Yleinen keskustelu (vapaa sana)
- Maatila
- Moderaattori
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Joo. Meillä on joku 300000€ arvonen tää tila mulle. Arvo voi periaattees nousta riippuu mite tää paikka kehittyy. Kuitenki vähä alle 20 vuotta isännän eläkkeelle jääntiin. Toki voihan sitä aijemminki sitoutua tähän muttamalla ensin yhtymäksi. Periaattees olis heti armeijjan jälkeen mahollisuus lyyä yhtymäksi ,vaa pitäs muita töitä rinnalle löytää jos meinaa pärjätä. Esim jotaki lomitus hommaa.
- Killerhangar
Unelmia ja toimistohommia, terveisin konttorirotta. 

"The important thing is to keep trying" - Keiichi Tsuchiya
Lentävä lestadiolainen/FIN-SWE-NOR
- Cummins-
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Cummins-
Yhtymän tekoon on tullut pykälä, että jos kaksi sukupolvea tekee yhtymän, täytyy vanhemman sukupolven luopua 5 vuoden aikana tilasta nuoremmalla, tai nuori yhtymän osakas menettää nuorenviljelijän tuen.maatila kirjoitti:Joo. Meillä on joku 300000€ arvonen tää tila mulle. Arvo voi periaattees nousta riippuu mite tää paikka kehittyy. Kuitenki vähä alle 20 vuotta isännän eläkkeelle jääntiin. Toki voihan sitä aijemminki sitoutua tähän muttamalla ensin yhtymäksi. Periaattees olis heti armeijjan jälkeen mahollisuus lyyä yhtymäksi ,vaa pitäs muita töitä rinnalle löytää jos meinaa pärjätä. Esim jotaki lomitus hommaa.

- Ezmo
- Moderaattori
Maatila ei paljoa hyödy nuorenviljeliän tuesta sitten 20 vuoden päästäkään, kun lähenee 40 ikävuotta.Cummins- kirjoitti:Yhtymän tekoon on tullut pykälä, että jos kaksi sukupolvea tekee yhtymän, täytyy vanhemman sukupolven luopua 5 vuoden aikana tilasta nuoremmalla, tai nuori yhtymän osakas menettää nuorenviljelijän tuen.maatila kirjoitti:Joo. Meillä on joku 300000€ arvonen tää tila mulle. Arvo voi periaattees nousta riippuu mite tää paikka kehittyy. Kuitenki vähä alle 20 vuotta isännän eläkkeelle jääntiin. Toki voihan sitä aijemminki sitoutua tähän muttamalla ensin yhtymäksi. Periaattees olis heti armeijjan jälkeen mahollisuus lyyä yhtymäksi ,vaa pitäs muita töitä rinnalle löytää jos meinaa pärjätä. Esim jotaki lomitus hommaa.
Tuo 150 000€ korkotukilaina ei ole itsestään selvyys, kun pankkin pitää myöntää se, eikä sitä saa, jos ei viljeliäntulo ole yli 17 000€.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Verkku
- Kielet: suomi ja englanti
Helvetti, Rask kuumeessa ni Lehtonen pelaa ruotsia vastaan.
-
- Kielet: Suomi, English & Svenska
Taas piti käydä täällä foorumilla, kun ulkonakin sataa... Ei nykyään pysy edes näitte kirjoitusten perässä. 

Ookko sää thaimaassa?traktorimies55 kirjoitti:Taas piti käydä täällä foorumilla, kun ulkonakin sataa... Ei nykyään pysy edes näitte kirjoitusten perässä.
- Advance173
- Moderaattori
- Kielet: Suomi ja englanti
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Lomalla viimeinkin, voin ottaa iisimmin.

|AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
|32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital SNX850 1TB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Meillä viiminen lomapäiväAdvance173 kirjoitti:Lomalla viimeinkin, voin ottaa iisimmin.![]()

- Cummins-
- Multiplayer tunnuksesi?: Cummins-
Niin sehän riippuu missä vaiheessa sitä yhtymää ollaan tekemässä. Joo pankilla on linjaukset korkotukilainan saantiin ja tulot täytyy olla tietyissä rajoissa. Itse olin viljatilaa ostamassa, jossa oli 35 ha peltoa. En olisi saanut korkotukilainaa vaikka tulot olisi laskelman mukaan yli 20 000 euroa. Enkä myöskään maatilalainaa olisi saanut, koska tila koko liian pieni. Olisi pitänyt olla vähintään 50 hehtaria peltoa, että olisin lainat saanut. Ja tila oli ulkopuolisen omistuksessa.Ezmo kirjoitti: Maatila ei paljoa hyödy nuorenviljeliän tuesta sitten 20 vuoden päästäkään, kun lähenee 40 ikävuotta.
Tuo 150 000€ korkotukilaina ei ole itsestään selvyys, kun pankkin pitää myöntää se, eikä sitä saa, jos ei viljeliäntulo ole yli 17 000€.

