Jatko-opinnot
- Aecel
- Kunniakäyttäjä
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Re: Jatko-opinnot
Nostetaas tääs tätä nukkuvaa aihetta kun melko ajankohtanen.
Itsellakin nytten sitte tulee tämä valinta, ongelmana on vaan tuo valinnan vaikeus. Tulevaisuudessa kun tulee tuota maataloutta melko varmasti harjoitettua, sitä missä muodossa niin en tiedä.
Tosin siihen on vähintään kymmenen vuotta, ennen kun vois sukupolvenvaihdoksen suorittaa, nykynen isäntä kun on 50v.
Jotkut testit on antanu tulokseksi metsäkoneenkuljettajan tai metsuri, mikä olis kyllä hyvä vaihtoehto, ilmesesti sillä alalla olis työpaikkoja tarjolla, sillä käsityksen mukaan "yksinäisten susien" hommaa.
Myös metallipuoli ja ajoneuvoasentaja kiinnostais, tosin metallimiehiä taidetaan tällä hetkellä valmistaa kortistoon...
Lukiotakin on vanhempien puolelta tuputettu, mutta tiiä sitte, meneekö siinä hyvä työmies hukkaan, niinku sedällä on tapana sanoa.
Toisaalta tekis mieli käydä läpi tuo maaseutuyrittäjän tutkinto, saattas vaikka oppia jotain pitkälle tulevaisuuteen ajatellen.
Metsä kyllä vetää puoleensa..., tosin on tää olo varmaan onnellisempi, kuin niillä kellä on arvosanat ja ka. niin paska, ettei yksinkertasesti ole paljon vaihtoehtoja.
Itsellakin nytten sitte tulee tämä valinta, ongelmana on vaan tuo valinnan vaikeus. Tulevaisuudessa kun tulee tuota maataloutta melko varmasti harjoitettua, sitä missä muodossa niin en tiedä.
Tosin siihen on vähintään kymmenen vuotta, ennen kun vois sukupolvenvaihdoksen suorittaa, nykynen isäntä kun on 50v.
Jotkut testit on antanu tulokseksi metsäkoneenkuljettajan tai metsuri, mikä olis kyllä hyvä vaihtoehto, ilmesesti sillä alalla olis työpaikkoja tarjolla, sillä käsityksen mukaan "yksinäisten susien" hommaa.
Myös metallipuoli ja ajoneuvoasentaja kiinnostais, tosin metallimiehiä taidetaan tällä hetkellä valmistaa kortistoon...
Lukiotakin on vanhempien puolelta tuputettu, mutta tiiä sitte, meneekö siinä hyvä työmies hukkaan, niinku sedällä on tapana sanoa.
Toisaalta tekis mieli käydä läpi tuo maaseutuyrittäjän tutkinto, saattas vaikka oppia jotain pitkälle tulevaisuuteen ajatellen.
Metsä kyllä vetää puoleensa..., tosin on tää olo varmaan onnellisempi, kuin niillä kellä on arvosanat ja ka. niin paska, ettei yksinkertasesti ole paljon vaihtoehtoja.
Miksei täällä humppa soi?
-
- Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Jooh, ysiluokalla vielä menee ens kevääseen ja aika satarosenttisen varma että mettäpuolelle lähen jatkossa opiskelemaan. Ajattelin että käyn ekana koulut metsäenergian tuottajaksi ja sitten maamieskoulu.
Kyllä se lukioon tie vie.

