Tume Vega 3000 Päivitys #10
-
- Viestit: 2706
- Liittynyt: 29.04.2011 18:59
- Kielet: Englanti suamee
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8
Komialta näyttää! 


By Vapo_
MP- name Mirska [Fin]
International 844XL ~ 45,9km/h
87hv ~ 2500rpm
Case ih Agriculture
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8
Hyvältä näyttää. Jos oikee rupiaas tekeen, nii viäläku kiskaaset ton noston, et pystyys hiirellä nostaan ja laskeen nii, ai ai
.. Nii ja viälä semmonen et käytähän sitä saatavilla olevaa pituusmittaa nii saat siitä oikeen kokosen.

- Muhka
- Viestit: 1844
- Liittynyt: 22.02.2012 16:32
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Kymenlaakso
- Viesti:
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8
Mist noit suursäkkei saa ja jos ois exe olisin ilone

Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
- johndeere7430
- Viestit: 157
- Liittynyt: 03.08.2011 08:15
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8
John Deere paras kyyti housut jalassa
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 14.12.2009 19:25
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8
Komia on.
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.02.2011 10:33
- Kielet: NURMO
- Multiplayer tunnuksesi?: JD6930(fin)
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
- Paikkakunta: nurmo
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8
Ai että komiaa , päivitystä odotellessa. 


Se pitää olla Deere tai Vallu !
- Muhka
- Viestit: 1844
- Liittynyt: 22.02.2012 16:32
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Kymenlaakso
- Viesti:
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8
Ei toimijohndeere7430 kirjoitti:Tuosta.
http://www.ls-uk.info/downloads/42/17153


Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
- Nitrobullx
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 22.01.2010 20:33
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
-
- Viestit: 4103
- Liittynyt: 02.08.2011 14:53
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #9
Komee teline. 

- Nitrobullx
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 22.01.2010 20:33
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10
- Reiska95
- Viestit: 3602
- Liittynyt: 18.01.2012 15:25
- Multiplayer tunnuksesi?: Reiska
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10
Voisko tehä nuo rappuset erikseen ja skripeillä pelissä liikutettaviksi? 


