Vienon tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Maatila
Moderaattori
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Vienon tila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Sori ku ei oo tullu päivitystä huomenna ehkä tulee kuvat on koneella enää pitäs muokata tarinaa oon miettinyt vaa en oo ehtiny kirjottaa :)
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
Maatila
Moderaattori

Päivitys 4
Tänään aloteltiin apulannan levityksiä. Hain intikalla tuon vanhan kalakin levittimen jolla on lannat yleensä levitetty. Sitte hain urkilla säkin ladosta. Mutta eipä urkki yltänykkää nostamaan sitä säkkiä niin että sen olis sillä voinu tyhjentää. En muistanu ettei se nostakkaa tarpeeksi korkeelle. :D No vaihon piikit kaseen nostin sitte sillä 3 säkkiä kyytiin.
Kuva
Kuva
Kuva
Sitte pellolle emäntä kävi kuvailemassa tylsyyksissään.
Kuva
Kuva
Kuva
Sain iltaan mennessä levitykset levitettyä. Huomenna olis menoa kun pitää lähtä emännän setällä käymää joillaki 60 vuotis kahaveilla.
Aamusella suunnattiin etelän suuntaan johonki pikku kylään. Perille päästyäni kattelin ,että asuuko se maatilalla emäntä sano mulle sitte ,joo sehän on yrittäjä etkö oo tienny no tietenki sanoin että en oo tiennyt. Se oli pikkusen isompi tila mitä mulla mutta koneet oli vanhempia. Tässä koneista kuvia.
Se oli hakenu fiiatilla olkipaali kuorman naapurista ku oli omat loppu.
Kuva
Oli se rehuntekoaki vähä alotellut jo. Oli 180-90 perässä vanha noukinvaunu ja pihassa oli myös ford.
Kuva
Kun oltiin justii poistuttu kahvipöydästä ja olin pihalla happia haukkaamassa soitettiin pankista. Olin mennyt parivuotta sitte takaamaan lainan kaverille ku se rakensi taloa ja se ei oo pystynyt sitä maksamaan joten kaikki paska rapsahtaa mun niskoille moninkertasena.. Taitaa mennä tila alta emännän kans alettiin suunnittelemaan ,että se perustaa toisen yrityksen ja siirretään osa koneista sen nimiin ettei menetettäs niitä. Mutta tilaahan ei pelasta mikään se kaatuu ennemmin tai myöhemmin mutta koneet myymällä päästäisiin hiukan paremmille vesille.. Onneksi ei ole velkoja niskassa jatketaan tällä tilalla hommia niin kauvan kun vain mahdollista sitten tulevaisuus on epä selvää.. Emäntä oli menny sepittään sen setälle tapahtuneesta ja se tarjos tuota tilaa meille kun hänellä ei ole jatkajia siis mikäli me pystymme sen sitte ostamaan kaippa se jotenki järjestetään. Ensi päivityksessä alotetaan varmaa rehuntekoa en kyllä tiiä kannattaako sitä tehä mutta tehään nyt kuitenki jatketaan niinku mitää ei olis tapahtunu. Kommenttia kiitos!
Kuva
Natikkakuski
Tämänhetkinen kaupunki:: Satakunta
Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Natikkakuskii fin
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Viesti Kirjoittaja Natikkakuski »

Komiaa kuvaa ja tarinaa!!
Kuva <-- by veke00
Natikkamies on tosimies
Kruisaaja

Viesti Kirjoittaja Kruisaaja »

Samat sanat! Mistä tuo apulannanlevitysvaunu?
Kuva
Intel ei vään!
JonTTuX
Kielet: Suomi,englanti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot

Viesti Kirjoittaja JonTTuX »

Kyllähän tätä ihan mielellään lukkee. On sen veran komeet. 8-)
Mr_Simppa.
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Simppa.
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen

Viesti Kirjoittaja Mr_Simppa. »

Tässä tää tilan vaihdos on tehty järkevästi ja aidosti :) Hienoa on kyllä tosiaan tää ploki :)
Kuva
Maailma tarvitsee esikuvia, Mercedes-benz. Ja pari Foordia.

