Niitä vejetää kivetömällä nii lujjaa....valtravalmet kirjoitti:MItä järkee siin enää o? Vältit tykkää ku 15 ajaa kiveen.Ku ne hajoo ku ajaa 8...
Ja siivet pomppii ku pianon vasarat.

Niitä vejetää kivetömällä nii lujjaa....valtravalmet kirjoitti:MItä järkee siin enää o? Vältit tykkää ku 15 ajaa kiveen.Ku ne hajoo ku ajaa 8...
Ja siivet pomppii ku pianon vasarat.
Myö kynnetään ainaki meijän kvernelantilla semmosta 5-8km/h vauhtia (ainaki minä iskän höpinöistä ymmärsin että jos sillä kyntää hirveetä vaahtia ni eka siipi heittää maan hirveen etäs, on 18 tuuman siivet siinä.)MattiI kirjoitti:Kvernelanteilla sopiva kyntönopeus on 8-11 km/h. Vanhoilla auroilla varmaan joku 5- 8 km/h.
Ensinnäki 10 pystyy ajaa, itekkää en vejä ku max9km/h, et voi tojistaa että vauhti vaikuttaa siihe katkiamisee.Jupe kirjoitti:Muovisiipiä ei saa vetää muutako 7-8 km/h maximissaa ko ne lämpenee ja kuluu nii palio enempi siinä.. Ite ajan rautasiivillä noin 8-9km/h ikkää en ajaa 9 lujempaa.. Ja mikä järki siinä o ku vejetää 15 et maa tasottuu se tasottuu siinä ko ruvetaa äestää ja kovasa vauhis on raktori ja aura molemmat kovilla ja kovas vauhis aura tahtoo mennä poikki siitä nostolaite kiinikkeitten takaa siitä nivelestä meil meni aurasta se vaikka ei ikkää olla ajettu 10 lujempaa muttako aurauttu palio ja sit tuli kivi vastaa ni se vaa men poikki.
Onhan tuo menevä peli noissa mettähommissa.City^ kirjoitti:Kelpais tuommonen Valtra Valmet.
Eli isäs linkoo ja sä istut heppi suoras vieres?Valmet 1102 kirjoitti:Onhan tuo menevä peli noissa mettähommissa.City^ kirjoitti:Kelpais tuommonen Valtra Valmet.
Löysin vanhan kuvan jonka setä ottanu joskus aikoinaan, kun oon isän kanssa linkoamassa entisellä Valmet 602:sella.
Kyllä ne hyppää ku tarpeeks suuri kivi! Tai sit ne jää siihe.Jupe kirjoitti:No ei ne hyppääkkää.jiitu kirjoitti:Meillä ei kyllä aurat hyppää, Agroluxeissa on katos toimivat laukasulaitteet![]()
Ja edelleen, paljo mukavampi keväällä tulla kohtuu tasaselle pellolle ku sellaselle, missä on kynnetty 5km/h...Mut ne se siipi vaa menee päältä ko o laukasulaitteet sitä mä tarkotin..
Niii isäni linkoaa tossa kuvassa ja minä istun kyydissä joskus aikoinaan.Wiuwe^ kirjoitti:Eli isäs linkoo ja sä istut heppi suoras vieres?Valmet 1102 kirjoitti:Onhan tuo menevä peli noissa mettähommissa.City^ kirjoitti:Kelpais tuommonen Valtra Valmet.
Löysin vanhan kuvan jonka setä ottanu joskus aikoinaan, kun oon isän kanssa linkoamassa entisellä Valmet 602:sella.