Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita liittyen Farming Simulator peliin.
Avatar
Valtra_S352
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3094
Liittynyt: 16.08.2009 09:41
Multiplayer tunnuksesi?: Valtra_S352
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Valtra_S352 »

Miten muka? Että ei pakkais lainkaan, ku laittais päätteeks vaan zip? :?
Edit: Mä sain sen models kansion. Mut mihin mun pitää laittaa se models kansio et se aukeis blenderissä?
Kuva
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Öö siis se saa olla missä tahansa.. File --> Import --> i3d vaan Blenderissä ja sieltä sitten browsella etsit sen tiedoston.
4ntti93
Viestit: 1014
Liittynyt: 31.08.2009 12:14
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja 4ntti93 »

eikös se oo file -> import -> collada 1.4 dae? ja sitten exportataan i3dksi
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Juu, niinkuin tässäkin oppaassa tietääkseni näyetään ;)
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Uutisia uutisia.. Huomasin juuri ladattuani uusimman SketchUpin, että meitä on ajateltu. Nyt pystyy ilmaisversiossakin exporttaamaan suoraan .daeksi :)

E: Ja luulisin että kun exportatessa valitsee options ja sieltä Export Two-Sided ruksin, niin ei tarvitse värjätä seiniä molemmilta puolilta, mutta tämä taas tietenkin tuplaa seinien määrän (lisää lagia), kuten myös seinien molemmilta puolilta maalaus.
Viimeksi muokannut JkkaM, 20.11.2009 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Valtra_S352
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3094
Liittynyt: 16.08.2009 09:41
Multiplayer tunnuksesi?: Valtra_S352
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Valtra_S352 »

juketsu kirjoitti:Uutisia uutisia.. Huomasin juuri ladattuani uusimman SketchUpin, että meitä on ajateltu. Nyt pystyy ilmaisversiossakin exporttaamaan suoraan .daeksi :)
Mahtavaa! :o
Kuva
Traktori_Mies

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Traktori_Mies »

Mistäköhän johtuu etten saa mitää blenderiin :(
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

Traktori_Mies kirjoitti:Mistäköhän johtuu etten saa mitää blenderiin :(
Ootko koittanut zoomata kauemmas, koska joskus ne modit on niin isoja että ne näkyy vasta silloin?
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
Traktori_Mies

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Traktori_Mies »

Ei ku en saa sitä tone Blederiin :( ku yritän importata niin tulee tämmänen teksti:


Import Failed
Check console for more info

Konsolis oli tämmönen:
ImportError: DLL load failed: %1 ei ole kelvollinen win32-sovellus

------------------------------------------------------------------------------------------------

Error
Python script error check console for more info

Konsolis oli tämmönen:
File "C:\Python26\Lib\xml\dom\minidom.py", line 1917, in parse
from xml.dom import expatbuilder
File "C:\Python26\Lib\xml\dom\expatbuilder.py", line 32, in <module>
from xml.parsers import expat
File "C:\Python26\Lib\xml\parsers\expat.py", line 4, in <module>


from pyexpat import *


Keksisittekö tosta mikä on vikana :lol:
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Ootko asentanu sen zippinä vai asensitko installerin kanssa? Itsellä oli sama ongelma kun asensin zipistä.
Traktori_Mies

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Traktori_Mies »

Minkä :?: Blenderin asensin ainaki Intallerina :?
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Selvä, eipä ole sitten ongelma ainakaan siinä.
Jartsa_84
Viestit: 340
Liittynyt: 18.10.2009 19:55
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Jartsa_84 »

Mikä on kun ei toimi toi *.dae kun se importatessa valittaa että dll not found vaikka on uusin versio ladattuna blenderin sivuilta?
Mikä on sitte kun importtaan *obj:nä niin en saa värejä oikein??
Farming specs:
Intel core i7 4790s
memory 8Gt DDR3 1866 mhz
nvidia geforce gtx1050Ti 4gb
Thrustmaster 300rs for steering
Thrustmaster th8a shifter for shifting
logitech rumblepad for logging
logitech extreme 3d for frontloaders
Trackir 5 for looking :)
4ntti93
Viestit: 1014
Liittynyt: 31.08.2009 12:14
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja 4ntti93 »

