Hoplaa! Kiitoksia kaikille kommaajille taas! Mutta asiasta kolmioleipään, elikkäs aamusta klo 6 jäljestä kahveekupin äärellä päätin että ajetaan tuohon Peltopäivien jäljiltä muokattuun peltoon lietettä. Naapuristakin tuli jo raktori pumpun eteen, kun en itse ole pystynyt investoimaan kolmanteen raktoriin, koska ei vain perse kestä ottaa enempää velkaa..

Heti oven avatessa näkyi pihan kaunein kukkanen olevan pumpun edessä, eli naapurin 8950. On kuulemma piristetty hieman ja rahalla laitellu vähä normaalia enemmän. Tuota jo ennemmin Fendtin ostoa katselin että voisi ostaa, mutta hinta on karu tunteihin nähden..

Itse sitten hain Fendtin ja valjastin lietekärryn sen perään. Kuten kuvasta näkyy, Saksalaista laatua sekin.

Aamupöpöröissä en tajunnut ottaa kuvaa kärryn täytöstä, no mutta tuossa kuva ekan kierroksen levityksen alkajaisiksi. Suojavyöhykettäkään ei tarvitse tälle pellolle pistää kun ei ojat johda vesistöihin.

Kärrykin tyhjeni ja alotin taas uutta kierrosta. Siinä näkyykin kuinka 8950 vääntää pumpun edessä pyttyyn tavaraa.

Pellolla taas heittämässä ekaan kierrokseen tavaraa, eipä siinä kauaa mene kun kärry on täysi. Päälle 3 min kun viimekeväänä otettiin aikaa. Mutta kuvaa kommentoiden vanhan isäukon sanoin "paska lentää ja paniot soi" .

Ajatuksissani olin GoPronkin ottanut mukaan, mutta akkua ei ollut jäljellä kuin yhden kuvan oton verran, mutta kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, eli pumpun alle taas menossa.

Siinä kuvien oton välillä sattui ja tapahtui.. Pari kuormaa vein ilman kuvien ottoo ja ekalla kuormalla olin ajanut vähän liikaa ohitse pumpun alta, niin roiski enemmän kärryn päälle kuin kärryyn.. Noh, toisella pumppu reissulla lähdin sitten ajamaan pytyn täyttökansi auki, ja eiköhän ekan töyssyn tullessa pytystä lentänyt tavaraa enemmän kuin laki sallii.. Kyllä sen töyssyn kohdalla tiessäkin näki että tavaraa oli lentänyt, puhumattakaan kärrystä..

8950 vääntää auringon nousuun.

Asialliset tarratkin on naapuri pistänyt sivuikkunoihin.

Erittäin mukavia kohtia ajaa nämä ladon vierustat pelloilla.. Näemmä pieni haukikin jäänyt puinneilta peltoon..

Tilan lävitse ajoa pellolle otin samalla kuvan minkä jätin kyntövalmiuteen eilis ehtoona.

Kerkesin taas pari kuormaa ajamaan ilman kuvien ottoa ja poikkesin pumpun alle mennessä pellon reunaan tyhjentämään tuon oman pikku kärryni jalkovälistä. Kuten kuvasta näkyy ilmakin kerennyt selkiämään. Hieno pouta sää tulossa tällekkin päivää! Koppiin mennessä tuli karvanpäälle klo 8 aikaan soitto naapurikunnasta että lähdenkö urakoimaan muokkarin kanssa sinne, no minäpä sanoin että oon tunnin sisään sielä.

Kärryn jätin perästä hallin eteen ja perään otin muokkarin.

Urakoimaan lähdössä poikkesin pumpun kautta ja sammutin raktorin, eipä tuota niin paljoa varaa ole käyttää tuossa pumpun edessä että sen puoleksipäiväksi siihen jättäisin vaikka naapurin kone onkin..
Jooh mutta taas tälläisiä touhuja täältä Sirkan Tilalta, ja lisää luvassa.