Vienon tila
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos.
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos.

- Natikkakuski
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Natikkakuskii fin
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Re: Vienon tila
Komiaa taasen
jos sulla katos tilaa on liikaa ni eikös kannattais myydä talvipaikkoja veneille/harraste autoille yms?

- Maatila
- Moderaattori
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Kiitos ja tossa on kyllä ideaa pitääpä ens talvena kokeilla laittas ilmotusta kauppoihin ja nettiinNatikkakuski kirjoitti:Komiaa taasenjos sulla katos tilaa on liikaa ni eikös kannattais myydä talvipaikkoja veneille/harraste autoille yms?

- Maatila
- Moderaattori
Vois joutessaa päivittää..
Päivitys 7
Aamu alkaa appeen teolla..

Nakkasin vielä olkipaalin sekaan nuihin olkiin ei oo käytetty torjunta aineita nuo ostettiin naapurilta joten ne voi syöttää vapaasti.

Valvonta kameran kuvaa

Lietteen levitys hommia aloteltii pistettiin kuitenkin urkkiin paripyörät ennen lietepumpun eteen valjastusta. Kun pait oli asennettu paikoilleen lähdettiin pumppaaamaan livakka täyteen.

Sitten levitys hommiin.

Isäntä ja emännän setä oli ollut korjaamassa lehmien aituusta. Huomenna aamusta laitettaisiin kantturat ulos.
Aamusella avattiin pihaton ovet ja päästettiin elukat ulos. Vanhukset jäivät vahtimaan elukoita ja minä lähdin jatkamaan lietteen levitystä.

30 hehtaarille on nyt lietteet levitetty eli kaikille pelloille jotka oli kynnöksellä. Loput lietteet säästetään heinikoille.

Joo joku maatalous alan opiskelia tuli hakemaan minulta harjottelu paikkaa kesäksi eli se tulis ens viikolla se näköjää kävi kysyyn vähä viime tingassa se tulee huomenna tuomaan jotaki lappuja allekirjotettavaksi/täytettäväksi. Onhan tuo hyvä että tulee minulle jotaki apua ku ei nuista vanhuksista enään oikeen mihinkään ole. Mutta tämmönen päivitys odottelen paripäivää että liete kuivuu ja sitten lähetään karhiin ja kylvään. Kommenttia!
Päivitys 7
Aamu alkaa appeen teolla..

Nakkasin vielä olkipaalin sekaan nuihin olkiin ei oo käytetty torjunta aineita nuo ostettiin naapurilta joten ne voi syöttää vapaasti.

Valvonta kameran kuvaa

Lietteen levitys hommia aloteltii pistettiin kuitenkin urkkiin paripyörät ennen lietepumpun eteen valjastusta. Kun pait oli asennettu paikoilleen lähdettiin pumppaaamaan livakka täyteen.

Sitten levitys hommiin.

Isäntä ja emännän setä oli ollut korjaamassa lehmien aituusta. Huomenna aamusta laitettaisiin kantturat ulos.
Aamusella avattiin pihaton ovet ja päästettiin elukat ulos. Vanhukset jäivät vahtimaan elukoita ja minä lähdin jatkamaan lietteen levitystä.

30 hehtaarille on nyt lietteet levitetty eli kaikille pelloille jotka oli kynnöksellä. Loput lietteet säästetään heinikoille.

Joo joku maatalous alan opiskelia tuli hakemaan minulta harjottelu paikkaa kesäksi eli se tulis ens viikolla se näköjää kävi kysyyn vähä viime tingassa se tulee huomenna tuomaan jotaki lappuja allekirjotettavaksi/täytettäväksi. Onhan tuo hyvä että tulee minulle jotaki apua ku ei nuista vanhuksista enään oikeen mihinkään ole. Mutta tämmönen päivitys odottelen paripäivää että liete kuivuu ja sitten lähetään karhiin ja kylvään. Kommenttia!
- Mr_Simppa.
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Simppa.
- Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Ei hitto tää on herkkua ! Kaikki noi pienet yksityis kohat tekee tästä ainutlaatusen 
Harjotteliat, pumpunpyörittäjä, hehtaarit merkattu, ja paljon muita yksityis kohtia

Harjotteliat, pumpunpyörittäjä, hehtaarit merkattu, ja paljon muita yksityis kohtia

- Natikkakuski
- Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Natikkakuskii fin
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Suomi mies
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
- Peluri4
- Moderaattori
- Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
- Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
- Viesti:
Eikö siinä harjottelias oo kaikkein parasta, että sille ei tarvii etes maksaa mitään.
Tosin vanahukset varmaan maksasivat jos pääsisivät jotaki tekemään?

Komiaa taas! 

