Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)
-
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)
Joo o kuivanheinän teko tais sitten loppua kokonaan meidän osalta. Nytten mietittän psitetäänkö vaihdossa koneet uuteen äkeeseen vai myydänkö suoraan. Yv saa lisää tietoa jos on paalajan ja pöyhimen hankinta edessä.

Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
-
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Meillä on kuivat vielä pystys.mikebirdie kirjoitti:Jos kuivia meinaa tehdä nii olisi vissii kannattanu ajaa niittokoneella karhe iha leveilleen. Keskimäärin 3-4 pöyhintää ennen paalausta niin alkaa olemaan heinä kuivaa ettei tartte happoa tai muovia.

Niittokuvaki. meinas kysyä temmiltä voimaa kun ei 14 tahtonu jaksaa pitää kierroksia. Sitte kerran nykäs päisteessä karhon sisään ja siihe sammu.

Mukavia yllätyksiäki löyty. Tuossa pellon keskellä vanha autio talo josta oli tuulen mukaa sitte lähteny kattopelti.

Voorumin kovin deutzimies.

- MattiI
- Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
Kuivatheinät saatiin paalattua. Tuli todella hyvä sato tänä vuonna. 8ha, 207 paalia
- umbe
- Kielet: Suomi ja huono englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: umbe[FIN]
Meil 4ha ja 124 paalia.MattiI kirjoitti:Kuivatheinät saatiin paalattua. Tuli todella hyvä sato tänä vuonna. 8ha, 207 paalia
#Kuuukkelijutut #FsFin
-
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Meillä 6ha, ja jottaan yli 150 paalia. Lösähtivät vaan kaikki, kun menivät niin ohkaseks. 

- Muhka
- Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
- Viesti:
Eilen tuli ensiksi nukuttua puolellepäiviin, hajotettua yks nivelakseli lyötyä itteään kirveellä sormeen ja jahdattu hiehot takas laitumelle -.-
Jos tänää menis paremmin...
Jos tänää menis paremmin...

Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
- V A valmet
- Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)
Koko viikonlopun ja tän päivän ollu sukulaisten luona kahessa talossa kuivaaheinää tekemässä, yhteesä joku n.3000-4000 pikkupaalia.
- Maatila
- Moderaattori
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Tapeltu kronen kans koko vitun päivä! No tuli sitä kuitenki suunnilleen parisattaa paalia paalattua. Vielä olis n.10ha ykkös satoa jäljellä..
- Ezmo
- Moderaattori
Töissä huuhdottiin salaojia. Kyllähän on nekin salaojitukset vain rahan hukkaa.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- V A valmet
Tien varret niitin eilen ja raiviota ollaan myrätty.
- Aecel
- Kunniakäyttäjä
- Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
24ha käytiin ajamassa nurmelle apulantaa, tuloksena se, että nurmet on sieltä osalta lannoitettu ja kone paksun märän apulantakerroksen peitossa.
Toivotaan, ettei hyvä ystävämme korroosio pääse iskemään.

Toivotaan, ettei hyvä ystävämme korroosio pääse iskemään.

Miksei täällä humppa soi?
Sitähän ei voi missään nimessä pestä painepesurilla vaan tullaan tänne kirjoittamaan kuinka nyt ruoste iskee?
Viime viikolla oli samaa hommaa, itse tosin nostelin vain säkkejä koneeseen.
- Aecel
- Kunniakäyttäjä
Niin, mutta kun homma jatkuu tänään jonka jälkeen pesu ja ruosteenesto aineet pintaan.jiitu kirjoitti:Sitähän ei voi missään nimessä pestä painepesurilla vaan tullaan tänne kirjoittamaan kuinka nyt ruoste iskee?
Ja konetta mäkin vaan täyttelin ja vedin kärryä jossa säkit oli.
-
- Kielet: suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: kurikka.fin
Olin 3 tuntia niittämäs viikatteella heinää pakko myöntäää et maratoni tuntuu kyvyemmältä juosta et kyl ennen on ollu miehet rautaa ny on vain traktorit!!!
Pitää kattoa jos ehtoolla jaksaa niittää loppuun ja napata muutaman kuvan
ja ens iikolla sitte nostellahanseipähille et sellasta tapahtuu
Pitää kattoa jos ehtoolla jaksaa niittää loppuun ja napata muutaman kuvan
ja ens iikolla sitte nostellahanseipähille et sellasta tapahtuu

Kiiitos Savi_ukko !
Yksityisyrittäjä yrityksessä Rehti Rakenne
Meiltä Rakennustöistä koneurakointiin aina kilpailukykyisellä hinnalla.
- Maatila
- Moderaattori
Eilen niitin 4.5 hehtaaria nurin. Puolet vejin nostolaite kronella mille ei kuhnilla oikee oo asiaa. Tänään aamulla kävin lyömässä ketjuharavalla karheelle kronella niitetyt heinät. Huomenna isäntä paalaa ne pois ja sitte olis enää 6ha ykkös satoa jäljellä.
- V A valmet
On kyllä aika surkee vuos ollu, puolet viljoista iha keltasia ja yks puoltuttu sano ajaneensa osan ykös sadosta mehtään ku oli niittäny just enne pahimpia satteita eikä saanu kerättyä talteen. Ihmeen kaupalla ovat saanu täällä päin kuivat heinätkii tehtyä.Maatila kirjoitti:Eilen niitin 4.5 hehtaaria nurin. Puolet vejin nostolaite kronella mille ei kuhnilla oikee oo asiaa. Tänään aamulla kävin lyömässä ketjuharavalla karheelle kronella niitetyt heinät. Huomenna isäntä paalaa ne pois ja sitte olis enää 6ha ykkös satoa jäljellä.

