta kotiin. Lynkytti niin perkeleesti tasasellakin asvaltilla, mutta asettu n. 30min ajon jälkeen.
Pätee ihan mihin vaan uuteen koneeseen, uudenkarheus kuluu pois koneesta.Valmeksi kirjoitti:Haters gona hate.
Ihan mukava peli on tiellä ajaa, vetää lietekärriä yhtä hyvin kuin T171. Tuo on siis T174.
Kyntäessä taassen vaatii vielä paljon totuttelua. Vivut/napit meinaa olla kadoksissa kun ei muista vielä ulkoa kaikkea.
Ei tuota nyt vakavissaan olla ostamassa, mutta koeajon perusteella voi suoraan sanoa, että lisää tehoa tarvittaisiin( monet sanoo että nuo alkaa vetämään vasta kun on 500h ajettu ja tuossa vasta 130h joten siitäkään ei tiiä varmaksi). Ei ilman koeajoa olisi mitään käsitystä millainen tuo olisi kyntöhommissa.
Yleisesti ottaen hyvin toimiva ja mukava ajettava, mutta tuohon pitäisi tottua paljon pidempään että saisi kaiken irti. Nyt vähän ajaneena lähtisin mielummin T171,sellä kyntämää. Mielipide varmasti kyllä muuttuisi parin sadan ajotunnin jälkeen.
Varmasti aiheellista myyjien huoli koneiden raiskaamisesta. Valtralla myyjä käy kattomassa koneen ennen kuin se menee seuraavalle testaajalle, ettei oo ihan paskaks pistetty.
Eikös siinä päiste automatiikkaa ole.Valmeksi kirjoitti:Haters gona hate.
Ihan mukava peli on tiellä ajaa, vetää lietekärriä yhtä hyvin kuin T171. Tuo on siis T174.
Kyntäessä taassen vaatii vielä paljon totuttelua. Vivut/napit meinaa olla kadoksissa kun ei muista vielä ulkoa kaikkea.
Ei tuota nyt vakavissaan olla ostamassa, mutta koeajon perusteella voi suoraan sanoa, että lisää tehoa tarvittaisiin( monet sanoo että nuo alkaa vetämään vasta kun on 500h ajettu ja tuossa vasta 130h joten siitäkään ei tiiä varmaksi). Ei ilman koeajoa olisi mitään käsitystä millainen tuo olisi kyntöhommissa.
Yleisesti ottaen hyvin toimiva ja mukava ajettava, mutta tuohon pitäisi tottua paljon pidempään että saisi kaiken irti. Nyt vähän ajaneena lähtisin mielummin T171,sellä kyntämää. Mielipide varmasti kyllä muuttuisi parin sadan ajotunnin jälkeen.
No siis yhtä nappia painamalla voi kytkeä esim päälle/pois nelivedon ja nostaa/laskee työkoneen ja sitte vielä käyttää vaikka hydrauliikkaaHaxa kirjoitti:Mitenkä tämä päisteautomatiikka oikee toimii?Meillä on kyllä cases mutta ei oo koskaa käytetty
Vittu että susta on taas insinööri tason apua joka asias..141 kirjoitti:No siis yhtä nappia painamalla voi kytkeä esim päälle/pois nelivedon ja nostaa/laskee työkoneen ja sitte vielä käyttää vaikka hydrauliikkaaHaxa kirjoitti:Mitenkä tämä päisteautomatiikka oikee toimii?Meillä on kyllä cases mutta ei oo koskaa käytetty
No ei ookkaa kokemusta, mutta kyllä mä ny jotenki ymmärrän tekniikkaa.Valtra_mies kirjoitti:Vittu että susta on taas insinööri tason apua joka asias..141 kirjoitti:No siis yhtä nappia painamalla voi kytkeä esim päälle/pois nelivedon ja nostaa/laskee työkoneen ja sitte vielä käyttää vaikka hydrauliikkaaHaxa kirjoitti:Mitenkä tämä päisteautomatiikka oikee toimii?Meillä on kyllä cases mutta ei oo koskaa käytetty
Kuinkaha monta kertaa säki oot ite jo sanonu että pidät nassus kii, mutta täälä sä vaa iniset vaikkei sulloo kyl kokemusta tästäkään asiasta. :DD
Deutzissa tällee et ku tulee päähä nii ekan kerran vetää sivulle nii pakki toinen nii aurat sitte kolmas nii kääntö sitte eteen taakse eteen ja aurat alas. Siihen tulee niiku mittaristoon kuvakkeita ja alle viiva nii sivulle vipu nii tekee alleviivatun. Ja deutziin sai tossa meillä 14 eri toimintoa ohjelmoitua. Ja kyllä muute sitte kääntyy ympäri äkkiä. Eivät kasitonnilla saaneet kääntyy yhtä nopiaa.Haxa kirjoitti:Mitenkä tämä päisteautomatiikka oikee toimii?Meillä on kyllä cases mutta ei oo koskaa käytetty
Fendtissä on 80 luvun lopulla tullu se lukkojen automatiikka ja Valmettiin -97 (muistaakseni). Nostolaitteen ylösnoustaessa lukot lähtee pois päältä. Kyllä Lemkeni ainakin kestää ajaa 15km/h ilman hajoamista. Kyllähän se vähän nykäsee, kun kiveen ajaa, muttei oo mitään hajonnu.Valtra655 kirjoitti:Ja tämä päiste automatiikan määrittelyhän myös riippuu koneen iästä. Meijän Jontikas ja Massikas päisteautomatiikka meinaa vaan lukon ja nelivedon pois/päälle laittoa. Mutta emmääkää Jontikas sitä oo ku kerra käyttänyt mutta tulipahan testattua. Ja mun mielestä 10 km/h ja siitä yli nopeus auroilla on jo aikas paljon kun meidän Voogeleil maksimi on se 9 km/h jolloin jälki on vielä jotenkin siedettävää. Ja yli kympistä kun rysäytät johonkin maakiveen niin jotain hajoaa jostakin. Pakostakin.