- Maatila
- Moderaattori
Meillä on 32 ha omaa maata ja 7 vuokralla. Mettää on 100 ha ,josta 60ha on kasvukelposta loput on suota.. Ja me ostetaan lisää peltoa heti ku tuo yks tila lopettaa (ainaki näillä näkymin lopettaa) tuosta vierestä. Melkee 40 ha tulee myyntiin+metät . Itteä kiinnostas vaikka heti armeijjan jälkeen sen yhtymän teko. Mutta sitä pitää suunnitella sitte paremmin miten sitä etenee. Mää en ikkää tuu saamaan nuoren viljeliät tukea ellei isäntä yhtäkkiä sairastus ja joutus sairas eläkkeelle. Mutta sen näkee vuoden päästä mihin suuntaan tässä lähdetään.
- Teemu
- Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
- Viesti:
Hyvännäköistä peliähän tuo Lehtosellakin on. Komeita maalipaikkoja ollu jo Suomellakin..Verkku kirjoitti:Helvetti, Rask kuumeessa ni Lehtonen pelaa ruotsia vastaan.
- N141H
- Kielet: Suomi
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Viesti:
Sama, maanantaina taas kouluu.Maattanee kirjoitti:Meillä viiminen lomapäiväAdvance173 kirjoitti:Lomalla viimeinkin, voin ottaa iisimmin.![]()

- Ezmo
- Moderaattori
Vieraalta ostetun 35ha työtulo on hankala saada korkealle. Mansikkaa ja muuta erikoisviljelykasveja laittaa.Cummins- kirjoitti:Niin sehän riippuu missä vaiheessa sitä yhtymää ollaan tekemässä. Joo pankilla on linjaukset korkotukilainan saantiin ja tulot täytyy olla tietyissä rajoissa. Itse olin viljatilaa ostamassa, jossa oli 35 ha peltoa. En olisi saanut korkotukilainaa vaikka tulot olisi laskelman mukaan yli 20 000 euroa. Enkä myöskään maatilalainaa olisi saanut, koska tila koko liian pieni. Olisi pitänyt olla vähintään 50 hehtaria peltoa, että olisin lainat saanut. Ja tila oli ulkopuolisen omistuksessa.
Paljoko siellä tulee myyntihinnaksi. Täällä tulee 300ha myyntiin, mutta alustava pyynti on 10 000€/ha. Viljatilan ei kyllä kannata maksaa kuin 3000-4000€, mutta sekin on jo aika paljon.maatila kirjoitti:Meillä on 32 ha omaa maata ja 7 vuokralla. Mettää on 100 ha ,josta 60ha on kasvukelposta loput on suota.. Ja me ostetaan lisää peltoa heti ku tuo yks tila lopettaa (ainaki näillä näkymin lopettaa) tuosta vierestä. Melkee 40 ha tulee myyntiin+metät . Itteä kiinnostas vaikka heti armeijjan jälkeen sen yhtymän teko. Mutta sitä pitää suunnitella sitte paremmin miten sitä etenee. Mää en ikkää tuu saamaan nuoren viljeliät tukea ellei isäntä yhtäkkiä sairastus ja joutus sairas eläkkeelle. Mutta sen näkee vuoden päästä mihin suuntaan tässä lähdetään.
Suomi on kyllä aika sillassa ollu. Ihmettelen suuresti, jos Suomi voittaa.TeemuK kirjoitti:Hyvännäköistä peliähän tuo Lehtosellakin on. Komeita maalipaikkoja ollu jo Suomellakin..Verkku kirjoitti:Helvetti, Rask kuumeessa ni Lehtonen pelaa ruotsia vastaan.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Neliveto
- Vuoden foorumilainen
- Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
- Viesti:
Kyllä pitäs kahen miehen ylivoimalla maali saada aikaan mutta kun ei..

-
- Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Näimpä..Neliveto kirjoitti:Kyllä pitäs kahen miehen ylivoimalla maali saada aikaan mutta kun ei..

- Verkku
- Kielet: suomi ja englanti
Nyt tuli 1-0! toivottavasti hyväksytään.
- Natikkakuski
- Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Natikkakuskii fin
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
-
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
ÄÄH! Ny so 1-1.
E: Nysse ruotti tek 2-1
E: Nysse ruotti tek 2-1
Viimeksi muokannut j0nsku, 21.02.2014 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Multiplayer tunnuksesi?: Allux
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Nyt menos kattoo peussii 

- Muhka
- Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
- Viesti:
2-1 PERKELE!

Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
- Teemu
- Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
- Viesti:
Pitää koht hakee verenpainelääkkeet...
-
- Kielet: 芬兰
- Multiplayer tunnuksesi?: En ymmärrä kysymystä
Nyt näyttää siltä ettei hyvältä näytä.
Viimeksi muokannut Massey_man, 21.02.2014 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kauan sitten muuan mies alkoi ymmärtämään naisia ja repesi nauruun.
#Kiljupönttö
#Kiljupönttö
- Simppa
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
BF4 Stoori (kamppania) läpite, oli tuo ny tuplate parempi mitä bf3, Kenet työ tapoitte lopussa? Mää Hannah:n, koska Irish ja Pac oli parhaat :3

- Neliveto
- Vuoden foorumilainen
- Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
- Viesti:
Näin siinä taas kerran kävi.. noo pronssipelissä uus yritys Kanadaa vastaan. USA voittaa koko homman kuitenkin.