- umbe
- Kielet: Suomi ja huono englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: umbe[FIN]
Me saatiin viikko takaperi kuiva heinä tehtyä jollakin ihme konstil. Maanantai pistettii nurin ja tiistain tuliki sit ukkosmyräkän kera vettä, mut sit lauantain saatiin paaliin illal ja sunnutain ajettiin sit pois ku saatiin naapurilt lavetti lainaan mihi mahtu 22 paalia ja sit toisee meni 14 muuten ois joutunu ajamaa 14 ja sit toisel 10 ni ei oltais saatu mitenkään niit ennen satei sisää vaik eihän sil niin väliä enää oo ku ne on jo paalis kyl ne jonkuverra vettä kestää.V A valmet kirjoitti:On kyllä aika surkee vuos ollu, puolet viljoista iha keltasia ja yks puoltuttu sano ajaneensa osan ykös sadosta mehtään ku oli niittäny just enne pahimpia satteita eikä saanu kerättyä talteen. Ihmeen kaupalla ovat saanu täällä päin kuivat heinätkii tehtyä.Maatila kirjoitti:Eilen niitin 4.5 hehtaaria nurin. Puolet vejin nostolaite kronella mille ei kuhnilla oikee oo asiaa. Tänään aamulla kävin lyömässä ketjuharavalla karheelle kronella niitetyt heinät. Huomenna isäntä paalaa ne pois ja sitte olis enää 6ha ykkös satoa jäljellä.
Ja sisääki saatiin helpost ku toine otti kärryst paalit pois ja toine sähelsi avantil liiteris, mut sil oli nopee laittaa ne sinne ku ketterä ku traktoril menee saada sinne nurkkaan ne paalit 24 paalia tuntiin mut nyt meni 36 paalia puoleentuntiin.

#Kuuukkelijutut #FsFin
- Ezmo
- Moderaattori
Paska reissu, mutta tulipa tehtyä. Viljoja kävin kattelemassa, niin viimmeisellä pellolla Hiluxi päätti jäädä kiinni naurettavan pieneen monttuun. Eihän mulla ollu verkkoja renkaitten alle mukana, eikä muutakaan millä ois helposti saanu irti. Iso sidontaliina oli mukana, muttei se yltäny yhteenkään puuhun. Ensin yritin pajua ja muuta syöttää renkaitten alle, mutta lopulta piti tunkkia ja lahoja kannonpalasia käyttää. Lavan kulmasta jakso toisen takarenkaan ilman tunkkiakin nostaa ilmaa, muttei sinne alle saanu mitään laitettua samalla. Viljatkaan ei kyllä aiheuttanu hurraa huutoja. Kaura ja puolet ohrasta on kohtuullista, mutta puolet ohrasta on aikalailla pilalla. Rypsi on ihan pilalla, mutta vehnä oli yllättävän hyvää. Komeita tähkiä oli melkein koko alalla.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
-
Saatiin viimiset rehut pakettiin. Pestiin traktorit noukinvaunu ja niittokone. Lietekärry laitettiin perään ja kuormaaja jontikkaan. Tämän ja ens viikon aikana tehä pellot loppuun ja kuivia heiniä 10-15 ha jos tarpeeksi poutaa. 

Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
-
- Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Noo eipä täälläkään kaikki ohrat mitään huippuja ole. Rypsit on kyllä hiton hyviä ja odotetaan suuria satoja. Kauroista ja vehnistäkin odotetaan hyviä satoja. Vehnille vedetään vielä lisätyppeä kunhan keritään.Ezmo kirjoitti:Paska reissu, mutta tulipa tehtyä. Viljoja kävin kattelemassa, niin viimmeisellä pellolla Hiluxi päätti jäädä kiinni naurettavan pieneen monttuun. Eihän mulla ollu verkkoja renkaitten alle mukana, eikä muutakaan millä ois helposti saanu irti. Iso sidontaliina oli mukana, muttei se yltäny yhteenkään puuhun. Ensin yritin pajua ja muuta syöttää renkaitten alle, mutta lopulta piti tunkkia ja lahoja kannonpalasia käyttää. Lavan kulmasta jakso toisen takarenkaan ilman tunkkiakin nostaa ilmaa, muttei sinne alle saanu mitään laitettua samalla. Viljatkaan ei kyllä aiheuttanu hurraa huutoja. Kaura ja puolet ohrasta on kohtuullista, mutta puolet ohrasta on aikalailla pilalla. Rypsi on ihan pilalla, mutta vehnä oli yllättävän hyvää. Komeita tähkiä oli melkein koko alalla.

Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
- Motokuski
- Ylläpitäjä
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Osta multa edullisesti 31" mutakumit vanteineen niin ei jää ihan heti jumiin.Ezmo kirjoitti:Paska reissu, mutta tulipa tehtyä. Viljoja kävin kattelemassa, niin viimmeisellä pellolla Hiluxi päätti jäädä kiinni naurettavan pieneen monttuun. Eihän mulla ollu verkkoja renkaitten alle mukana, eikä muutakaan millä ois helposti saanu irti. Iso sidontaliina oli mukana, muttei se yltäny yhteenkään puuhun. Ensin yritin pajua ja muuta syöttää renkaitten alle, mutta lopulta piti tunkkia ja lahoja kannonpalasia käyttää. Lavan kulmasta jakso toisen takarenkaan ilman tunkkiakin nostaa ilmaa, muttei sinne alle saanu mitään laitettua samalla. Viljatkaan ei kyllä aiheuttanu hurraa huutoja. Kaura ja puolet ohrasta on kohtuullista, mutta puolet ohrasta on aikalailla pilalla. Rypsi on ihan pilalla, mutta vehnä oli yllättävän hyvää. Komeita tähkiä oli melkein koko alalla.

Meillä onneks tilanne ei ihan niin paha, ihan muutamassa yksittäisessä paikassa kellastunut märkyydestä, mut muuten näyttää ihan kohtalaiselta. Toriaa tuli kokeeks muutama hehtaari laitettua, niin se näyttää kyllä tosi hyvältä, kun vaan ei menis lakoon. Aukusti-ohrat lähes yhtä hyvän näkösiä.

- Ezmo
- Moderaattori
Ei mahu takavetosessa pyörimään niin isot.Motokuski kirjoitti:Osta multa edullisesti 31" mutakumit vanteineen niin ei jää ihan heti jumiin.Ezmo kirjoitti:Paska reissu, mutta tulipa tehtyä. Viljoja kävin kattelemassa, niin viimmeisellä pellolla Hiluxi päätti jäädä kiinni naurettavan pieneen monttuun. Eihän mulla ollu verkkoja renkaitten alle mukana, eikä muutakaan millä ois helposti saanu irti. Iso sidontaliina oli mukana, muttei se yltäny yhteenkään puuhun. Ensin yritin pajua ja muuta syöttää renkaitten alle, mutta lopulta piti tunkkia ja lahoja kannonpalasia käyttää. Lavan kulmasta jakso toisen takarenkaan ilman tunkkiakin nostaa ilmaa, muttei sinne alle saanu mitään laitettua samalla. Viljatkaan ei kyllä aiheuttanu hurraa huutoja. Kaura ja puolet ohrasta on kohtuullista, mutta puolet ohrasta on aikalailla pilalla. Rypsi on ihan pilalla, mutta vehnä oli yllättävän hyvää. Komeita tähkiä oli melkein koko alalla.![]()
Meillä onneks tilanne ei ihan niin paha, ihan muutamassa yksittäisessä paikassa kellastunut märkyydestä, mut muuten näyttää ihan kohtalaiselta. Toriaa tuli kokeeks muutama hehtaari laitettua, niin se näyttää kyllä tosi hyvältä, kun vaan ei menis lakoon. Aukusti-ohrat lähes yhtä hyvän näkösiä.

Töissä kaikki ohra oli Toriaa, muttei ne näytä ollenkaan hyvältä.

Aamulla hain Naapurista kaksi kuormaa risuja mettäkärryllä ja töissä tyhjäsin lampolan paskasta Avantilla.
Vähä hidasta hommaa tyhjätä avantilla verrattuna traktoriin.
Vähä hidasta hommaa tyhjätä avantilla verrattuna traktoriin.

Kiitos allarista Mini20
#Kuukkelijutut
- Aecel
- Kunniakäyttäjä
Tuli sellanen tieto, että maanantaina sahaus. Näemmä tarkoittaa sittte sitä, että kärryt perää ja äkkiä mettään myrskytukkia ajamaan. 

- Diesel Power
- Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .
Voevoe... Eilen aamulla toi yks lehmä oli ihan hyvä ja normaali, mut iltapäivällä ei enää päässy pellolla ylös ja se kerkes kuolemaan ennen ku eläinlääkäri kerkes. Ja nyt yön aikana oli vajaa 2vrk ikänen vasikka lopettanu hengittämisen.. Sekkii oli eilen ihan pirteen olonen, joi hyvin ja silleen, vaan mikä lie hällekin tullu.. Mieluummin nuokin elukat ois loppuvuodesta laitettu uuteen kotiin, kuin nyt honkajoelle.. 

Made by: Jespa