Hartolan pientila
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos.
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos.

- Jimmykojootti
- Kielet: Suomi, Englanti, hieman Ruotsia ja Saksaa.
- Multiplayer tunnuksesi?: Jimmykojootti
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Hartolan pientila
Moro! Minä oon Teppo Hartola, pienvieljelijä Keski-Pohjnamaalta, tarkemmin ottaen Perhosta. Tilani on perustettu vuonna 1972, jolloin tilalle ostettiin Valmet 500 vuodelta 1968. Tämä Valtion Metalli vaihdettiin sitten vuonna 1982 Valmet 702:seen vuodelta 1973. Taas vuonna 1992 ostettiin BM Valmet 605 vuosimallia 1985. Vuonna 1999 vaihdettiin 702:nen 805:seen vuodelta 1988 ja neljä vuotta myöhemmin ostettiin vielä 905 Valmetti. Viimevuonna sitten arpaonni kävi ja saatiin alennus kuponki uuteen John Deereen jos annamme vanhan raktorin vaihdos. Noh, rahatilanteen ollessa heikohko uuden John Deeren ostoon, päätettiin sitten laittaa 905 vaihdossa, ja sopivasti välirahaa. Puimuri on paikallisen maanviljelijäyhdistyksen omaisuutta, mallia Claas Mega 218 muistaakseni. Olen itse 44 vuotias, ja olen nyt pyörittänyt tilaa vuosituhannen vaihteesta saakka, isäni autteli minua tilalla vuoteen 2009 saakka, kunnes hänellä todettiin syöpä ja siirtyi sitten autuammille viljelymaille marraskuussa 2011. Äitini vielä asustelee kylän vanhainkodissa. Minulla on vaimo, Pirkko ja hän on 41 vuotias. Minulla on myös kaksi poikaa, Väinö ja Vili. Väinö on 20 vuotta vanha ja Vili täyttää tänävuonna 16, molemmat auttelevat tilalla, Väinö tosin lähtee pian armeijaan. Meillä on 30 päätä lypsäviä, ja 40ha peltoa, joista 25ha heinää ja loput ohraa. Tähän loppuun vielä selvennykseksi siis mitä traktoreita tilalla on.
-BM Valmet 605 -85 [EK]
-Valmet 805 -88 [EK]
-JD 6150M -14 [EK]
Plokia päivittelen kun jaksan, mutta kommenttia vaa sitte tulehan.
-BM Valmet 605 -85 [EK]
-Valmet 805 -88 [EK]
-JD 6150M -14 [EK]
Plokia päivittelen kun jaksan, mutta kommenttia vaa sitte tulehan.

|| Intel Core i5 3570K || Gigabyte Radeon 7970 Ghz edition || G.Skill 8GB 1600Mhz RAM || AsRock Z77 Extreme4 || Seasonic X-650 Power || 128GB SSD 1000GB HDD ||
- Mr_Simppa.
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Simppa.
- Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Re: Hartolan pientila
Tarina näyttää lupaavalta, laita kuvia tulemaan vaan 

- Jimmykojootti
Päivitys 1 - Kadonneita kuvia

|| Intel Core i5 3570K || Gigabyte Radeon 7970 Ghz edition || G.Skill 8GB 1600Mhz RAM || AsRock Z77 Extreme4 || Seasonic X-650 Power || 128GB SSD 1000GB HDD ||
- Jimmykojootti
Päivitys 2. - Lietteen levitystä

- Jimmykojootti
Pävitys 3 - Kynnöt ja rahaongelmia..

-
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Vae että ei jontikkaa voinut pitää.
No kyllä kai tätäkin plokia lukee. 

Voorumin kovin deutzimies.

- Haasa90
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Hyvä blogi on, jatkoa vaan. Ja tota raha ongelmaa tuntuu olevan nyt liikkeellä 

Luotettavaa modi testausta jo vuodesta 09
[Intel(R) Core(TM) i5-9600K CPU @ 3.70GHz] [MSI GeForce RTX 3070] [ASUS Maximus V Gene S1155] [Corsair TX 650M] [Samsung 1TB 840 Evo SSD] [Kingston 2x8GB 1600MHz Ram] [Win10]
- Jimmykojootti
Päivitys 4 - Lisää huonoja uutisia
Hei, minä oon Tepon poika Väinö. Sitä on jo muutama vuosi kerinny mennä päivittämättä blogia, sillä pari vuotta sitten kävi niinkin ikävä asia, että isä sairastui syöpään tutan tavoin, eikä ees polta tupakkaa tai mitään! Noh, isä siinä kauden teki loppuun minun ja Vilin avustuksella. Sen jälkeen talvella tila siirrettiin minun nimiin, ja nyt kahden vuoden jälkeen omistajanvaihdoksesta olen muuttanut tilaa aika rutkasti. Kaikki kävi niin, että hetikun isälle tehtiin diagnoosi syövästä, ruvettiin me isän kanssa suunnittelemaan minulle ja Vilille parempaa tulevaisuutta kotitilalla. Päätettiin siis laajentaa. Lehmiä on nyt yhteensä abauttiarallaa reilu 40 päätä ja peltoakin on jo se 80 hehtaaria. Metsää on jäljellä about 30 hehtaaria, sillä suurinosa kaadettiin laajennuksen rahottamiseksi. Minun ja Vilin lisäksi tilalla on yksi työntekijä, sekä minun vaimoni Jenni. Isäni on sairaalassa laitteiden varassa vetelemässä viimeisiään, ja äiti on muuttanut kylän keskustaan rivitaloon, kun häntäkin isän huono kunto tietenkin huolestuttaa kovasti. Tiedossa on että elinaikaa ei paljoa enää taija olla.. Seuraavassa päivityksessä tilan laitteistoa sun muuta olennaista. Kuvia ei tule.
Hei, minä oon Tepon poika Väinö. Sitä on jo muutama vuosi kerinny mennä päivittämättä blogia, sillä pari vuotta sitten kävi niinkin ikävä asia, että isä sairastui syöpään tutan tavoin, eikä ees polta tupakkaa tai mitään! Noh, isä siinä kauden teki loppuun minun ja Vilin avustuksella. Sen jälkeen talvella tila siirrettiin minun nimiin, ja nyt kahden vuoden jälkeen omistajanvaihdoksesta olen muuttanut tilaa aika rutkasti. Kaikki kävi niin, että hetikun isälle tehtiin diagnoosi syövästä, ruvettiin me isän kanssa suunnittelemaan minulle ja Vilille parempaa tulevaisuutta kotitilalla. Päätettiin siis laajentaa. Lehmiä on nyt yhteensä abauttiarallaa reilu 40 päätä ja peltoakin on jo se 80 hehtaaria. Metsää on jäljellä about 30 hehtaaria, sillä suurinosa kaadettiin laajennuksen rahottamiseksi. Minun ja Vilin lisäksi tilalla on yksi työntekijä, sekä minun vaimoni Jenni. Isäni on sairaalassa laitteiden varassa vetelemässä viimeisiään, ja äiti on muuttanut kylän keskustaan rivitaloon, kun häntäkin isän huono kunto tietenkin huolestuttaa kovasti. Tiedossa on että elinaikaa ei paljoa enää taija olla.. Seuraavassa päivityksessä tilan laitteistoa sun muuta olennaista. Kuvia ei tule.

- juunax9
- Kielet: Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Ai että on komeeta blogia! Jatka vaan!!