- Nitrobullx
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 22.01.2010 20:33
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10
kyllähän ne sais liikkuun...
tarvii miettiä,että mitä scriptiä editoi.
tarvii miettiä,että mitä scriptiä editoi.
- Nitrobullx
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 22.01.2010 20:33
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10
Ei esim. noiden portaiden liikuttelu vaadi kun muutaman rivin koodia, siis jos ei MP-yhteensopivaa halua.
-
- Viestit: 235
- Liittynyt: 07.01.2010 16:19
- Kielet: Puuhöylä
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Alvajärvi
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10
Jätkä on pro.
- Nitrobullx
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 22.01.2010 20:33
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10
Löytyykö jostain ohjeita perus scriptaukseen...kokonaan uuden scriptin tekemiseen?
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10
http://gdn.giants-software.com/documentation.php Tulla nyt on jotain, noi tutoriaalitkaan ei ihan suoraan käy LS:ään mutta tietysti vähän helpommalla pääsee jos muokkaa valmista koodia. Tässä vaikkapa pieni esimerkki kuinka voi lisätä liikkuvia juttuja, koodinpätkät on Vädestad Carrierista.
Ensiksi pitää ladata xml:stä indeksit ja minimi ja maksimi arvot:
Jos nyt tämän avulla haluaa tehdä toisen niin kopio vaan tuon ja muuttaa tuon "MiddlePart" haluamakseen, samat muutokset myös xml-tiedostossa ja teitysti maksimien ja minimien ja ajan muutos tarvittaessa.
Tällä määritetään mitä tehdään kun näppäintä painetaan.
Ja tämä kolmas koodipätkä tekee varsinaisen liikkeen. Tässä tarvitaan kaksi näppäintä, toisella liikkuu toiseen suuntaan ja toisella toiseen, pienillä muutoksilla saadaan toimimaan yhdellä näppäimellä, mutta silloin liikkuva osa liikkuu koko liikeradan alusta loppuun tai päinvastoin. Lisäksi tämä pyörittää, jos halutaan liikuttaa, muutetaan rot-trans ja rotation -> translation, myös xml:ssä ja huomioidaan isot kirjaimet. Jos joku ymmärsi ja osaa selvemmin selostaa niin voi vaikka tuonne Ohjeisiin ja oppaisiin lisätä.
Ensiksi pitää ladata xml:stä indeksit ja minimi ja maksimi arvot:
Koodi: Valitse kaikki
local MiddlePartXNode = Utils.indexToObject(self.components, getXMLString(xmlFile, "vehicle.MiddlePart#index"));
if MiddlePartXNode ~= nil then
self.MiddlePart = {};
self.MiddlePart.node = MiddlePartXNode;
local x, y, z = Utils.getVectorFromString(getXMLString(xmlFile, "vehicle.MiddlePart#minRot"));
self.MiddlePart.minRot = {};
self.MiddlePart.minRot[1] = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(x, 0));
self.MiddlePart.minRot[2] = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(y, 0));
self.MiddlePart.minRot[3] = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(z, 0));
x, y, z = Utils.getVectorFromString(getXMLString(xmlFile, "vehicle.MiddlePart#maxRot"));
self.MiddlePart.maxRot = {};
self.MiddlePart.maxRot[1] = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(x, 0));
self.MiddlePart.maxRot[2] = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(y, 0));
self.MiddlePart.maxRot[3] = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(z, 0));
self.MiddlePart.rotTime = Utils.getNoNil(getXMLString(xmlFile, "vehicle.MiddlePart#rotTime"), 2)*1000;
self.MiddlePart.touchRotLimit = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(getXMLString(xmlFile, "vehicle.MiddlePart#touchRotLimit"), 10));
end;
Koodi: Valitse kaikki
if InputBinding.isPressed(InputBinding.CARRIERWORKMODEON) then
self.MiddlePartMax = true;
else
self.MiddlePartMax = false;
end;
if InputBinding.isPressed(InputBinding.CARRIERWORKMODEOFF) then
self.MiddlePartMin = true;
else
self.MiddlePartMin = false;
end;
Koodi: Valitse kaikki
local doRotate = self.MiddlePartMax or self.MiddlePartMin
if self.MiddlePart ~= nil and doRotate then
local x, y, z = getRotation(self.MiddlePart.node);
local rot = {x,y,z};
local newRot = Utils.getMovedLimitedValues(rot, self.MiddlePart.maxRot, self.MiddlePart.minRot, 3, self.MiddlePart.rotTime, dt, not self.MiddlePartMax);
setRotation(self.MiddlePart.node,unpack(newRot));
end;
- Nitrobullx
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 22.01.2010 20:33
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10
Eli tohon "midlepart" kohtaan voi laittaa esim. rappuset,jos se on sama XML-tiedostossa?
Ja starttrans ja endtrans koordinaatit on vain XML- tiedostossa ja toi lua-skripti vaan "hakee" ne?
Ja starttrans ja endtrans koordinaatit on vain XML- tiedostossa ja toi lua-skripti vaan "hakee" ne?
Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10
Joo toi .lua hakee ne xml:stä. Ja jos translationia haluaa rotationin sijaan niin unohdin että tossa ekassa koodinpätkässä olevat min ja maxRot[1] jne, niin yhtäsuuruusmerkin jälkeen tranlationin tapauksessa vain "Utils.getNoNil(x, 0);", eli "Utils.degToRad" jää pois siitä edestä, kun koordinaatteja ei tarvi muuttaa mitänkään mutta pyöriminen pitää, kun se on xml:ssä asteina ja pelimoottori ymmärtää vain radiaaneja. Mutta noiden rappusten tapauksessahan ne kääntyy alas eikö? eli silloin toimii ihan tolla. Ja laitanpa nyt vielä tuon esimerkin xml:n rivin tänne:
Koodi: Valitse kaikki
<MiddlePart index="0>1" minRot="0 0 0" maxRot="100 0 0" rotTime="12" touchRotLimit="98" />