Ei varaa ostaa uutta eikä tuunata vanhaa, se on siis old school..
JonTTuX
Kielet: Suomi,englanti

Viesti Kirjoittaja JonTTuX »

Mr_Simppa. kirjoitti:Tässä tää tilan vaihdos on tehty järkevästi ja aidosti :) Hienoa on kyllä tosiaan tää ploki :)
Niin on. Ettei vaa sanota et joo "tila palo ja ostin uude". Millos muute seuraava päivitys? ;)
Maatila
Moderaattori

Case-kuski kirjoitti:Samat sanat! Mistä tuo apulannanlevitysvaunu?
Ei muutakun modhosteriin seikkaileen :D
JonTTuX kirjoitti:
Mr_Simppa. kirjoitti:Tässä tää tilan vaihdos on tehty järkevästi ja aidosti :) Hienoa on kyllä tosiaan tää ploki :)
Niin on. Ettei vaa sanota et joo "tila palo ja ostin uude". Millos muute seuraava päivitys? ;)
Joo kiitos ja seuraavaa päivitystä valmistelen pikkuhiljaa eiköhän se lähipäivinä tule :)
Kuva
Kruisaaja

No voiskai sitä.
Kuva
Intel ei vään!
Ohtonen
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Aah, komiata lokia. 8-) Sinäse tämän homman ossaat. :)
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Hitekki

Viesti Kirjoittaja Hitekki »

Tämä on sitä jotain! 8-) Tämä on niin aitoa blogia! Teet kaikki asiat blogissa niin aidosti! Päivitystä odotan! ;)
Mr_Simppa.

Aitoa, paljon kuvia, realistiset koneet, ja iihhana tarina = paras ploki tällä hetkellä :)
Kuva

Maatila
Moderaattori

Kiitosksia kommenteista.
Päivitys 5
Parviikkoa vierähti eikä velka asiat oo edennyt mistään peristä hommista tai mistään ei oo kuulunut mitään. Koittasivat nyt setviä nuo asiat kokoajan se velka taakka suurenee. Piti alottaa ensimmäisen rehusadon korjuu laiton ursuksen perään niittokoneen terottelin terät ja vaihon muutaman uuden sekä rasvasin ja korjasin yhen sylinterin ku vuoti öljyä melko railakkaasti. Illasta pääsin niittohommiin niitin kotoa reilun 3 hehtaaria ja sitten kauvempaa myös 3 hehtaaria.
Kuva
Kuva
Kuva
Siinä yöllä noudin intikan perään noukinvaunun kun se viimevuonna ostettu silppuri ei ole vieläkään tullut jotain ongelmia tehtaalla.. Saanu sitäki ressata jo moneen otteeseen että miksi se ei tuu ja soitellukkin oon montakertaa mutta firma ei voi kertoa syytä.. En oo joutanu intikkaakaan pesemään hyväkun edes parit sain irrotettua.
Kuva
Aamulla jatkoin niittämistä 4 hehtaarilla isännän siivotessa siiloa. On heinä kasvanut hyvin ilman kustakin ku en sitä joutanu sitte ajamaan no on altaassa onneksi tilaa ja kun tänään laitettiin lehmät ekaa kertaa pihalle meni vähä myöhäseen niittenki ulos laitto.
Kuva
Kuva
Sitten pitääkin lähtä noukkimaan kun siilo on saatu tyhjennettyä. Toki pienet huollot siihenki piti tehä.
Kuva
Kuva
Joo mun tuuria hajos noukinvaunusta pohjakuletin vastustaminen senkun jatkuu. Tyhjensin vaunun käsin ja menin irrottamaan kuljetinta joka oli jumissa jostakin syystä sitä ei meinannu irti saaha kirosanoja lenteli ilmaan vähän väliä. Lopulta puolenpäivän maissa saapui perintäfirman ukot hakemaan työkoneita pois. Mutta kirosin että yhtään konetta ette vie pois tilan saatte periä pois mitä mää tilalla teen ilman koneita. Siinä ne laskeskeli tilan arvon joka ei ihan riittänyt velkojen maksuun joten jouduin luopumaan isosta casesta, lietevaunusta, paalisilppurista, noukinvaunusta ja apevaunusta. Kun asia oli setvitty nakkasin työ hanskat mettään ja paskasen jakarin tyrkkäsin firman edustajan käsiin että siitäpä jatkat sinä ja lähin emännän kans veke. Eli isukin nurkkiin asumaan joksikin aikaa. No velkoja ei jäänyt ja osa koneista jäi ne pitää noutaa myöhemmin pois.
Nyt pitää alkaa pankin ja emännän enon kans suunnitteleen sukupolven vaihdosta. Siinäpä se päivitys kommenttia!
Kuva
Valtra_mies
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Ai saatana ku nättiä päivitystä lykkää!
Kuva
Fini
Tämänhetkinen kaupunki:: Liminka
Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Viesti Kirjoittaja Fini »