- Maatila
- Moderaattori
No empä usko ,että ne maksamaankaa alkais persaukisia molemmatPeluri4 kirjoitti:Eikö siinä harjottelias oo kaikkein parasta, että sille ei tarvii etes maksaa mitään.Tosin vanahukset varmaan maksasivat jos pääsisivät jotaki tekemään?

Päivitys 8.
Paripäivää odoteltiin ,että liete kuivuisi pelloilta ennen karhimista. Harjottelia oli tänään ekaa päivää täällä töissä ja aloteltii karhien kunnostuksella uusittii potilaan pari piikkiä ja toista äestä hitsattiin vähän. Sen jälkee käytiin karhimassa 10 hehtaaria. Ite ajelin ursuksella siinä on nii paljon nuita kikkoja että saa vaihteen päälle nii ei heti jaksa opettaa niitä tuolle harjottelialle.

Harvinaisen kivettömiä peltoja tällä seudulla pari kiveä harjottelia oli keränny kauhaan.

Kun harjottelia lähti kotiakohti menin minä navettahommiin ja sen jälkeen hain 180-90 perään kylvökoneen ja kävin parihehtaaria vielä karhimassa.

Joo.. Ensipäivityksessä jos alottelis kylvöjä pikkuhiljaa. Kommenttia ny ens viikoloppuna tulee seuraava päivitys.
Komea päivitys! 

- Maatila
- Moderaattori
Päivitys 9
Aamulla navetan jälkeen 9 maissa soitettii joensuun k-maataloudelta ,että viimeinkin saavat jf:n tehtaalta lähetyksen jossa tulee myös minun jf silppuri jonka piti tulla jo kauvan aikaa sitten. He lähettävät sen silppurin sitte minua lähimpänä olevaan toiminpisteeseen että voin itse noutaa sen. Lupasivat hyvittää hinnasta vähän koska se oli silppurin lähetyksessä oltiin viivytelty. No siinä lähin sitte kylvö hommia alottelemaan. Nostin voortilla rukkilavallisen siemeniä ulos jossa minun oli sitte helppo täyttää kone.

Sitten lähin säätelemään koneen ,että harjottelia pääseepi kylvämään.

Harjottelia sitten tulikin ja neuvoin miten koneen nosto ja tuo 180-90 toimii. Ite lähin karhimaan loput hehtaarit voortilla.

Tuolla 110-90 ei tee kyllä mittää se on liian pienillä rattailla... Pitäs hommata uuvet.

Huhhuh ku oliki kuuma sai vejellä ovet auki menemään tulihan rattori sisältä paskaseksi vaa aina sen voi siivota vähä paine ilmalla ku pöllyyttää nii tulee hyvä. Viimesenä tollanen nelivetojen kokoontumiskuva

Iltasella soitettiin tuosta lähimmäisestä k-maataloudesta ,että silppuri on saapunut ja hain sen samantien tuohon pihalle tarkasteltavaksi.

Mutta tämmönen päivitys. Kommenttia!
Aamulla navetan jälkeen 9 maissa soitettii joensuun k-maataloudelta ,että viimeinkin saavat jf:n tehtaalta lähetyksen jossa tulee myös minun jf silppuri jonka piti tulla jo kauvan aikaa sitten. He lähettävät sen silppurin sitte minua lähimpänä olevaan toiminpisteeseen että voin itse noutaa sen. Lupasivat hyvittää hinnasta vähän koska se oli silppurin lähetyksessä oltiin viivytelty. No siinä lähin sitte kylvö hommia alottelemaan. Nostin voortilla rukkilavallisen siemeniä ulos jossa minun oli sitte helppo täyttää kone.

Sitten lähin säätelemään koneen ,että harjottelia pääseepi kylvämään.

Harjottelia sitten tulikin ja neuvoin miten koneen nosto ja tuo 180-90 toimii. Ite lähin karhimaan loput hehtaarit voortilla.

Tuolla 110-90 ei tee kyllä mittää se on liian pienillä rattailla... Pitäs hommata uuvet.

Huhhuh ku oliki kuuma sai vejellä ovet auki menemään tulihan rattori sisältä paskaseksi vaa aina sen voi siivota vähä paine ilmalla ku pöllyyttää nii tulee hyvä. Viimesenä tollanen nelivetojen kokoontumiskuva

Iltasella soitettiin tuosta lähimmäisestä k-maataloudesta ,että silppuri on saapunut ja hain sen samantien tuohon pihalle tarkasteltavaksi.

Mutta tämmönen päivitys. Kommenttia!
-
- Kielet: Englanti, Suomi ja Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Maankääntäjä FIN
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Viesti:
Todella komeaa blogia!
Aidontuntuista.
Aidontuntuista.