Muutama päivä hierottu päätä moton kanssa kun kahvasta koitat ajaa puomia sivuttain niin aina puomi kääntyy oikealle linkkuun.. Kahva purettiin monet kerrat, lopulta löyty vika. Venttiili pöydässä on jokaiselle lohkolle oma sähkönen säädin, josta ajetaan öljy läpi ja siihen tulee hirsmani kiinne. Säädin hajaallaan, vilkuttaa punaista lediä, koneosapalvelulta löyty uus vastaava, sanovat että on näitä muiltakin menny, 15kpl myyty jo tälle vuodelle. Huommena Lappeenrannasta hakemaan. Ja taas paljastu niitä hyviä puolia noista hydraulisesti esiohjatuista..
"Kaikkihan me tiedämme että monilukuinen pienyrittäjien joukko on taloutemme vankka kulmakivi." Volvo, "ettei tarvi selittää".
Samalaisesta, mutta quicken merkkisesta on. Helkatin hyvä, saa pieniäkin yksittäisiä kiviä matkaan ilman, että käy hytistä poissa ja jos lähtee maata matkaan niin voi ravistaa pois. Ja kun osaa käyttää mielikuvitusta, niin sillä voi tehä paljon paljon muutaki.
Meilläki hyviä, ei saa vääntymän millään vaikka isolla raktorilla puskettas isojaki kiviä. Tuo parempi on ku että ite laittas johonki vanhaan patu tai esko talikkoon ek kiinnikkeet.
En tiiä minkä merkkinen meillä on, mutta näyttää kaikki olevan aika samanlaisia, meillä on pääässy yhestä kohin toi piikkien välissä oleva poikki rauta katkeamaan ja siitä kohin on kahenpiikin kohalta mutkalla, mut joka asia parempi ku kauha paitti lumen ja hiekan luonnis.
Meillä on Hakki- merkkinen. 2m levee muistaakseni eikä oo yhtään puikkoo mutkalla vaikka on paljon isojakin kiviä nosteltu ja työnnetty. Myös hätätapauksessa apulanta säkkejä nosteltiin Muuhun ei meillä oo ollu tarvetta, mutta varmasti todella hyvä esim. lehmän kuivapaskan mättämiseen.
Peluri4 kirjoitti:En tiiä minkä merkkinen meillä on, mutta näyttää kaikki olevan aika samanlaisia, meillä on pääässy yhestä kohin toi piikkien välissä oleva poikki rauta katkeamaan ja siitä kohin on kahenpiikin kohalta mutkalla, mut joka asia parempi ku kauha paitti lumen ja hiekan luonnis.
Normaalikivitalikko on jo, mutta aattelin toiseksi tuollasta.
Tuli otettua aika kun laitoin ketjut Valtraan. 480/70R34 rengaskoko, Ofan perinteiset ruutuketjut. 18 minuuttia siitä kun otin ketjut konehallin perältä siihen, että ne on molemmissa pyörissä paikallaan kiristettynä.
TJ turvallisesti miinuksen puolella. On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
Myö pistetään ketjut vain mehtäraktoriin. Varmaan pitää huomenna laittaa linko perään ku on satanu niin paljon lunta. Perälevyllä kun nyt kävi vetelemässä niin jäi hirveet penkat.
Tällä näyttäs ennusteen mukaan pysyvän ainakin hetken nämä lumet, tiedä sitten mutta oishan se valkea joulu mukavampi.
Kymmenen jälkeen tulee auto hakemaan sikoja. 100 sikaa lähtee nyt ja toiseen päähän tulee torstaina uudet possut. Onneksi rupee pakastumaan ja huomenna sataa taas lunta sunnuntaina lunkosin jo kerran ja veti ihan tosissaan lingon tukkoon kun meinas jo 6250 sammua Ens viikolla pitää rueta puita ajamaan mettästä kun alkaa olemaan siellä -10 asteen seutuun ennusteen mukaan. Jokohan sitä joululoman loppupuolella pääsis jäällä käymään?
Miekii kävin joku vuos sitten, oli ekoja kertoja ku tiellä ajoin, ni väistin vähän turhan reunaan autoa. Kivasti pompautti kärrin kanssa, vaan onneks ei mittään käyny, eikä ollu syvä oja.
Diesel Power kirjoitti:Miekii kävin joku vuos sitten, oli ekoja kertoja ku tiellä ajoin, ni väistin vähän turhan reunaan autoa. Kivasti pompautti kärrin kanssa, vaan onneks ei mittään käyny, eikä ollu syvä oja.
Joo pitääki ottaa varovasti sitten, kun saan kortin, ettei kävis mitään