Ja kyllä uus mese sutii kun painaa taikanappulaa josta lähtee luistonesto härpättimet pois päältä..
Traktoreissa ainakin sähköset käsijarrut yms. toimii sillälailla että paine pitää ne pois päältä, esim. nelivedon ja käkkärin, jousi puristaa sitten sen kiinni kun paine häviää.Diesel Power kirjoitti:Käsijarru taitaa olla ainoo jarru, joka voi ola sähkönen. Perhana kun autokoulun mesessä on sähkönen käkkäri, niin ei oikeen voi heitellä luisua sillä.Ezmo kirjoitti:Missään vehkeessä jarrut ei toimi sähköllä. Virran katkettua jarrut toimii edelleen, mutta apulaitteet pimenee. Paljon vaarallisempia on Putkien, sylinterin ja tehostimen viat jarruissa.Tosin varmaan joku ESP tai muu turhake estäs senkin hauskuuden. Tai sit ajo-opettaja.
Vain liukkaalla radalla.Ezmo kirjoitti:Vitossa ei ainakaan ollu taikanappia ja luuletko, että autokoulussa sellaista sais käyttää.
Uudemmissä valtroissa taitaa se suunnan vaihtaja toimia käsijarruna ja jos se on sähköne ni sillon on käsijarruki.RainBow_ kirjoitti:Traktoreissa ainakin sähköset käsijarrut yms. toimii sillälailla että paine pitää ne pois päältä, esim. nelivedon ja käkkärin, jousi puristaa sitten sen kiinni kun paine häviää.Diesel Power kirjoitti:Käsijarru taitaa olla ainoo jarru, joka voi ola sähkönen. Perhana kun autokoulun mesessä on sähkönen käkkäri, niin ei oikeen voi heitellä luisua sillä.Ezmo kirjoitti:Missään vehkeessä jarrut ei toimi sähköllä. Virran katkettua jarrut toimii edelleen, mutta apulaitteet pimenee. Paljon vaarallisempia on Putkien, sylinterin ja tehostimen viat jarruissa.Tosin varmaan joku ESP tai muu turhake estäs senkin hauskuuden. Tai sit ajo-opettaja.
Noo eihän se ominaisuus oo ollu kuin vasta 10 vuotta.Suomi mies kirjoitti:Uudemmissä valtroissa taitaa se suunnan vaihtaja toimia käsijarruna ja jos se on sähköne ni sillon on käsijarruki.
Eii se perjaatteessa oo kuolleen miehen penkki, jos mies kuolee ratissa, niin kyllä rattori jatkaa liikettä lähinpään seinään tai valtaojaan.Ezmo kirjoitti:Mulla kerran meni käsijarru vauhdissa Valtrassa päälle, kun palo se 5v ohjauksen sulake. Ja kerran oon ollut onnellinen kuolleen miehen penkistä, kun niittäessä ajoin kahtakymppiä sellaseen metriä leveeseen ja puolta metriä syvään monttuun. Etulattialta sitä ois ollu aika hankala saada nopeesti pysähtyyn.
Kyllä siitä aika nopeesti lattialle tipahtaa, kun aivan rennoksi menee.Aecel kirjoitti:Eii se perjaatteessa oo kuolleen miehen penkki, jos mies kuolee ratissa, niin kyllä rattori jatkaa liikettä lähinpään seinään tai valtaojaan.Ezmo kirjoitti:Mulla kerran meni käsijarru vauhdissa Valtrassa päälle, kun palo se 5v ohjauksen sulake. Ja kerran oon ollut onnellinen kuolleen miehen penkistä, kun niittäessä ajoin kahtakymppiä sellaseen metriä leveeseen ja puolta metriä syvään monttuun. Etulattialta sitä ois ollu aika hankala saada nopeesti pysähtyyn.
Saattaa olla. Jossei kuiteskaan kokeilla.Ezmo kirjoitti:Kyllä siitä aika nopeesti lattialle tipahtaa, kun aivan rennoksi menee.Aecel kirjoitti:Eii se perjaatteessa oo kuolleen miehen penkki, jos mies kuolee ratissa, niin kyllä rattori jatkaa liikettä lähinpään seinään tai valtaojaan.Ezmo kirjoitti:Mulla kerran meni käsijarru vauhdissa Valtrassa päälle, kun palo se 5v ohjauksen sulake. Ja kerran oon ollut onnellinen kuolleen miehen penkistä, kun niittäessä ajoin kahtakymppiä sellaseen metriä leveeseen ja puolta metriä syvään monttuun. Etulattialta sitä ois ollu aika hankala saada nopeesti pysähtyyn.
Takaveto kirjoitti:Mukavaa ajaa Foortilla ku on palarenkaat ja piha ku peili.
Menee lintassa sillonki ku ei pitäs.
Sitten on kuskissa taikka autossa vikkaa..Ezmo kirjoitti:Mitä siitä takapotkusuudesta kostuu? Ei taida uus Mese sutata, etes peilijäällä.
Ohan toi jo melkeen 4kk vanha A-sarjan mersu, mittarissa tais olla 12 000km.noppis kirjoitti:Onko se mersu etuveto ko käppärillä pitäs leekataDiesel Power kirjoitti:Käsijarru taitaa olla ainoo jarru, joka voi ola sähkönen. Perhana kun autokoulun mesessä on sähkönen käkkäri, niin ei oikeen voi heitellä luisua sillä.Tosin varmaan joku ESP tai muu turhake estäs senkin hauskuuden. Tai sit ajo-opettaja.
? harvinaist herkkuu jos on autokoululla joku mese opetus autona täällä kun ei ole kuin tyyliin volkkareita tai muita muttei ainakaan mitään takapotkuja.
Tätä meinasin itekki alkaa kirjottaan, mutta sää olikki kerinny eka.RainBow_ kirjoitti:Palarenkaat kylläkin pitää paremmin mitä traktorikuvioiset.
Kulma jarrua ei tartte luisun vetoon. Jos tarttee nii amatöörit ratissa tai rattorissa pahasti vikaa joka syö tehoja.belarusraktori kirjoitti:Meki mentiin kaverin kanssa koulun jontikalla vähän lintassa ja siinä jontikassa on palarenkaat
E: Kulmajarrulla avittaen