Minä oon Juha Sivula Muurasjärvelt. Pyörittelen tämmöstä 60 lypsävän maitotilaa työntekijä Matin kans. Matti on tuosta iha naapurist, Matilla oli 20ha peltoo mutta eihä se kannattanu lähtöönkä. Matti möi pellot minulle ja on ihe sen jäläkkee ollu jo 5v minulla ympärivuotisesti töissä.
Minä oon ihte ostanu tämä tila enoltani 2001. Tai MTY:hä tämä tila oli vuoje kunnes eno sai syjäkohtaukse yllättäi ja menehty. Sillo täälä oli vaa 12ha peltoo ja 8lehemää eli pärijäsin yksin tosi hyvin. Siinä sitte rupes muut lopettelee maatalouta täälä ja peltua sain ostettua yhen vuojen aikana yli 40ha. siinä sitte 2002 alotin laajentaa navetan 30lehemälle. 2009 laajensi samanverra lisää. Sitte en enää yksin kerennyt tehä kaikkia töitä. Pisti lehtee ilimotuksen että haetaa kokenutta työntekijää. Mattiha se pirautti sitte että hän vois tulla ja hän ois myymäsä peltua. No siinä tehtii kaupat ja työsopimukset samalla kertaa. Nyt Matti on ollu 5v jo töissä ja pois en anna.
Noh mitä tilan kalustoo kuulu. 2x New Holland TM150:siä toisessa kuormaaja. Schuitemaker rabid 125 noukinvaunu. Kvernelandi 8m perhosniittokone. Krone shaword 900 karhoiti. kaikkia en jaksa luetella.

Siinä sitte aloteltii rehuntekua:
Matti se lähti niittämää ekaa 5ha.

Ihte siinä tulin sitte karhottelee ja oli Matti näpänny kuvan

Siinä sitte illanpäälle kävin kuorma hakee

Huomenna jatkuu. Ja pitäs tulla myös uuen kurottaja joka ostettiin.