valtramies69 kirjoitti:Juu isommat renkaat ryhdistäs tota hiukan muuten on kyllä komea peli! Teilläpäin taitaa olla aika paljon näitä tuunattuja traktoreita?
No jokane mikä kylillä pyörii, elikkä 1210, 802, 8400 (2001 ja 1994) sekä miedommi tuunattuja samojen omistajie 6850, T191 ja 8450.
Tää on vaa mun mielipide, mun mielestä raktorilla kylän pyörittämine ei oo niin hienoo et sitä jaksais 10 min kauempaa kerrallansa. Joskus se luisutteluki raktorilla on iha jees mut ei mitenkää ihmeellistä. Oha ne iha hienoja ku on laitettu äärivaloo sun muuta, mut omasta mielestä turhaa. Laittaisin varmaa kyllä itekki jos olis ylimäärästä rahaa laittaa turhuuksiin ja mielenkiintoa niitä asennella.
Verkku kirjoitti:Tää on vaa mun mielipide, mun mielestä raktorilla kylän pyörittämine ei oo niin hienoo et sitä jaksais 10 min kauempaa kerrallansa. Joskus se luisutteluki raktorilla on iha jees mut ei mitenkää ihmeellistä. Oha ne iha hienoja ku on laitettu äärivaloo sun muuta, mut omasta mielestä turhaa. Laittaisin varmaa kyllä itekki jos olis ylimäärästä rahaa laittaa turhuuksiin ja mielenkiintoa niitä asennella.
Kivaha se ois jos ois itelläkii ollu ihan vaan omas käytössa oleva siisti ja vähä "tuunattu" raktori. Mut se on nimenomaan se raha mitä se vaatis.
Oma kuva, itse toteutettu
Sanovat että vaatteet miehen tekkee, no sittenhän se on niin että työvaatteet tekkee työmiehen, ja työmiehenvaatteet, no nehän tekkee tietenkin Dimex http://www.youtube.com/watch?v=PcSjzILR7PQ
Niin no aika minimaalisia ovat tuunauksen mukanaan tuomat konkreettiset hyödyt. Esteettiseltä kantilta katsottuna jotkut pitävät ja toiset eivät. Toki jos lisäpitkää tai työvaloja suunnittelee laittavansa niin niillä oikeasti näkeekin jotain.
Rahaahan saa palamaan etenkin, jos uutta tavaraa lappaa kaupasta. Netin markkinapaikoilta löytää kohtuu edullisesti käytettyjä lisävaloja ja muuta pientä, joten jo pienelläkin budjetilla saa näkyviä muutoksia aikaiseksi. Toki johtoihin, liittimiin, sulakkeisiin (sulakerasioihin) ja katkaisimiin uppoaa oma summansa, muttei omaisuuksia kuitenkaan.
Aikaa, hermoja ja motivaatiota asennustyö tekijältä kysyy varsinkin, jos meinaa siististi tehdä.
Äärivalothan ei juuri mitään maksa ja itse ainakin pidän niiden laittamista traktoriin hyvänä tekona. Erottuu ihan turvallisuusmielessä edukseen tien päällä, varsinkin jos pimeällä ajelee. Usein näkee sellaisia traktoreita, joissa taaksepäin palaa vain yksi pieni tuikku eikä hitaan ajoneuvon kolmion löytyminenkään aina itsestäänselvyys ole.
Kohta ei tarvi onneks enää raktorilla kulkea kylille, vaikka eipä siinä mitään vikaa ole kun lämmin koppi jne. Mut voishan noita koneita projektoida jos joskus sitä "ylimäärästä aikaa ja rahaa" löytyy, ja tietty vähä osaamistakii vaatii. Esim jotkuu sähköhommat ei oo yhtään mun juttu.. Ja Fiiatissahan ne reistaa ja reilusti.. Ja oishan se kiva kun ois koneet siistinä esimerkkinä Ukkomezzo! Vaikka se kyllä menee välillä jo vähä liian hifistelyks!
Oma kuva, itse toteutettu
Sanovat että vaatteet miehen tekkee, no sittenhän se on niin että työvaatteet tekkee työmiehen, ja työmiehenvaatteet, no nehän tekkee tietenkin Dimex http://www.youtube.com/watch?v=PcSjzILR7PQ
Vissin Kauhajoen itäpuolelta hait Perkiö -nimiseltä kaverilta. Pisti rinkulat omaankin silmään, mutta oli vähä turhan matalat verrattuna vakiokumeihin kun jossain pikkumassikassa oli yhdessä kuvassa kiinni. Eipä ne toisaalta kalliit ollu.