Ja ite kyllä tiedän ne kivet meidän pelloissa. Ainoastaan kahdella pellolla on.Ezmo kirjoitti:Fendtissä on 80 luvun lopulla tullu se lukkojen automatiikka ja Valmettiin -97 (muistaakseni). Nostolaitteen ylösnoustaessa lukot lähtee pois päältä. Kyllä Lemkeni ainakin kestää ajaa 15km/h ilman hajoamista. Kyllähän se vähän nykäsee, kun kiveen ajaa, muttei oo mitään hajonnu.Valtra655 kirjoitti:Ja tämä päiste automatiikan määrittelyhän myös riippuu koneen iästä. Meijän Jontikas ja Massikas päisteautomatiikka meinaa vaan lukon ja nelivedon pois/päälle laittoa. Mutta emmääkää Jontikas sitä oo ku kerra käyttänyt mutta tulipahan testattua. Ja mun mielestä 10 km/h ja siitä yli nopeus auroilla on jo aikas paljon kun meidän Voogeleil maksimi on se 9 km/h jolloin jälki on vielä jotenkin siedettävää. Ja yli kympistä kun rysäytät johonkin maakiveen niin jotain hajoaa jostakin. Pakostakin.
Se tuo maon päästää urakalla menemään sen minkä deutsista lähtee.mikebirdie kirjoitti:Maon... Oikeesti voi elämä sun kanssa jos kiskot auroja jotain 15 kilsaa.... Sopiva kyntövauhti on jossain 7-10 kilsan paikkeilla johtuen siitä, että aura kerkee kääntämään maan oikein ja säädöt pysyy kohdillaan. Sitäpaitsi tommoinen vauhti imee tolkuttomasti lööpeliä vaikkei työsaavutus ole kauheen iso.
Nyt kun rupesit kehumaan nii eipä pääse deutsi tässäkään asiassa edelle muita merkkejä. Valtrassa saa 30 toimintoa ohjelmoitua.Maon^ kirjoitti:Ja deutziin sai tossa meillä 14 eri toimintoa ohjelmoitua. Ja kyllä muute sitte kääntyy ympäri äkkiä.Haxa kirjoitti:Mitenkä tämä päisteautomatiikka oikee toimii?Meillä on kyllä cases mutta ei oo koskaa käytetty
Eikös niillä ollu muistaakseni sälesiipiaurat? Niillähän voi vauhtia pitää vähä enemmän. Vai oonko väärässä?mikebirdie kirjoitti:Maon... Oikeesti voi elämä sun kanssa jos kiskot auroja jotain 15 kilsaa.... Sopiva kyntövauhti on jossain 7-10 kilsan paikkeilla johtuen siitä, että aura kerkee kääntämään maan oikein ja säädöt pysyy kohdillaan. Sitäpaitsi tommoinen vauhti imee tolkuttomasti lööpeliä vaikkei työsaavutus ole kauheen iso.
EIpä tuo muovisiivillä ainakaan paljoa kulutus nouse, jos on tehoa tarpeeksi. 7km/h vrt. 15km/h työsaavutus on melkein tuplasti enemmän. Ei kuitenkaan käännöksissä aikaa paljoa tuhraannu.mikebirdie kirjoitti:Maon... Oikeesti voi elämä sun kanssa jos kiskot auroja jotain 15 kilsaa.... Sopiva kyntövauhti on jossain 7-10 kilsan paikkeilla johtuen siitä, että aura kerkee kääntämään maan oikein ja säädöt pysyy kohdillaan. Sitäpaitsi tommoinen vauhti imee tolkuttomasti lööpeliä vaikkei työsaavutus ole kauheen iso.
![]() | Lataa tästä... |
Ei niitä auroja oo kuin yks.Valmeksi kirjoitti:Kyllä 15km/h on jo liikaa. Aurat alkaa oleen niin tiukilla, että itteä ainakin hirvittäis. Toki jos jossain varmasti kivettömässä hietikossa päästää niin mikä ettei, mutta täällä max kyntö nopeus alkaa olla 10km/h.
Ite kynnän jotain 8-10km/h ja on muuten hieman alimitoitetut auratkin veturiin nähden, jos 15km/h kulkee.
T160 ja 4 siipiset kulkee 13km/h ja on ihan suurin järkevä veturi noille 4 siipisille. T171 vettää 6 siipisiä 10-12km/h.