MSI GTX 970 4Gb| i5 4670k @ 3.4 ghz | MSI Z87-G43 | 700w | 16gb | 1TB | Bitfenix Shinobi
- Veke00
- Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi.
- Multiplayer tunnuksesi?: veke00[FIN]
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Viesti:
Näin. 1,5 vuotta vielä yläkoulua.Haxa kirjoitti:Kyllä se lukioon tie vie.
- Jerppanen
- Kielet: Suomi & Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Jere
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Tässä about puolvuotta (?) yläastetta jäljellä ja amikseen ois tarkotus maarakennuskoneenkuljettajaks, toisena sitte metsäkoneenkuljettaja ja kolmantena kaivosala, kattoo sitten mitä niihin kahteen vikaan keksii.

|Intel I5 4670k @4,3Ghz | Asus R9 390 | AsRock Z87 Pro4 | Kingston 16GB |
Käykääs subaan mun YouTube kanava: Jerppanen

- Suomi mies
Reilun vuoden päästä peltosalmelle agrologiksi jos tällä keskiarvolla pääsee tai 10 luokalle korottamaan numeroita.
- Natikkakuski
- Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Natikkakuskii fin
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Tie vie lukioon...
Perjaattella rahakas duuni ja harrastaa voi mitä vaan...

-
- Kielet: Suomi ja vähä Enkkua ja Ruottia
- Multiplayer tunnuksesi?: Saker98
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Eiköhän se puolen vuoden päästä Ilmajoelle mennä. Kyl se maatalous on vaan mun juttu!

By: TheTuoppi
- Diesel Power
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .
Ei sillä palkalla oo niin kauheesti väliä, kunhan toimeen tulee kohtuu hyvin. Pääasia et tykkää siitä työstään ja viihtyy siellä. Tai näin mie ainakin oon aatellu.Natikkakuski kirjoitti:Tie vie lukioon...

En tiiä, varmaan jotain konetekniikkaa tms. lukemaan lukion jälkeen johonkin..

Made by: Jespa
- Natikkakuski
Noh, mulle on silläki, kun on tottunut harrastamaan yhtä sun toista ni sillä linjalla jatketaanDiesel Power kirjoitti:Ei sillä palkalla oo niin kauheesti väliä, kunhan toimeen tulee kohtuu hyvin. Pääasia et tykkää siitä työstään ja viihtyy siellä. Tai näin mie ainakin oon aatellu.Natikkakuski kirjoitti:Tie vie lukioon...

- Killerhangar
Kannattaa sitten jo lukion aikana kunnolla pohtia mitä opiskelee sen jälkeen. Kuitenkin amkissa menee aina muutama vuos ennenkuin on paperit ja vaikka aloja voi sielläkin vapaasti vaihtaa niin siinä touhussa menee aina aikaa hukkaan...

"The important thing is to keep trying" - Keiichi Tsuchiya
Lentävä lestadiolainen/FIN-SWE-NOR
- Natikkakuski
Kone/metalli/energia tekniikan tai sähkö/automaatio dippa inssiks olis tarkotus itteni lukee...Killerhangar kirjoitti:Kannattaa sitten jo lukion aikana kunnolla pohtia mitä opiskelee sen jälkeen. Kuitenkin amkissa menee aina muutama vuos ennenkuin on paperit ja vaikka aloja voi sielläkin vapaasti vaihtaa niin siinä touhussa menee aina aikaa hukkaan...
- Ezmo
- Moderaattori
Sähköalalla kannattaa miettiä sitä, kun koko ajan vähentävät töitä Suomesta, eikä inssin virkoja riitä kaikille.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
-
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: MrSuomi
Ilmajoelle maatalousoppilaitokseen (eli siis Imolle), maarakennuskoneenkuljettaja ja kolmas ainaki pitää vielä keksiä.. Turha lukioon mun mennä, koska en kuiteskaan "pärjäisi" siellä mitenkään hyvin. 

