
Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
- Valmeksi
- Viestit: 2995
- Liittynyt: 29.04.2010 15:36
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Jaa onko siel sit joku sähköventtiili säätämässä kuinka paljon kierrätetään? Minä luulin että se on jotenkin pelkällä alipaineella pakokaasuja takasin vetävä 

|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
- MattiI
- Viestit: 2086
- Liittynyt: 02.05.2012 16:43
- Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Kyllä se vissiin jonkin näköinen sähköventtiili on. Ei kai sitä muuten pystyis ohjelmoimalla poistamaan käytöstä. En oo tosin asiaan sen tarkemmin perehtynyt.Valmeksi kirjoitti:Jaa onko siel sit joku sähköventtiili säätämässä kuinka paljon kierrätetään? Minä luulin että se on jotenkin pelkällä alipaineella pakokaasuja takasin vetävä

- Motokuski
- Ylläpitäjä
- Viestit: 4145
- Liittynyt: 04.07.2009 19:06
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Eiköhän kohta oo sekä EGR- että SCR-järjestelmät kummatkin koneissa jos ja kun vielä kiristävät kovastikkin noita päästömääräyksiä.
- mikebirdie
- Viestit: 1938
- Liittynyt: 08.10.2011 16:01
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Kommenttini aiheutti näköjään jotain mielipahaa joissaki henkilöissä mutta tarkoitin, että silloin aikoinaan kun Deutzin Agrotron -mallit esiteltiin vuonna 96 ja myyntiin tulivat Suomessa 97 niin ei silloin paljon muista merkeistä kyseisiä ominaisuuksia löytynyt. Ja eipä ole uusissakaan deutzeissa paljon sitä vanhaa mallia muutettu. Vaihdeloota on edelleenkin sama ZF 7200 -mallinen johon on enemmän laitettu tekniikkaa ja sun muuta kilkettä. Mutta fakta on se että nää perkeleen Euro -määräykset vaatii traktorin nokalle niin järkyt syylärit ja muuta tekniikkaa, että toki se kasvaa.
Nyt kun olen tarkemmin tutkinu niin nyt tämä N4 ja T4 -sarjassa näkyy olevan ensi kertaa moottori etuakselin takapuolella eikä etupuolella jolloin nokkaa ollaan edes vähän saatu pienemmäksi. Tosin saa nähä kuinka pieneen tilaan on huoltokohteet ynnä muut laitettu.
Nyt kun olen tarkemmin tutkinu niin nyt tämä N4 ja T4 -sarjassa näkyy olevan ensi kertaa moottori etuakselin takapuolella eikä etupuolella jolloin nokkaa ollaan edes vähän saatu pienemmäksi. Tosin saa nähä kuinka pieneen tilaan on huoltokohteet ynnä muut laitettu.
#Kuuukkelijutut
- MattiI
- Viestit: 2086
- Liittynyt: 02.05.2012 16:43
- Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Eikös juur ollu koneviestissä juttua noista uusista jontikoista et niihin tulee sekä EGR että SCR?Motokuski kirjoitti:Eiköhän kohta oo sekä EGR- että SCR-järjestelmät kummatkin koneissa jos ja kun vielä kiristävät kovastikkin noita päästömääräyksiä.
Eihän vanhoissakaan N-sarjalaisissa oo ollu moottori etuakselin etupuolella.mikebirdie kirjoitti:
Nyt kun olen tarkemmin tutkinu niin nyt tämä N4 ja T4 -sarjassa näkyy olevan ensi kertaa moottori etuakselin takapuolella eikä etupuolella jolloin nokkaa ollaan edes vähän saatu pienemmäksi. Tosin saa nähä kuinka pieneen tilaan on huoltokohteet ynnä muut laitettu.

- mikebirdie
- Viestit: 1938
- Liittynyt: 08.10.2011 16:01
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Niin olikin juu. 6000 -sarjassa se olikin. Noo samapa tuo. 

#Kuuukkelijutut
-
- Viestit: 3011
- Liittynyt: 02.11.2011 21:01
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Jontikkaan tulee sekä egr että scr, mutta jontikassa urean kulutus ei ole ku 2-3% kun taas muissa merkeissä se on 6-8%.
Ja vaikka mainostetaan,että valtrassa on moottori siirretty lähemmäs koppia niin onko sitä sitte todellisuudessa niin paljoa siirretty koska nuissa uusissa t malleissahan oli reilu 10cm pitempi akseliväli.
Ja vaikka mainostetaan,että valtrassa on moottori siirretty lähemmäs koppia niin onko sitä sitte todellisuudessa niin paljoa siirretty koska nuissa uusissa t malleissahan oli reilu 10cm pitempi akseliväli.


Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
- MattiI
- Viestit: 2086
- Liittynyt: 02.05.2012 16:43
- Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Mitä nyt sitä Koneviestin testiä luin nii pitäis olla aika ketterä kääntymään sen uuden teekkarinMatias98 kirjoitti:Jontikkaan tulee sekä egr että scr, mutta jontikassa urean kulutus ei ole ku 2-3% kun taas muissa merkeissä se on 6-8%.
Ja vaikka mainostetaan,että valtrassa on moottori siirretty lähemmäs koppia niin onko sitä sitte todellisuudessa niin paljoa siirretty koska nuissa uusissa t malleissahan oli reilu 10cm pitempi akseliväli.

-
- Viestit: 3011
- Liittynyt: 02.11.2011 21:01
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Juu niinhän siinä luki, että kääntöympyra oli vähän yli 10m. Siinähän oli runko ja keula muutenkin kapeampi, että renkaat kääntys enemmän. 


Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
- Motokuski
- Ylläpitäjä
- Viestit: 4145
- Liittynyt: 04.07.2009 19:06
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Saattopa ollakin, en oo vielä kerinny muutakun ruokatunnilla äkkiä selaamaan läpi.MattiI kirjoitti:Eikös juur ollu koneviestissä juttua noista uusista jontikoista et niihin tulee sekä EGR että SCR?Motokuski kirjoitti:Eiköhän kohta oo sekä EGR- että SCR-järjestelmät kummatkin koneissa jos ja kun vielä kiristävät kovastikkin noita päästömääräyksiä.

- opelman
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 1430
- Liittynyt: 15.04.2009 21:01
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
- Paikkakunta: Savo
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
http://youtu.be/0xqPK6N0KzQ


No nii millonkas se tuommonen möyrii fs2015:sta?
Kyllä kelepoo tuos tukieuroja pistää menemään kun noin kommeen vallun suap pihhaan.


No nii millonkas se tuommonen möyrii fs2015:sta?
Kyllä kelepoo tuos tukieuroja pistää menemään kun noin kommeen vallun suap pihhaan.

I drive only turbos https://www.facebook.com/pages/Opelman- ... 5853697537#
Youtube kanavani https://www.youtube.com/channel/UCDL3sQ ... NUi43ngFQg
Youtube kanavani https://www.youtube.com/channel/UCDL3sQ ... NUi43ngFQg
- Diesel Power
- Viestit: 8714
- Liittynyt: 12.08.2011 19:28
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Ainakin valtroissa pittää nokka-akseli vaihtaa viilattuun, et saa EGR:n pois. Jontikoista tais pelkällä ohjelmoinnilla selvitä. Tai en tiiä näistä uusista valtroista, et mitenkä se niissä on toteutettu, mut ainakin meillä ännässä sai akselin vaihtaa.MattiI kirjoitti:Tietokoneellahan se EGR:ki poistetaan. Ei ainakaa kovin isolta hommalta vaikuttanu, kun Porin tehotuonti kävi poistamassa sen käytöstä

Made by: Jespa
- urakkamies
- Moderaattori
- Viestit: 4113
- Liittynyt: 25.04.2010 20:51
- Kielet: suomi ja englanti
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Lakeuden laidalla
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Valtraan kun laittaa kusiruiskukoneen nokka-akselin, niin saa EGR pois. Sen takia uus kusikoneen nokka-akseli on niin kallis.Diesel Power kirjoitti:Ainakin valtroissa pittää nokka-akseli vaihtaa viilattuun, et saa EGR:n pois. Jontikoista tais pelkällä ohjelmoinnilla selvitä. Tai en tiiä näistä uusista valtroista, et mitenkä se niissä on toteutettu, mut ainakin meillä ännässä sai akselin vaihtaa.MattiI kirjoitti:Tietokoneellahan se EGR:ki poistetaan. Ei ainakaa kovin isolta hommalta vaikuttanu, kun Porin tehotuonti kävi poistamassa sen käytöstä
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole.
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
- Valmeksi
- Viestit: 2995
- Liittynyt: 29.04.2010 15:36
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Makso kuulemma alkuun vain 200e se "hiottu" nokka-akseli ja niitä alko menemään ihan hirveesti kun sana levisi että ei urea vehkeistä saa egr,än silloin pois. Nykyään taitaa maksaa 800-1000e se nokka-akseli 

|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
- Diesel Power
- Viestit: 8714
- Liittynyt: 12.08.2011 19:28
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Se on se kysynnän ja tarjonnan laki, joka määrää hinnat sun muut. 