Tämä on kyll nättiä.
Kuva
Made by:Arde
Kuva
Jos ei vislaa niin jotain on vialla.
Valamettipekka

Viesti Kirjoittaja Valamettipekka »

Tää on sitä aidonolosta lokia.
Kruisaaja

Tosi komeeta, ja tosi aitoo tuo ku tuo natikka ihan paskane. :D
Kuva
Intel ei vään!
Ohtonen

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Koeta selevitä uuelle tilalle. :) Sillä tätä pittää saaha lissää. ;)
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Kruisaaja

Eikö kukkaan muukaan tiiä tuota kalkkikärriä? Että vois linkata.
Kuva
Intel ei vään!
Draiveri
Tämänhetkinen kaupunki:: Honkajoki
Kielet: Suomi ja Loput viittomakielellä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Draiveri »

Komiaa lokia ja huomasin että rajatut kuvat on ihan hienoja niin voin tosin itsekin ehkä ruveta rajaalemaa...
Massey Ferguson 4260

Vauhti Korjaa Virheet Ja Voima Tekniikan!
Bensalla Pestään Pensselit Ja Dieselillä Tehään Voemmaa!

Youtube
Facebook
Instagram
Valtra_mies
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

massikka165 kirjoitti:Komiaa lokia ja huomasin että rajatut kuvat on ihan hienoja niin voin tosin itsekin ehkä ruveta rajaalemaa...
Kannattais.. Smoker
Kuva
Kruisaaja

massikka165 kirjoitti:Komiaa lokia ja huomasin että rajatut kuvat on ihan hienoja niin voin tosin itsekin ehkä ruveta rajaalemaa...

Nytkö vasta huomasit!?!?!?!!? :shock:
Kuva
Intel ei vään!
Maatila
Moderaattori

Joo päivitystä tähän väliin meinaa olla kiirettä ja pitäs olla nyttenki purkamassa paaleja ja kuskaamassa raiviolle..
Päivitys 6
Melkeen vuosi vierähti ja en joutanut päivittelemään viime kesän loppu oli kiireellinen kun setvittiin tilan juttuja, myin entisen tilan jäljelle jääneitä koneita ja muutenkin hommat alkuun. Ja en viitsinyt talvellakaan päivitystä laittaa. Mutta nyt ollaan siirrytty kevään puolelle ja tilan hommat rullaa mukavasti. Koneetkin tuntuu ihan kohtuu toimivilta vaikkei tilalta löydy kun yksi oikian merkkinen raktori ja seki on vain apevaunun edessä ja liian pieni :D Tässä hiukan kuvia tiluksilta.
Kuva
Kuva
Tilalla on minusta liikaa kone suojia kaikki koneet mahtuvat halleihin ja ylimäärästä tilaa on vaikka kuinka paljon. Johtuen siitä että siellä on säilytetty myös turvekoneita ku emännän setä oli harrastanuyt myös turve urakointia siksi sillä on se iso vipattikin. Mutta appeen sekotukseen mars. Olin lappanut jo pari kauhallista säilorehua ja nyt laiton sitte rehupaalin. Ja sekotus ja sitte navettaan.
Kuva
Kuva
Ja sitten kyntämään syksyltä jääneet hehtaarit. Laiton viiattiin valmiiksi toisen paripyörän ja sitten hain kyntöauran joka jäi edelliseltä tilalta.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kyntämistä ei jäänyt syksyltä kun 4 hehtaaria ja sain ne kynnettyä. Sitten menin pesuhallille ja pesin kyntöauran ja löin uudet rasvat nippoihin. Sen jälkeen hain lietevaunun seuraavaksi alottelen lietteen levityksiä.
Kuva
Tuommonen pesuhalli on hyvä edellisellä tilalla semmosta hienoutta ei ollu :D Ja sitten löin vielä toisen paripyörän vipattiin paikolleen ja alottelen ensipäivityksessä lietteen ajoa.
Kuva
Semmonen päivitys en sitte tiiä millon joudan seuraavan päivityksen laittamaan :D Joten kommenttia nyt tähän.
Kuva
Viki
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Viki

Viesti Kirjoittaja Viki »

Komiaa komiaa. :D
Kuva
Matille kaikki kunnia avartista.
Mr_Simppa.

Jo vain ku oli hieno päivitys, taas :D Tää on tosi hyvä ploki, ja koita keretä välillä pelailemaankin :)
Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”