Tuleeko harmaaferkkuun ja onko rojekti edistyny turbon tms. osalta?
Juu Kauhajoelta hain, oli melkoinen romujobbari myyjä. Eikä saanu tingittyä ku kympin pois hinnasta, mutta ompahan noissa oikea jako jo valmiina. Jaa onko noista ollut sellainen kuvakin jossa ovat kiinni, Torissa ei ollut kuin irtaallaan. Olikohan nuo ny muutaman sentin vakiota matalemmat, mutta eipä se haittaa. Ja jos häirittee, niin kaippa noille ostaja löytyy, niin ostaa sitten suuremmat. "Harmaaseen" on tulossa ja turpo odottelee vieläkin pajan hyllyllä kelien lämpenemistä. Mr Bean auto täyttää edelleen pajan, niin ei sinnekään mahdu ruuvaamaan.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole. Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
Ei näkyny, tosin sanoi sellaisella vaihtaneen Ilmajoelta takaveto 702:sen. MF 148, Super Zetor, Deutz D40, joku 990? Taavetti ja 700 Valmetti muistaakseni siellä nyt oli.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole. Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
No te voitte laittaa vaikka taskulampun nokkapellille kii jos ette halua rahaa laittaa ja ulkonäköö parantaa. Minkä takia kuorma autoihi sit laitetaa kaikenmaailman valoja ei nekä niitä lediparkkeja ny varmaa jokanurkas tarvi!
Pitäskö laittaa 565 rojektista kuvaa? Nyt on koppi ja lonkka irti ku laitan jarruja, ei vaa oo puhelinta nii ei oo jaksanu kameraa kiikuttaa mukana. Haettiin torstaina lapualta tiivisteitä ja samalla konerenkaalta 3 pussia sähköosia ja jarrupannat.
Kaippa tänne kuuluu elikkäs moon nyt ottanu tän meijän jontikan pienen entisöinnin alle. Pikku osia pistetty uusille maaleille ja vaihettu halogeenejä ledeihin. Mukavaa viikonloppujen räpeltämistä.
Vilkkujen kiinike raudat hioin ja maalasin uusille maaleille kun oli jo kuoriutunu vanhat maalit irti.
Pilari putki ja lämpörautaki saanee uutta maalia pintaan.
Nyt on vyötäröllä tollaset 27w ledit.
Ja tulevaisuudessa olisi tarkoitus vanteet hioa ja maalata, samoten konepelti.
Nyt pysyy nopee puoli päällä hyvin vaihdoin ne neulalaakerit (LA 9002) x2 ja sen kuulalaakerin (LA 1209) puuttu takimmaisesta neulalaakerista yksi neula liekkö lähtenyt lipettiin aikoja sitten...
Ulosottoakseli pois
Vasemmalla vanha etuneula laakeri oikeella uusi
Valmetti remontin jälkeen.
By:Valmet755 "Ei työllä, ei taidolla, ei tuskalla, ei järjellä vaan tuurilla!"
No tossa on nyt kaikkee muutakin laittoa ollut ennen kun kerkee hifistely seikkoihin täytyy viel huoltoja tehä ja muuta että kärsii ajella huoletta sitten voi siirtyä tohon ulkonäkö puoleen sitähän tuossa piisaa.
By:Valmet755 "Ei työllä, ei taidolla, ei tuskalla, ei järjellä vaan tuurilla!"
Tulipas nuokin maalattua valmiiksi. Ja etuakselista kopsin jo kaikki puslatkin ulos. Ja Näittenki jälkeen on tullut maalattua toinen satsi valmiiksi.
Kunhan isä kotiutuu helsingistä nii akseliin uudet puslat ja läjään. Alkaa maalaukset olemaan sillä mallilla että Ainoastaan pellit ja hytti jäljellä.
Tähän mennessä mennyt 4l pohjamaalia, 3l punasta ja 2l vanne maalia. Nyt maalata rungon pohja kun on unohtunut maalata. Sitten saapi kasailla ja sitten hytin kimppuun.