Jooh, morjensta! Minä oon Pekkalan Heikki. Ikää minulla on 40 vuotta. Asun täällä Lintulan pienessä kylässä. Minulla on navetta tupaten täynnä lypsäviä ay-lehmiä, eli se 20 päätä tarkalleen. Peltoa on vajaa 30 hehtaaria ja 3.5ha raivio on kohta viljelys kunnossa. Meinasin koittaa jo tälle kessää sinne heinää kylyvää ja kokeilla saaha satoakin. Mehtiä mulla on n.110ha, yks tyttö lapsi on, emäntää mulla ei satu olemaan. Tyttö, Jonnahin on jo maalimalle lähteny. Olikoha se Tampereella jossain lääkäri koulussa, emminä siitä niin tiijjä. Kalusto mulla on vähän vanhan puoleista, mutta pelittävät kun uuvet. Rattoreina mulla on John Deere 3030, Zetor 7745 ja Valmet 6300. Zetorilla on ajettu reilu 12000h, jontikalla vasta 10000h ja Valametissa on 7500h. Tuon Valametin minä melko vasta laiton, mutta onse kannattanuhi, maaliskuussakoha se tuli. Siihen meni vaihossa Fin Ursus. sillähi oli 15000h mittaris eikä se tainnu loppuvaiheessa etes toimia. Tuo Valametti on vuosimallia -93, ollu ensinnä maitotilan hommissa, jonka jälkeen pienellä viljatilalla, nyt se on sitten minulla. Kävi tässä pari päivää sitten tuo Taskilan isäntä tuomassa elukalle lääkettä, Mikakohan sen nimi oli niin sovittiin sen kanssa käärintä urakasta, multa iteltäku hajos viime kesänä se vanaha nostolaite käärijä. Ratkes rungosta ko olin tulossa paalin kanssa kotia. Mutta mutta, mitä tässä ennää jaaritellaan. Pistellääs muutama kuva ko kävin Valametilla hakemassa Agri Marketista nuo apulannat ja kävin samalla siemenet peittauttamassa.
Jontikan perässä ompi tuommonen Bogbalen nostin.

Ensinnä lannat poisa kyytistä. 6 säkkiä ostin, saavat riittää 20 heinähehtaarille.

Sinne niitä säkkejä näin väliaikasesti. Vien sitten halliin ne mitä jäävät. Tuolla tulee kuiteskin ahasta ku heinä paalit ajetaan sinne, ja syksyllä sitten pehkut.

Viimonen lantasäkki poisa.

Sitten rupesin kalustoa valamistelemaan. Setorin perään Potilan jousikas, Valametilla kylyvetään ja Jontikalla levitetään lietettä.
Jousikkaaseen pari piikkiä pittää käyä agrilta vielä hakemassa niin saapi ruveta toukoja alottamaan. Jatketaan ens kerralla lietteen ajon merkeissä!