Alootan tän kertomalla hieman taustatietoja tilastani.
Itse olen semmottinen koulun juuri ja juuri käynyt poikamiäs pohojammaalta joka ennen asu vuokralla tuossa kapakan yläkerrassa tehden siinä samalla myös hieman työtä paikalliselle juustoparonille.
Tilan entinen omistaja, paikallisen kapakan suurin pelle, oli vanha kahdeksissakymmenissä oleva mies, jolle oli todettu jokin hengenvaarallinen sairaus, jonka nimeä en ole vieläkään kuullut, vanhoilla päivillään ei pystynyyt maksamaan verojaan eikä lainojaan, valtio päätti huutokaupata hänen maatilansa koneineen päivineen. Joten päätinpä koittaa jos sillä vaikka saisi pensarahoja ansaattua vaikka fillarilla nyt olin kulkenukkin, ja sitten huutokaupassa meikällä oli korkein tarjous mikä ei silti niin hirvittävä summa ollutkaan, enkä sitä tässä uskalla edes mainita...
Siis ajattelin että tästä on hyvä aloittaa, mutta kunnes näin koneiston, en ollut enää niin varma tästä. Kaksi ferguson TE-20 traktoria ja aataminaikaisimmat mahdolliset välineet. Ainoastaan paalipiikit olivat uusinta mallistoa ja nekin oli sidottu etukuormaajaan kiinni koska ne eivät sopineet vanhaan etukuormaimeen.
Tilalla oli hämmästyksekseni ainoastaan ruohoa, joten päätin että tuosta voisi kaatamaan ruveta sillä todellakin karhealla Fergusonilla

Siinähän vierähti tovi jos toinenkin, sitten toisella traktorilla paalailemaan

Sittemmin vanhalla paalikärryllä paaleja takaisin tilalle, olihan siinä jo puolipäivä. Pitää sitä nyt jonkinlainen kaffiaikataulu pitää

Huteranoloiseltahan tuo kieltämättä näyttää, mutta myyntiin asti sentään sain.

Sittemmin päiväkaffien jälkeen ajattelin paikallista yritystoimintaa avitella viemällä vähän maitoa juustontekijöille.

Ja perille päästyäni juustontekijälel piti käyrä vähän lörpöttelemässä. Huomatkaa että kello toimii taas.

Ja juustontekijän kehut kiiri kapakkaan asti, ja ne poijjaat ostivat mulle uuren traktorin että vähän paremmin tulis tuattua Kippis

No pakkohan sitä uutta traktoria oli kokkeiltava

Siitä paalamisesta ei oikein meinannut tulla mitään, joten päätin ostaa tämmösen ja samalla muuten toisenkin traktorin, myytyäni sen vanhan romun ensin pois. Pienempi olisi maksanu ihan liikaa, ja tämä oli myyty kovasti käytettynä ja korjattuna. Mullehan se kelepas.

Mutta sittenhän siinä kävi niin että ensimmäiseen puuhun se jäi kiinni... Siinä vaiheessa tajusin tavoitteeni: kasata tarpeeksi rahaa isompaa tilaa varten tuolta naapurikylästä

Olihan se vehe iso, piti oikein matalikon kautta viedä tilalle.

Sitten huomasin notta kyllä se renki näköjään hommansa osaa

Seuraavaksi luultavasti lisää ja lisää niittämistä

Kommentoikaas nyt!