Kone: i7 7700k @4.2GHz | ASUS STRIX Z270H-GAMING | ASUS GTX1060 6GB | G.Skill 3200MHz 2x8GB | 250GB SSD +1TB HDD | Fractal Design Define C | Seasonic 520w |
- Natikkakuski
Näitä täytyy ottaa huomioon varsinki sitte ku se on ajankohtaista, nyt eka ysi loppuun sitte lukio ja intti...Ezmo kirjoitti:Sähköalalla kannattaa miettiä sitä, kun koko ajan vähentävät töitä Suomesta, eikä inssin virkoja riitä kaikille.
-
- Kielet: Englanti, Suomi ja Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Maankääntäjä FIN
- Viesti:
Vai että peruskoulusta suoraan ammattikorkeakouluun.Suomi mies kirjoitti:Reilun vuoden päästä peltosalmelle agrologiksi jos tällä keskiarvolla pääsee tai 10 luokalle korottamaan numeroita.

- MattiI
- Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
Eipä taida kovin helpolla onnistuaMaankääntäjä kirjoitti:Vai että peruskoulusta suoraan ammattikorkeakouluun.Suomi mies kirjoitti:Reilun vuoden päästä peltosalmelle agrologiksi jos tällä keskiarvolla pääsee tai 10 luokalle korottamaan numeroita.

Itellä vielä 1,5v aikaa siihen et saa maaseutuyrittäjän paperit

- Suomi mies
Mitäs se määki sanon juu maaseutu yrittäjäks täytys varmaan ensin.MattiI kirjoitti:Eipä taida kovin helpolla onnistuaMaankääntäjä kirjoitti:Vai että peruskoulusta suoraan ammattikorkeakouluun.Suomi mies kirjoitti:Reilun vuoden päästä peltosalmelle agrologiksi jos tällä keskiarvolla pääsee tai 10 luokalle korottamaan numeroita..
-
- Kielet: Suomi Englanti
Ite olis tarkotus hakea Mikkeliin ja Kouvolaan logistiikkapuolelle , ja kolmantena vaihtoehtona varmaankin autoasentaja tms.
Scania R620 \8/ 720hv
¨makso vitusti tonnia¨
¨vitusta tänne tullaan ja päin vittua täällä menee.¨

¨makso vitusti tonnia¨
¨vitusta tänne tullaan ja päin vittua täällä menee.¨

-
- Lähettiläs
Nii et viittis opetella kirjottamaan selvemmin?Suomi mies kirjoitti:Mitäs se määki sanon juu maaseutu yrittäjäks täytys varmaan ensin.MattiI kirjoitti:Eipä taida kovin helpolla onnistuaMaankääntäjä kirjoitti: Vai että peruskoulusta suoraan ammattikorkeakouluun..
Mutta joo, ens vuonna lukioon ja sieltä aattelin mennä Tampereelle teknilliseen yliopistoon, ja sieltä jonkun alan diplomi-insinööriks, tällä hetkellä eniten kiinnostais eniten ehkä automaatio-, kone- ja tietotekniikka.

Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
- sutki
- Moderaattori
Maanrakennusalaa miettinyt välillä jos jatkais opiskelua. Tiedä sitten riittääkö intoa, voiha sitä vaikka hakea jonnekki alan yritykseen töihin ja hankkia kokemusta.

-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
- Tuppurainen
- Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Tuppurainen
On se totta, mutta voi miettiä automaatioasentajaa, pääsee n. 15 vuoden päästä korjaamaan robottejaEzmo kirjoitti:Sähköalalla kannattaa miettiä sitä, kun koko ajan vähentävät töitä Suomesta, eikä inssin virkoja riitä kaikille.

Toyota Hiace LH66 4WD 2.4 -89 / 2L
- suomifarmari97
- Kielet: Suomi,Englanti (kohtalaisesti),Ruotti (huonosti)
- Multiplayer tunnuksesi?: NIXU
Ite varmaankin haen kylmälaiteasentajaksi, kunhan eka käyn 1.5 v vielä lämmityslaiteasentajan koulutusta.

Työmiehen vaatteet tekee DIMEX!
-
Ruukin maaseutuopistossa aloitin syksyllä.

Intel core i5-4440 CPU @ 3.10GHz,16GB RAM ,NVIDIA GeForce GTX 650