Eli siis olen urakoitsija ja alani ovat rehunteko silppuriketjulla,lietteen ajo ja joskus käyn turvesuolla omalla koneella.Minulla on töissä poikani ja 2 hänen kaveriaan kun heitä tarvitaan.He ovat kaikki 17 vuotiaita ja osaa hyvin ajaa ja jaksaa painaa pitkää päivää.
Kalusto
Traktorit
Valmet 1203,tällä käyn suolla,levitän lietettä ja karhotan.Tähän on vaihdettu valmet 612-moottori,isompi ahdin,suuttimet,syöttöä ja välijäähdytin.Perä on uusittu vähän järeämpään että kestää tuon voiman

Valtra T140,tämä on ollut minulla uudesta asti.Se on käytössä rehukärryn vedossa ja Lietekontin siirrossa.Tähän on voimaa.comilta ohjelma sekä suuttimet ja ahdin vaihdettu ja syöttöä lisätty.Isot kumit vaihdettu ja kiertää 2800 ja voimaa että jaksaa kulkea niin menee lähes 70kmh

New holland T7.210,käytössä siirtovaunun ja rehuvaunun edessä.Uudet matalapainerenkaat on asennettu ja tämä on vakio ainakin toistaiseksi.
Valmet 8100 oma silmäterä,ostin vähillä tunneilla vuonna 2006.Nykyään rehuvaunun vedossa vain ja ei ole viritetty.
John deere 7280R,tämmöinen uusi jontikka.Käytössä Perhosniittokoneen edessä ja lietteen levityksessä.
Fendt 516 vario,ainoa kuormainkone,käytössä siinä ja perhosniittokoneen vedossa.
Claas 980 jaguar ajosilppuri viimeisimpänä mutta ei vähäisimpänä.Uusi kone ja mukava ajaa.
Työlaitteet
Rehunteko
No tuo ajosilppuri mainittiinkin jo ylempänä^
Schuitemaker siwa 370 (2x)
Schuitemaker siwa 240
2kpl kverneland perhosniittokone-yhdistelmiä.
Pöttinger top 1252-karhoitin
Lietteenajo
Samson PGV 20 (20 kuutioinen) ja samsonin oma multain.
Joskin euroliner 22500 TGA (22,5 kuutioinen) ja zunhammerin multain.
Kotten kontti.
Kotten siirtovaunu.
Tässä vielä yhteiskuva koko kalustosta: (ennen rehunteon alkua)

Jatkuu rehunteon merkeissä.
Kommenttia saa antaa!