Jartsa_84 kirjoitti:Mikä on kun ei toimi toi *.dae kun se importatessa valittaa että dll not found vaikka on uusin versio ladattuna blenderin sivuilta?
Mikä on sitte kun importtaan *obj:nä niin en saa värejä oikein??
se modelli pitää värittää sisältä päin myös ;)
Jartsa_84
Viestit: 340
Liittynyt: 18.10.2009 19:55
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Jartsa_84 »

Kokeilin sitä ja blenderissä se on varmasti tumman harmaa kauttaaltaan. :(
Farming specs:
Intel core i7 4790s
memory 8Gt DDR3 1866 mhz
nvidia geforce gtx1050Ti 4gb
Thrustmaster 300rs for steering
Thrustmaster th8a shifter for shifting
logitech rumblepad for logging
logitech extreme 3d for frontloaders
Trackir 5 for looking :)
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Jos käytit tekstuureita, niin ne ei näykkään.
Jartsa_84
Viestit: 340
Liittynyt: 18.10.2009 19:55
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Jartsa_84 »

No miten ne sais näkymään?
Farming specs:
Intel core i7 4790s
memory 8Gt DDR3 1866 mhz
nvidia geforce gtx1050Ti 4gb
Thrustmaster 300rs for steering
Thrustmaster th8a shifter for shifting
logitech rumblepad for logging
logitech extreme 3d for frontloaders
Trackir 5 for looking :)
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Sitä .i3d tiedostoa muokkaamalla (esim. muistiolla)
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Simulation »

Miksi tää blender sanoo tommosen errorin kun yritän importata sitä kmz-tiedostoa blenderiin?

Kuva
Avatar
Mr-Wedenoja
Viestit: 3033
Liittynyt: 06.08.2009 17:06
Tämänhetkinen kaupunki:: Kokkola.
Kielet: Sujuvasti Suomi ja Englanti, Osittain Ruotsi, Japani ja Saksa.
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Kalajoki.

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Mr-Wedenoja »

kyllä se mullakin teki tuon mutta sitte tuli se sketchup 7.1 ja siinä voi exportata suoraan daena
|Maximus VII Hero|4770K@4,3Ghz 1.308v|2x R9 290 DCUII |2x4Gb HyperX Fury|HX850|Arc Midi R2|2x2Tb|120Gb hyperX 3K|Win 8.1 Pro|
|Z87 Gryphon|G3258@4.5Ghz 1.4v|Gainward GTX570@900/2000|2x4Gb Genesis 1600|TX750|350D|1,5Tb|SP 900 128Gb|Win 8.1 Pro|
|Asus X53E Win 10 Pre.|Nexus 5|
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Simulation »

mulla on se ketsupin kokoversio... mistäs sen 7.1 löytää? ite en oo löytänynnä... :?
Avatar
Mr-Wedenoja
Viestit: 3033
Liittynyt: 06.08.2009 17:06
Tämänhetkinen kaupunki:: Kokkola.
Kielet: Sujuvasti Suomi ja Englanti, Osittain Ruotsi, Japani ja Saksa.
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Kalajoki.

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Mr-Wedenoja »

se on kun menee sketchupin sivuille se ainut minkä voi ladata ja jos on jo 7.0 se ilmottaa että uus versio tullut
|Maximus VII Hero|4770K@4,3Ghz 1.308v|2x R9 290 DCUII |2x4Gb HyperX Fury|HX850|Arc Midi R2|2x2Tb|120Gb hyperX 3K|Win 8.1 Pro|
|Z87 Gryphon|G3258@4.5Ghz 1.4v|Gainward GTX570@900/2000|2x4Gb Genesis 1600|TX750|350D|1,5Tb|SP 900 128Gb|Win 8.1 Pro|
|Asus X53E Win 10 Pre.|Nexus 5|
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Simulation »

onkos sulla täysversio vai onko se ilmainen?
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

No eihän sitä .kmzsää voi suoraan importata Blenderiin, vaan tehdä niinkuin tässä oppaassakin lukee. ;) JA eikä pro-versiossa voi suoraan exportata .daeksi?
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Simulation »

juketsu kirjoitti:No eihän sitä .kmzsää voi suoraan importata Blenderiin, vaan tehdä niinkuin tässä oppaassakin lukee. ;) JA eikä pro-versiossa voi suoraan exportata .daeksi?
no pitääkö se eka pakata ja purkaa?!! ja ei voi. mulla on 7 kokoversio, ja ei voi daeksi...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ohjeet ja oppaat”