Kiitos, mua itteä vaan häiritsee kun Pic upload pilaa noitten kuvien laadun. Nuokin oli ihan hyviä, mutta nyt ne on tollasta kuraa..Kasitonni kirjoitti:Nättiä, nättiä ja vielä kerran nättiä.

Kiitos, mua itteä vaan häiritsee kun Pic upload pilaa noitten kuvien laadun. Nuokin oli ihan hyviä, mutta nyt ne on tollasta kuraa..Kasitonni kirjoitti:Nättiä, nättiä ja vielä kerran nättiä.

Nyt kaikki ihmettelee, et miks hitossa puin tollasella 500:sen rohjolla, mutta Comia söi kiven ekaa peltoa puidessa, enkä kerkee korjailemaan sitä täsä puintikauden aikana. Ei siinä sitte muu auttanu, ku mennä navettaan rukoileen 500:sta, että se pörähtäis käymään 20 vuoden seisonnan jälkeen. Noh, laitoin akun paikalleen ja katoin että kaikki on kunnossa ainakin näin ulkoa päin. Sitte vaan starttaamaan. Kaks akkua siinä tarvittiin ja sitte olikin navetta täys sinistä savua. Ei muuta kuin ajoin sen ulos ja pellolle vaan. Säädöt sain nopiasti kohdilleen ja kyllä se puiminen näytti silläkin sujuvan.
  Nyt kaikki ihmettelee, et miks hitossa puin tollasella 500:sen rohjolla, mutta Comia söi kiven ekaa peltoa puidessa, enkä kerkee korjailemaan sitä täsä puintikauden aikana. Ei siinä sitte muu auttanu, ku mennä navettaan rukoileen 500:sta, että se pörähtäis käymään 20 vuoden seisonnan jälkeen. Noh, laitoin akun paikalleen ja katoin että kaikki on kunnossa ainakin näin ulkoa päin. Sitte vaan starttaamaan. Kaks akkua siinä tarvittiin ja sitte olikin navetta täys sinistä savua. Ei muuta kuin ajoin sen ulos ja pellolle vaan. Säädöt sain nopiasti kohdilleen ja kyllä se puiminen näytti silläkin sujuvan.  Olihan tuo aika kolinaräminävehe verrattuna Comiaan, mut hoiti tuoki asiansa. Pöytäkin on onneks sentään suht leveä, aikoinaan isä osti sen jostain vähän isommasta Samposta. Tuos nyt taas kuvii. Pojat/ naapuri hoiti kuvaamisen, itte en ottanu yhtäkään tuolta saunasta. PS. maalasin tuon pyödän puol välissä, joten ei tartte ihmetellä sitte, että miks väri vaihtu..
 Olihan tuo aika kolinaräminävehe verrattuna Comiaan, mut hoiti tuoki asiansa. Pöytäkin on onneks sentään suht leveä, aikoinaan isä osti sen jostain vähän isommasta Samposta. Tuos nyt taas kuvii. Pojat/ naapuri hoiti kuvaamisen, itte en ottanu yhtäkään tuolta saunasta. PS. maalasin tuon pyödän puol välissä, joten ei tartte ihmetellä sitte, että miks väri vaihtu..   

Tuo on mun itte tekemä, joten ei kyllä sori vaan onnistu ainakaan viel. Ja kiitos.vilje Liä kirjoitti:linnki puimuriin jos sopii nii komee ja paras ploki mitä oon lkenu asiallinen

Ei tuolla 500:sella ollukkaan ollenkaa niin kamalaa puida, kuin muistin. Oikeen kunnon puimurin tunnelma, kun kokoajan jumalaton räminä ja kolina! Mutta eipä tuossa muuta haukuttavaa ollu, pitäs varmaan koneellekin tehä jotain, kun tuntuu vähän savuttavan. Mutta ei ihme, kun tuntejakin on päälle kymppitonni. Aikoinaan isä urakois tolla monelle naapurille..
 Ei tuolla 500:sella ollukkaan ollenkaa niin kamalaa puida, kuin muistin. Oikeen kunnon puimurin tunnelma, kun kokoajan jumalaton räminä ja kolina! Mutta eipä tuossa muuta haukuttavaa ollu, pitäs varmaan koneellekin tehä jotain, kun tuntuu vähän savuttavan. Mutta ei ihme, kun tuntejakin on päälle kymppitonni. Aikoinaan isä urakois tolla monelle naapurille..  

Onhan siinä aika reippaasti, mutta tuo puiminen ei oo ainoo tarkotus johon tota sampoa on aikoinaan käytetty..Mehtä kirjoitti:Kyllä tämä luettavaa on kun ei kovin moni enää blokia pijä. Ja tuota puimurin tuntimäärää vähän kauhistelen.
 Ja kiitokset molemmille!
  Ja kiitokset molemmille!Kylä bilikseenkö vai?Traktorimies_ kirjoitti:Onhan siinä aika reippaasti, mutta tuo puiminen ei oo ainoo tarkotus johon tota sampoa on aikoinaan käytetty..Mehtä kirjoitti:Kyllä tämä luettavaa on kun ei kovin moni enää blokia pijä. Ja tuota puimurin tuntimäärää vähän kauhistelen.Ja kiitokset molemmille!

En kyllä joka päivä ehi päivittämään ja kuten jo sanoin niin en anna sitä kellekään ainakaan viel.vilje Liä kirjoitti:tee joka päivä näitä ja annaks sampon kosk se on komee ja mun servulla ois tollasesslle tarve ja ei löydä hyviä puimureita ja en jakais kellekkää annaks yv pyydän
 Ja komiaa o blokikin.
 Ja komiaa o blokikin. 
 No, parempi vaan että oli kuivaa, eipähän meinannu ainakaan jäädä kiinni. Edellisina vuosina on ollu sellasta ongelmaakin. Pikkasen kevyt raktori verrattuna auroihin. Huomaatte varmaa taas kerra, ettei mulla ny oikeen tää runosuoni kukoista, niin ei väkisin sitte tätä tarinaa enempää.
  No, parempi vaan että oli kuivaa, eipähän meinannu ainakaan jäädä kiinni. Edellisina vuosina on ollu sellasta ongelmaakin. Pikkasen kevyt raktori verrattuna auroihin. Huomaatte varmaa taas kerra, ettei mulla ny oikeen tää runosuoni kukoista, niin ei väkisin sitte tätä tarinaa enempää.
 En kyllä kotipihalle saakka selvinny täydellä kuormalla, ylin tippu pois vaikka laitoinki nuo kuormaliinoilla kiinni...
 En kyllä kotipihalle saakka selvinny täydellä kuormalla, ylin tippu pois vaikka laitoinki nuo kuormaliinoilla kiinni...

Ei ilmeisesti saada.Traktorimies_ kirjoitti:Lukekaa ylempiä viestejä pällit... Siis ne jotka jaksaa edelleen ruinata tota Sampoa..

Ette ainakaan vielä.vilje Liä kirjoitti:Ei ilmeisesti saada.Traktorimies_ kirjoitti:Lukekaa ylempiä viestejä pällit... Siis ne jotka jaksaa edelleen ruinata tota Sampoa..
 Nuo kinuaajat vois painua kyllä jonnekki persiiseen täältä.
 Nuo kinuaajat vois painua kyllä jonnekki persiiseen täältä.