Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)
- V A valmet
- Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)
Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)
Eipä tässä meillä oo mikkää hätä ruveta mittää tekemää ku o nii märkää joka paikassa ja konneet vielä levällää tuolla.
-
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Täälä vielä lumiki osittain maassa.
Jos parin viikon päästä pääsis alottaan lietteen ajoa. Sitä onki sitte se 4000 kuutiota... 

Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
-
- Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Tänään uudella kylvökoneella perunaa maahan.
- Valmeksi
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Ja taas sataa vettä.
Jos sitä alkuviikosta pääsis jo lietteen ajoon, kaikki vehkeet on jo huollettu ja valmiina.
Jos sitä alkuviikosta pääsis jo lietteen ajoon, kaikki vehkeet on jo huollettu ja valmiina.
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
- Belkku
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Belkku
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Klapeja aletaan työharjottelupaikalla tekemään, sitte ensviikolla tai sitä seuraavalla viikolla kusta ajamaan jahka saa hommattua kärryn jostaki.. 

#Kuuukkelijutut
Käytä sitä kumia. -Neliveto
- RainBow_
- Moderaattori
- Multiplayer tunnuksesi?: RainBow^
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Mettähommia viikonverra jo tehty. Ei menny niinku srömmsössä ku oli jo vähä pehmeetä...
Volvomies on erimies.
- Ezmo
- Moderaattori
Kauroja lajiteltu, Valmetti huollettu, paripyörät laitettiin paikalleen ja siivosin Valmetin lattiankin, kun jäi syksyllä tekemättä. Mietin jaksaisko lautasmuokkaimen käydäö rasvaamassa ja karhiin renkaat paineistamassa. Maanantaina pitäs lietettä vähän ajaa omalle pellolle.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- V A valmet
Ettekö työ talvella jouva puita ajamaa, ymmärtäähä se ku o vaa yks raktori.RainBow_ kirjoitti:Mettähommia viikonverra jo tehty. Ei menny niinku srömmsössä ku oli jo vähä pehmeetä...

- RainBow_
- Moderaattori
Tässähän kävi silleen että puita oli kaajettu jo enne lumen tuloa eikä vihitty sitte mennä niitä ehtii sieltä hangen seasta.V A valmet kirjoitti:Ettekö työ talvella jouva puita ajamaa, ymmärtäähä se ku o vaa yks raktori.RainBow_ kirjoitti:Mettähommia viikonverra jo tehty. Ei menny niinku srömmsössä ku oli jo vähä pehmeetä...

Volvomies on erimies.
- Ezmo
- Moderaattori
Toi tabletti on varmasti kätevä varsinkin, jos sen saa useampaan laitteeseen. Töissä hernettä johtaja on käyny kylvämässä uudella Rapidillä, johon tuli myös Padi. Huomenna vehnää se alkaa sillä kylvämään, kun mun pitää säkit kuskata pellolle.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- RainBow_
- Moderaattori
Minkälaine on vaikutelma uudesta Rapidista? Mikä kone oli ennen tuota?
Volvomies on erimies.
-
- Kielet: suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Kyllä kelepaa uudella vääderillä kylvää. 

- MattiI
- Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
Kyllä toi tabletti aika kätevältä on tuntunut ainakin näin alkuun. Välillä on vaan aikas pitkä viive ennen ku suostuu yhdistämään kylvökoneeseen. Varmaan tulevaisuudessa valmistajat alkaa jo yleisemmin käyttämään tabletteja työkoneitten ohjauksessa, nii olishan se helppoo ku ei tarttis montaa eri ohjainta olla talossa.
. Ja Rapidi meillä oli ennenki.
Kyllä toi nyt ainaki ensimmäiset 6ha on jotenki toiminu. Varsinki kiertokokeen tekeminen on tehty aika nopeeks. Ainoo vika mitä ei oo vieläkään saatu korjattua on se, että joka päisteessä kun laskee kylvökoneen nii toi ohjelma väittää ettei lannoite syöttö muka pyöri vaikka oikeesti pyöriiki. Näkyy tossa kuvassaki ruudulla se ilmoitus kun oli nii lyhyttä sarkaa ettei viittiny joka kerta kuitata sitä ruudusta pois ku kuitenki se siihen taas tulisRainBow_ kirjoitti:Minkälaine on vaikutelma uudesta Rapidista? Mikä kone oli ennen tuota?

-
- Kielet: Suomi, Englanti menee jotenkin
aamu 9 saakka olen ollu äestämässä. joku 17ha tuli ajettuun, muuten meni hienosti mut välillä pahnat teki kiusaa ja äes tukos. niitä pahnakasoja on hemmetin hianoo levitellä käsin, jos olis äkkeen kans levitelly niin se olis aina menny uudestaan tukkoon. 

-
On se hienoa.
Aiv kulmuja ajettu pellole. Ehkä se kevät tästä tulee.

Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
-
- Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Omat sokerijuurikkaat turvallisesti maassa. Tänään ja huomenna kylvetään tutun juurikkaat. Sitten alkaakin vehnän kylvö.

Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
-
- Kielet: Suomi, English & Svenska
Paljon teillä oli omaa maata sitte niinku yhteensä? Ja komeet kuvat kaikilla.Valtra655 kirjoitti:Omat sokerijuurikkaat turvallisesti maassa. Tänään ja huomenna kylvetään tutun juurikkaat. Sitten alkaakin vehnän kylvö.

- Maatila
- Moderaattori
Oli vapaapäivä nii kotonaki pääs hommaileen. Elikkä kävin paalimuoveja keräilemässä pelloilta, laittelin jontikkaan paripyörät, vaihtoin öljyjä ja mittailin laakasiiloja ja suunnittelin päässäni millasen navetan siittä sais aikaan. Pitäs alkaa jonkulaisia piirustuksia värkkäämään jos siitä alkais joskus työstämään sitä navettaa. Tietääkö joku minkä verran pitää olla makuutilaa yhdellä täyskasvusella lehemällä? Pääsis laskemaan paljoko sais elukoita n.260 neliömetrin alueelle.. Ja miten makuuparret ja juomapukupit sijotetaan.
-
- Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Juurikasta reilu kymmenen hehtaaria ja kokonaispinta ala on 160ha. Josta omaa sellanen reilu satku. Vuokramaata noin 60ha ja tarjous tehty kymmenestä lisähehtaarista. Sen näkee tuleeko vaiko eikö.SampoMan kirjoitti:Paljon teillä oli omaa maata sitte niinku yhteensä? Ja komeet kuvat kaikilla.Valtra655 kirjoitti:Omat sokerijuurikkaat turvallisesti maassa. Tänään ja huomenna kylvetään tutun juurikkaat. Sitten alkaakin vehnän kylvö.

Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
- V A valmet
8550 valmetti kohta kasassa ku nostolaitetta piti rempata, 655 perä ja kone öljyt vaihettu, pittää hitsata vältin siipee ja kylvökonneesen ei oo ees koskettu. Nii ja syksyllä ku lähti vajjaa 10ha pois vuokramaita, nii onneks saatiii tilalle sama verra parempaa ei kivistä peltoo. 

- umbe
- Kielet: Suomi ja huono englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: umbe[FIN]
Parsinavetoissa suositus on sen 120cm ja pituus olis sen 3m mutta parsinavetoitahan ei saa nykyään enää rakentaa ja sitten netistä löysin sellasen että pihatoissa parrenerottajien välien suositus on sen 125cm-130cm ja pituus olisi 2.5m-3m ja päässä laskettuna se ois maksimi mitoil sen 3.9m2 per lehmä.Maatila kirjoitti:Oli vapaapäivä nii kotonaki pääs hommaileen. Elikkä kävin paalimuoveja keräilemässä pelloilta, laittelin jontikkaan paripyörät, vaihtoin öljyjä ja mittailin laakasiiloja ja suunnittelin päässäni millasen navetan siittä sais aikaan. Pitäs alkaa jonkulaisia piirustuksia värkkäämään jos siitä alkais joskus työstämään sitä navettaa. Tietääkö joku minkä verran pitää olla makuutilaa yhdellä täyskasvusella lehemällä? Pääsis laskemaan paljoko sais elukoita n.260 neliömetrin alueelle.. Ja miten makuuparret ja juomapukupit sijotetaan.

#Kuuukkelijutut #FsFin
- Maatila
- Moderaattori
Nonii jes. Mitathan sitte passaaki hyvi. Hullut tekee parsinavetoita ite en moiseen leikkiin lähe. Huomenna kattelis vähä lissää ja alkas vaikka paperille hahmotteleen ja laskeskeleen muutenki minkä verran värkkiä menee jne hintoja.
-
- Kielet: Suomi, Englanti menee jotenkin
eikös teiltä pitäny lehmät lähtee vai käsitinkö jotai väärinMaatila kirjoitti:Nonii jes. Mitathan sitte passaaki hyvi. Hullut tekee parsinavetoita ite en moiseen leikkiin lähe. Huomenna kattelis vähä lissää ja alkas vaikka paperille hahmotteleen ja laskeskeleen muutenki minkä verran värkkiä menee jne hintoja.

tänäpen saatiin kaikki härkäpavut kylvettyyn. nyt isä on kauroja kylvääs

- Aecel
- Kunniakäyttäjä
- Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Amazone yllätti, muttei positiivisesti.
Issee ja myyntimies säätäny tuota uutta ruuttaa koko päivän, eikä sitä nyt oo saatu toimimaan. Tietokone säätää paineita ja virtauksia ihan mite sattuu.
Vähä vituttaa, kun ulkoapäin näyttää kyllä aika laadukkaalta ja toimivalta ja jälki viimeisteltyä, mutta ei toimi. Ja tässä piakkoin tarttis vielä heiniä ruiskuttaa...
Issee ja myyntimies säätäny tuota uutta ruuttaa koko päivän, eikä sitä nyt oo saatu toimimaan. Tietokone säätää paineita ja virtauksia ihan mite sattuu.
Vähä vituttaa, kun ulkoapäin näyttää kyllä aika laadukkaalta ja toimivalta ja jälki viimeisteltyä, mutta ei toimi. Ja tässä piakkoin tarttis vielä heiniä ruiskuttaa...

Miksei täällä humppa soi?