Pelto vuokra

Keskustelua maataloudesta ja koneista.
juugen
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Pelto vuokra

Viesti Kirjoittaja juugen »

Omistaisin peltoa 20ha ja en ole vielä kiinnostunut aloittamaan viljelyä, joten ajattelin vuokrata pellot. Mikä olisi sopiva vuokra hinta? Jaolen ajatellut raivata lisää peltoa, mutta onko se kannattavaa ennen kuin aloitan itse viljelyn eli onko sillä kysyntää ja kannattaako muita varten raivata peltoa ja tuhlata omia voimavaroja?
Jeppe
Moderaattori
Tämänhetkinen kaupunki:: Vähis
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Jerppuu

Re: Pelto vuokra

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

Missäspäin maailmaa peltos on...?
Kuva
#vagfin #a4b5 #lisääbassoa #bassheadsoffinland #dd4life
leepu

Viesti Kirjoittaja leepu »

juugen kirjoitti:Omistaisin peltoa 20ha ja en ole vielä kiinnostunut aloittamaan viljelyä, joten ajattelin vuokrata pellot. Mikä olisi sopiva vuokra hinta? Jaolen ajatellut raivata lisää peltoa, mutta onko se kannattavaa ennen kuin aloitan itse viljelyn eli onko sillä kysyntää ja kannattaako muita varten raivata peltoa ja tuhlata omia voimavaroja?
Se riippuu aiva siittä että mite kivistä se maa siel o, jos se ei oo kivistä ja hyvä mehtä päällä nii sää saat niillä mehtä rahoilla soittaa jyrsiän sinne.

Sitte ku se o jyrsitty nii jollaki lautasmuokkarilla vejät sitte keväällä kertaallee ja jos jostaki vaa saa paskaa nii sitä saa holovata hillitömästi sinne ja kylyvää kauran.

Sitä ei sitte kannata kyntää parii ekaa vuotee, nii kerkiää ne käpit lahota sinne maasisää nii pääsee sitte vähä helepommalla. ;)
Kuva
Thetuoppi^
Volvo, maailma tarvitsee esikuvia. ;)
Galaxeri
Multiplayer tunnuksesi?: Galaxeri(FIN)
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Viesti Kirjoittaja Galaxeri »

Kannattaa kysellä jostain muualta,kuin täältä. :P
Kuva

Galaxeri : uskotko rakkauteen ensisilmäyksellä ?

Killerhangar : joo aina kun nään juustoburgerin
Ezmo
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Vuokra riippuu ihan siitä, että missä pellot on, millainen maa pelloilla on ja minkä kokoisia tilkkuja ne on. Jos siellä ei kauheaa tarvetta pellolle ole ja ne sinun pellot on pieniä tilikkuja, niin saat olla onnellinen, jos joku suostuu viljelemään niitä. Raivion vuokrasta ei ainakaan kukaan maksa.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Motokuski
Ylläpitäjä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

Muutenkin kannattaa vähän seurata peltojen yleistä vuokrahintaa siellä suunnalla. Tietysti jos pellot on jotain hevosvehkeille tarkotettuja pikkutilkkuja ja kaikenlisäksi kivisiä niin tuskin kukaan on kiinnostunut maksamaan niistä samaa hintaa kun vaikka hyvistä salaojitetuista isoista kivettömistä lohkoista...
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
juugen

Pellot sijaitsevat maaningalla itä-suomessa, aika kivetöntä aluetta ja kaikki pellot ovat salaojitettu. Lohkoja on neljä joiden kaikkien pinta-ala on noin se 5ha. Niin jos oikein ymmärsin minun ei kannata nyt raivata sitä peltoa vuokrattavaksi vaan vasta silloin kun itse rupean niitä viljelemään?
Ännä
Moderaattori
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Kyllähän ne vuokrata kannattaa, jos ei itte kiinnosta viljellä, mutta lisää ei kannata raivata vaan sen takia, että saisit vuokrata ne. Eihän tuola idässä se pelto oo niin hinnoissaan, ku esim. täälä Pohjanmaalla.
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
juugen

Kiitän vastauksista! mutta jos itse aioin tässä muutaman vuoden päästä ruveta viljelemään niin ei se 20ha riitä mihinkään....pitää sitä peltoa jossain vaiheessa ruveta raivaamaan...
fordmies4610
Tämänhetkinen kaupunki:: Orimattila
Kielet: Suomi ja Lontoo
Multiplayer tunnuksesi?: Tornivoorti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Viesti Kirjoittaja fordmies4610 »

Voithan sinäkin sitten toisilta vuokrata peltoa. ;)
Kuva
Ford 4610 -2 '85 3294cm³, 61hv/2200rpm.DIN 8+4
Ezmo
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

juugen kirjoitti:Kiitän vastauksista! mutta jos itse aioin tässä muutaman vuoden päästä ruveta viljelemään niin ei se 20ha riitä mihinkään....pitää sitä peltoa jossain vaiheessa ruveta raivaamaan...
Muista sitten, että raivioiden viljely on mukava harrastus, kun helposti voi mennä 10 vuotta, ennen kuin siellä kunnolla kasvaa mitään ja niistä ei etes tukia saa.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Maatila
Moderaattori
Olen kiinnostunut: Naisista

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Ite tykkään raivata peltoo. Meillä on melkee hehtaarin pläntti raivattuna enää tasottelua vailla luulis kasvavan jotaki ku on paskaa ja rehupaaleja viety sinne mätäneen. :D
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalous & koneet”