Mistä meen, että nään ne tiedot, unohin jo senkallek kirjoitti:Laitas ny kaikki konees tiedot ni katotaan mitä sun kannattais päivittää.

Mistä meen, että nään ne tiedot, unohin jo senkallek kirjoitti:Laitas ny kaikki konees tiedot ni katotaan mitä sun kannattais päivittää.
Niin kauan kun vaan näyttis on vakaa ja lämmöt pysyy kurissa.Meikäläine kirjoitti:Sanokaas osaavat paljos voi nostaa näyttiksen kelloi maksimismis?
Oon nyt nostanu 100mhz.
No mistäs sen sitte tietää millo se ei enää oo vakaa?valtra man kirjoitti:Niin kauan kun vaan näyttis on vakaa ja lämmöt pysyy kurissa.Meikäläine kirjoitti:Sanokaas osaavat paljos voi nostaa näyttiksen kelloi maksimismis?
Oon nyt nostanu 100mhz.
Käynnistä valikosta tietokone>hiiren oikea painike>ominaisuudet, tai näin ainakin seiskassa. Lähinnä prosessorin tarkka malli, muistin määrä ja virtalähteen merkki ja teho pitäis tietää. Virtalähteen kyljessä on yleensä merkki ja teho.Casemx120 kirjoitti:Mistä meen, että nään ne tiedot, unohin jo senkallek kirjoitti:Laitas ny kaikki konees tiedot ni katotaan mitä sun kannattais päivittää.
Sen suosituksen voi tunkea sinne mihin aurinko ei paista.valtra man kirjoitti:Mr-Wedenoja kirjoitti:Koitetaan. Memtesti käynnistyy kun usbille heittää ohjeitten mukaan ja käynnistää koneen uudelleen?valtra man kirjoitti: Ajappa Memtest86. Kuulostais hieman kuolevilta muisteilta.
Nyt helkkari jos joutuu uudet muistit hankkimaan.. Ja saksaan ei isä suostu lähettämään takuuseen, saatikka minä..
Jos uusia muistia joudun hankkimaan, mikä kellotaajuus? Mindfactory sanoo että maksimi kellotaajuus muisteille 1600MHz.
Ei kyllä mitään järkeä vaihtaa mutta kellotettuna 4770k nopeampi. Samalla vaatii hyvän Z87 tai Z97 emon ja järeän jäähyn.Meikäläine kirjoitti:Joo kiitokset vastauksesta.
Mut viel et mikä prossu kannattas vaihtaa tän prossun tilal?
http://www.jimms.fi/tuote/BX80637E31230V2
Mkä täs sit oikee enää jää pullonkaulaks kun näyttiksenä on 7950 ja muisteina gingstonin 8gp ja 2400 mhz ddr3 kapulat ja emona msi z77-g43.Mr-Wedenoja kirjoitti:Ei kyllä mitään järkeä vaihtaa mutta kellotettuna 4770k nopeampi. Samalla vaatii hyvän Z87 tai Z97 emon ja järeän jäähyn.Meikäläine kirjoitti:Joo kiitokset vastauksesta.
Mut viel et mikä prossu kannattas vaihtaa tän prossun tilal?
http://www.jimms.fi/tuote/BX80637E31230V2
Näyttönä on joku hp fullhd 1080.Mr-Wedenoja kirjoitti:Näyttis tuossa suurin "pullonkaula" on. Ja jos on xeoni jo max turbotaajuudella kokoajan niin ei sitä korkeammalle saa.
Mutta ei kyllä enempää tehoa tarvita jos on perus 60Hz 1080p ruutu. Jos on 120Hz 1080p tai 60Hz 1440p niin homma onkin eri asia.
Itsellä vieläpä 110Hz 1440p ruutu niin näyttistehoa tarvisi lisää kun tuntuu pahalta laittaa karkkeja pois peleissä.
Jaa mut mite voi olla et farmingis tulee joihinki suuntii kun kattoo ni pientä lagii mut bf4 grafiikat high asetuksel ja mistään lagist tietookaa.Mr-Wedenoja kirjoitti:lähinnä siihen että et hyödy mitään yli 60fps kun ei näyttös pysty siitä isompaa lukua näyttämään.
Eli kone jaksais farmingii muute hyvin jos ei olis noit huonost skriptattui modei?Mr-Wedenoja kirjoitti:Modit syynä. Huonosti Skriptatut tai huonosti pakatut modellit aiheuttaa tätä. Ja farminki on muutenkin paskasti optimoitu peli ikävä kyllä.
No tää riittää jo mulle.Mr-Wedenoja kirjoitti:Mahdollisesti ehkä. Tai ehkä ei. Huono optimointi on pelillä. Tietääkseni ei esim. osaa käyttää kuin yhtä ydintä.
Memtesti ei antanu yhtään erroria tai valittanut mitään..Mr-Wedenoja kirjoitti:Sen suosituksen voi tunkea sinne mihin aurinko ei paista.valtra man kirjoitti:Mr-Wedenoja kirjoitti: Koitetaan. Memtesti käynnistyy kun usbille heittää ohjeitten mukaan ja käynnistää koneen uudelleen?
Nyt helkkari jos joutuu uudet muistit hankkimaan.. Ja saksaan ei isä suostu lähettämään takuuseen, saatikka minä..
Jos uusia muistia joudun hankkimaan, mikä kellotaajuus? Mindfactory sanoo että maksimi kellotaajuus muisteille 1600MHz.
1600-2400 väliltä sopivan hintaset muistit vaan ostaa. Siis jos on tarve. Ja se tikku pitää tehdä ohjeiden mukaan boottattavaksi ja biosista buutata sen kautta.
Ensimmäistä kertaa kun kasaat niin katot vain jostaki videon. esim. Linus Tech Tipsillä on video, jonka avulla ite ainaki ratkasin koneen kasauksessa ongelmat, jos niitä edes oli.Casemx120 kirjoitti:Okei, Wedenoja, muuten onko koneita vaikea kasata? Mietin että en oo koskaan kasannu, että toimisko ne mun taidoilla? :DD En oikeen osaa mitään, kun en oo perehtyny koneisiin.
Okei, mutta mistä tonnin tinkasen, iskä maksaa 100H töitä 20€, niin en kovin äkkiä saa.valtra man kirjoitti:Ensimmäistä kertaa kun kasaat niin katot vain jostaki videon. esim. Linus Tech Tipsillä on video, jonka avulla ite ainaki ratkasin koneen kasauksessa ongelmat, jos niitä edes oli.Casemx120 kirjoitti:Okei, Wedenoja, muuten onko koneita vaikea kasata? Mietin että en oo koskaan kasannu, että toimisko ne mun taidoilla? :DD En oikeen osaa mitään, kun en oo perehtyny koneisiin.
Töitä töitä töitä, säästöä säästöä säästöä.Casemx120 kirjoitti:Okei, mutta mistä tonnin tinkasen, iskä maksaa 100H töitä 20€, niin en kovin äkkiä saa.valtra man kirjoitti:Ensimmäistä kertaa kun kasaat niin katot vain jostaki videon. esim. Linus Tech Tipsillä on video, jonka avulla ite ainaki ratkasin koneen kasauksessa ongelmat, jos niitä edes oli.Casemx120 kirjoitti:Okei, Wedenoja, muuten onko koneita vaikea kasata? Mietin että en oo koskaan kasannu, että toimisko ne mun taidoilla? :DD En oikeen osaa mitään, kun en oo perehtyny koneisiin.