Tarkoitin sitä, että ilmanputsari on tukossa ja rikki, en tarkoittanut, että se on likainen. Ja olen kerran avan pösön ilmanputsarin, ja en avaa uudestaan, koska sen takaisinlaittoon meni tunti, koska ei ollu tilaa sormille.kekkonen kirjoitti:Tai sit et vaa osaa?
Kyllä ne aika reippaasti rupee meneen 72cc pytyllä ja 20mm kaasarilla. Eihän sillä vakio 9mm tuhnulla paljoo mene mutta ihan erilainen kun pistää 16mm kaasarin. No mistäs sä mitään mankeista tietäsit ku koneen purkuaki väität helpoksi. aika paljo tulee osaa pois vaikka ei edes lohkoa aukasis.Mr_Simppa. kirjoitti:No mutta oikeesti perseestä tolla o ajaaAurattu tie ja kuskilla säkää 145cm ni voi sillä joku haluta ajaa.. Eikä nuo kulekkaa mihkää
Mulla on ainaski mankis 72cc ja 21mm mikuni, kuriton putki ja vakio välit, kulkee sen ~70-80Mr_Simppa. kirjoitti:Oon purkanu monien eri 125cc koneita lähinnä 2tahteja, mopon moottoreita vielä enenmmän ja just vähä aikaa sitte vaihoin männän naapurin pojan fudeen.
Ja kyllä olen omistanut mankin ja kyllä myös sen remontoinut. Helpoimmasta päästä, ku laittaa vaan jaon lopuks kohillee.
Onkos itelläs kokemusta jos sieltä kerta sitä romua tulee ? Eihän siinä ookku 4 vaihetta, jos sitäkää
E: Nii paljoa se manki kulkee sitte sillä 72cc "isolohko" hemillä ? 60km/h ?
Sutkii, sulle on esitetty kymysys. Ja oot sen lukenu muttet vastaa ? Jatko kysymys, mitä romua ?Mr_Simppa. kirjoitti:Oon purkanu monien eri 125cc koneita lähinnä 2tahteja, mopon moottoreita vielä enenmmän ja just vähä aikaa sitte vaihoin männän naapurin pojan fudeen.
Ja kyllä olen omistanut mankin ja kyllä myös sen remontoinut. Helpoimmasta päästä, ku laittaa vaan jaon lopuks kohillee.
Onkos itelläs kokemusta jos sieltä kerta sitä romua tulee ? Eihän siinä ookku 4 vaihetta, jos sitäkää
E: Nii paljoa se manki kulkee sitte sillä 72cc "isolohko" hemillä ? 60km/h ?
Öö, lähestulkoon kaikki mopot menee vakiona +45kmh..Mr_Simppa. kirjoitti:Ei se oo ees mahdollista. Suomen tieliikenne laissa sanotaan maksimi nopeudeks mopolle 45km/h, ei mikään mopo saa/voi kulkea täysin vakiona sitä enempää. Tietenkin alamäki + ylikierrokset eri asia..
Oot kyllä aika taidoton jos menee ilmansuodattimen takasin laittoon tunti.. Oikein päin ku laittaa ni se on maks 5min homma.. Ja huoltoon en veis, nimim. ilmanputsarin kansi auki koko kesän..Tuppurainen kirjoitti:kekkonen kirjoitti:Tai sit et vaa osaa?
Tarkoitin sitä, että ilmanputsari on tukossa ja rikki, en tarkoittanut, että se on likainen. Ja olen kerran avan pösön ilmanputsarin, ja en avaa uudestaan, koska sen takaisinlaittoon meni tunti, koska ei ollu tilaa sormille.
Jep. Oon huomannu.leepu kirjoitti:On niitäki jätkiä, kekkä vie tulupa ja ölijy vaihtoo mopot.
Sis isi vie.
Vakio pösö (power up) TASAISELLA 48-49kmh@GPS riippuen kelistä, vakio dt pikkasen kovempaa ja vakio gilera menneekin vielä nopeempaa, 60kmh mittariin eli ~55 oikeeta.Mr_Simppa. kirjoitti: Ja mopot voi mennä mittariin 55 mutta oli puhe oikeasta nopeudesta. Esimerrkinä mulla oli talvimopona pari talvea takaperin Suzuki S1. Siinä oli 60 kiinapytty ja 14mm Mikuni, vakio muuten. Kulki gepsiin 55.
Ja sitte välillä oli aivan täysin vakio Derbi. Se meni gepsiin 42 suoralla..
Kyllä ei vakio DT mee ku 43 tasasella, seo koitettu, vakiona jaksa mennä ees joka mäkee ylös.Diesel Power kirjoitti:Vakio pösö (power up) TASAISELLA 48-49kmh@GPS riippuen kelistä, vakio dt pikkasen kovempaa ja vakio gilera menneekin vielä nopeempaa, 60kmh mittariin eli ~55 oikeeta.Mr_Simppa. kirjoitti: Ja mopot voi mennä mittariin 55 mutta oli puhe oikeasta nopeudesta. Esimerrkinä mulla oli talvimopona pari talvea takaperin Suzuki S1. Siinä oli 60 kiinapytty ja 14mm Mikuni, vakio muuten. Kulki gepsiin 55.
Ja sitte välillä oli aivan täysin vakio Derbi. Se meni gepsiin 42 suoralla..Nuo vanhemmat tunturit ym. meneekin sitten vaan sen 40kmh, PV 45-50kmh..
Suurin osa uus enskoista menee oikeeta nopeutta lähemmäs 50kmh VAKIONA..
Vitut kannata olla pösö jos ajaa vakiolla kaverin menee 43 mittariiDiesel Power kirjoitti:Ja on koitettu useempaakin vakio detsiä ja kaikki menneet yli 50kmh oikeeta..Tiiä sit onko vuos malleissa eroja.. Mut laiskoja ne detsit on vakiona, jää monta kymmentä metriä pösölle kiihytyksessä!
Jos vakiolla aikoo ajaa niin pösö <3