Peltojen lisääminen
Mitä tarvitset
-Giants Editor
-map01.i3D-tiedoston
-aivot
Vehnä pelto
1. Avaa map01.i3D tiedosto Giants Editorilla.
2. Klikkaa "Terrain foliage paint mode".

3. Valitaan "foliage layer":iin wheat, eli vehnä.
4. Channels kohdasta ruksitaan 1,5,7.

5. Nyt ei sitten muuta kuin luodaan uusi vehnäpelto.

Ja jos haluat luoda erilaisen pellon, katso tämän oppaan "Channels" kohta.
Kynnetyt/viljellyt/istutetut pellot
Mitä tarvitset
-Giants Editor
-map01.i3D-tiedoston
-aivot
1. Avaa map01.i3D tiedosto Giants Editorilla.
2. Klikkaa "Terrain foliage paint mode".

3. Foliage layeriin laitetaan "Terrain detail" ja channelistä ruksataan 1.
4. Näin saadaan aikaan kultivoitu pelto.

5. Jos channels kohdasta ruksataan 2, saadaan aikaan kynnettyä peltoa.

6. 3 ruksattaessa saadaan istutukseen valmiina olevaa peltoa

7. Ja jos ruksataan 3 sekä 4 saadaan istutukseen valmiina olevaa peltoa (vissiin kasteltuna tjsp.)

Peltojen poistaminen
Mitä tarvitset
-Giants Editor
-map01.i3D-tiedoston
-aivot
1. Avaa map01.i3D tiedosto Giants Editorilla.
2. Klikkaa "Terrain foliage paint mode".

3. Valitse "Sub" joko kohtaan RMB tai LMB.
4. Foliage laeriin laitetaan nyt vaikka wheat ja channeliin ne 1,5,7.

5. Sitten ei muuta kuin poistamaan peltoa. Klikkaa peltoa sillä painikkeella jolle on määrätty se "Sub". Minulla se on siis Rmb.

HUOM! Jos haluat poistaa toisentyyppistä peltoa, katso "Channels" taulukosta oikeat "channellit" oikeille pelloille!
"Channels"
Tästä luettelosta näet oikeat "channelit" jokaiselle eri peltotyypille.

"Foliage layers" -suomennokset
wheat = vehnä
wheat_cut_short = leikattu vehnäpelto
wheat_windrow = vehnä, oljet
grass = ruoho
grass_cut_long = ??
grass_windrow = ruoho, leikattu
rape = rapsi
rape_cut_short = leikattu rapsipelto
barley = ohra
barley_cut_short = leikattu ohrapelto
barley_windrow = ohra, oljet
maize = maíssi
maize_cut_short = leikattu maissipelto
dry_grass = kuiva ruoho
dryGrass_cut_long = cut grass
dryGrass_windrow = heinää
shortgrass = lyhyttä ruohoa
Kuvissa näkyvien peltojen tekstuurit voivat vaihdella, riippuen siitä millaisia tekstuureja sinä pelissäsi käytät!
Siinä se. Toivottavasti auttoi jotakuta

Ps.Palautetta saa antaa...