Made by: Jespa
- Nevamies
- Viestit: 1856
- Liittynyt: 31.05.2010 13:50
- Multiplayer tunnuksesi?: Nevamies
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pitikös semmonenkin olla?
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Jontikkaan pitää EGR tulpata ja sitten ohjelmoida, ja mistä tiedän: Koska viimeisen viiden viikon aikana 10 jontikan EGR:ää tulpannu ja ohjelmoinu!
Intel i5 2500K@4.2Ghz|Asus P8z77-V LX|2x4Gb Kingston hyperX 1600mhz|Asus Radeon R9 280 3Gb gddr5 1070mhz DCII|Seagate Barraguda 4tb & Samsung SSD 840EVO 250GB|SeaSonic G 750W80+Gold|Cooler master HAF912PLUS+
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
On tuo T4 kyllä komia
Marraskuun alkupuolella ku käytii valtralla ni ei saanu esitteitäkää antaa tuosta
Ja onko tämä active mekaanisilla lohkoilla? Ja mikä siitä kusinokka-akselista tekee niin kalliin,siis mitä eroa normi nokka-akseliin?


Ja onko tämä active mekaanisilla lohkoilla? Ja mikä siitä kusinokka-akselista tekee niin kalliin,siis mitä eroa normi nokka-akseliin?
- Valmeksi
- Viestit: 2995
- Liittynyt: 29.04.2010 15:36
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Active on mekaanisilla lohkoilla ja ns. nappivaihteistolla. Siitä akselista tekee kalliin juuri se mitä jo ylempänä mainittiin: Kysynnän ja tarjonnan laki. Jos traktorin polttoaineen kulutus laskee huomattavasti ja tehoa tulee n. 20hv ja moottori toimii paremmin eikä karstoita niin paljoa niin 200e akselin vaihtoa ei kovin moni mieti.Maattanee kirjoitti:On tuo T4 kyllä komiaMarraskuun alkupuolella ku käytii valtralla ni ei saanu esitteitäkää antaa tuosta
![]()
Ja onko tämä active mekaanisilla lohkoilla? Ja mikä siitä kusinokka-akselista tekee niin kalliin,siis mitä eroa normi nokka-akseliin?
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
-
- Viestit: 2782
- Liittynyt: 24.07.2012 14:12
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, enklanti, ja ripaus ruottia..
- Multiplayer tunnuksesi?: Deereman [FIN]
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Kysy jos kiinnostaa...
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Tuossa on vanha brasilialainen valmetti vai? 



- ViljamiFIN
- Viestit: 2062
- Liittynyt: 16.11.2014 14:15
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
- Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Tammelan pitäjässä
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Brasilialainen valluhan se siiinä
Ja tuo telafoorti on kyllä komian näkönen, kulkee varmaan missä vaan 



Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
- Kone kuski
- Viestit: 2405
- Liittynyt: 30.06.2012 18:48
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi,Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: kone kuski
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Paikkakunta: Arvaa
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Tällä sivulla jotakin protoja
http://www.nedtrac.com/Bijzondere.htm
http://www.nedtrac.com/Bijzondere.htm

Kiitos Mini20 !
- Aecel
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 6784
- Liittynyt: 22.08.2011 16:49
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
- Paikkakunta: Sinisen savun laakso
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet

Menee vähän ohi otsikon, mutta kun järki estää tunkemasta tätä minnekkään maatalous kuvia -topikkkiin.
Näyttää enemmän vanhalta A-sarjalaiselta ku N:ltä.

vaan kaks mukia ja kymmentä tuhatta euroa kevyempi kones kun tää T-sarja.
Miksei täällä humppa soi?
-
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 01.12.2012 18:52
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Tosta mä kyllä pidän ulkonäyltä enemmän kuin uudesta T-sarjasta..


- Ännä
- Moderaattori
- Viestit: 9284
- Liittynyt: 10.05.2009 18:49
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: Prototyypit ja kehitteillä olevat koneet
Kuulemma paljo ketterämpi vielä, mitä T4.

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!