Normal grass ja piirtoetäisyys

Epäselvyyksä & ongelmia pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Wolfheart
Viestit: 260
Liittynyt: 14.02.2010 16:05

Normal grass ja piirtoetäisyys

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

No joo, syyskoivut tuli näppärästi männyistä :D mutta sitten tuli vastaan seuraava ongelma: syksystä kun on kyse, niin näyttää varttia vaille hourulta jos ruohona käyttää sitä voikukkavoittoista jota suosinut olen. Sitä tekstuuria ei voi toiseenkaan vaihtaa kun puolet kartasta on tosiaan kesää... Niin että ajattelin käyttää sitä Normal grass -ruohoa. Olis muuten just eikä melkein, mutta se piirretään näkyviin niin sairaan lyhyeltä matkalta että käy mielen päälle. Kellään tietoa mistä sitä piirtoetäisyyttä sais kasvatettua? Siis että se ruohon näkyisi vaikka viidenkymmenen metrin säteeltä nykyisen viiden sijaan...
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4477
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Tampere
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Normal grass ja piirtoetäisyys

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Wolfheart kirjoitti:No joo, syyskoivut tuli näppärästi männyistä :D mutta sitten tuli vastaan seuraava ongelma: syksystä kun on kyse, niin näyttää varttia vaille hourulta jos ruohona käyttää sitä voikukkavoittoista jota suosinut olen. Sitä tekstuuria ei voi toiseenkaan vaihtaa kun puolet kartasta on tosiaan kesää... Niin että ajattelin käyttää sitä Normal grass -ruohoa. Olis muuten just eikä melkein, mutta se piirretään näkyviin niin sairaan lyhyeltä matkalta että käy mielen päälle. Kellään tietoa mistä sitä piirtoetäisyyttä sais kasvatettua? Siis että se ruohon näkyisi vaikka viidenkymmenen metrin säteeltä nykyisen viiden sijaan...
Avaat i3D:n Notepadilla ja sieltä etit tämmösen kohan:

</FoliageMultiLayer>
<FoliageMultiLayer densityMapId="84" numChannels="1" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="normalGrass" numDensityMapChannels="1" materialId="136" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="8" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="3" width="1.4" height="1" widthVariance="1" heightVariance="1" horizontalPositionVariance="1.5"/>

Laitat sen viewDistancen 75, niinku tuossa on. ;) Se ei sitte toimi Giantsissa, mutta pelissä näkyy yhtä pitkälle, ku normiruoho.
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”