Pienet kysymykset
- Claas_FANI
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 02.10.2009 21:56
Re: Pienet kysymykset
mullakin tekee samaa ja ei auta vaikka kokeilee eri savea. ja se on modi mappi
Re: Pienet kysymykset
Torgue kohtien numeroita isommiks.Claas_FANI kirjoitti:MIstä kohtaa XML:llää nopeutta lisättiinkään? Jossain sanottu mutta ei löydä.

Minun tekemiä modeja saa käyttää ihan miten haluaa, ei tarvitse kysellä lupia!!!
Re: Pienet kysymykset
Mistä kasvien kasvunopeutta saakaan säädettyä? Muualta kun pelistä että ottaako real time tai nopeutettuja.

-
- Viestit: 1447
- Liittynyt: 13.12.2010 20:26
- Kielet: Suomi Suomi ja Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pienet kysymykset
Tota mul on pari puimurii mitkä pitäs käynnistää num. enteristä mut mulla ei jostain syystä käynnisty, ei mp.ssä eikä sp:ssä.. Apua!
-
- Viestit: 1447
- Liittynyt: 13.12.2010 20:26
- Kielet: Suomi Suomi ja Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pienet kysymykset
Jaaha? Täytyy kattoo... Ennen se kyl toimi mut varmistan silti.
- ValuXi
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 2161
- Liittynyt: 16.11.2010 22:05
- Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti, Kiina, Japani, Saksa, Venäjä, Puola, Tsekki, Ranska, Hollanti, Norja, Persia, Portugali, Arabia, Romania, Ukraina, Espanja, Italia
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmet 604[FIN]
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
- Paikkakunta: Lappajärvi
Re: Pienet kysymykset
Mitenkäs saa esineet koviksi giantsissa? Ja tiedän että tuota on kysytty mut ny en löydä tähän hätään vastausta.

Re: Pienet kysymykset
Ei se kuule ihan niin helposti tapahdu, en nyt muiista mitä kaikkee piti tehä.

- ValuXi
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 2161
- Liittynyt: 16.11.2010 22:05
- Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti, Kiina, Japani, Saksa, Venäjä, Puola, Tsekki, Ranska, Hollanti, Norja, Persia, Portugali, Arabia, Romania, Ukraina, Espanja, Italia
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmet 604[FIN]
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
- Paikkakunta: Lappajärvi
Re: Pienet kysymykset
Jos se ei oo noin nii joku vois kertoa miten ku oon tekemässä trukkipiikkejä ja niistä ei oo oikeen hyötyä jos ne ei oo kovat. 


-
- Viestit: 123
- Liittynyt: 23.01.2010 11:20
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Pienet kysymykset
Itse pelissä Optionsista Time ScaleWikingett kirjoitti:Mistä kasvien kasvunopeutta saakaan säädettyä? Muualta kun pelistä että ottaako real time tai nopeutettuja.
Ja sitten map01.i3d:stä
<FoliageSubLayer name="wheat"..........." growthStateTime="900000"/>
<FoliageSubLayer name="grass"......." growthStateTime="1.8e+006"/>
Punasella merkittyä kun muuttaa.
e tarkoittaa 10 ja +006 kuinka moneen potenssiin. Eli selkeämmin 1.8*10^6 eli 1800000. 900000 on suurin numeerinen luku jota peli ymmärtää (ilmeisesti)

-
- Viestit: 1447
- Liittynyt: 13.12.2010 20:26
- Kielet: Suomi Suomi ja Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pienet kysymykset
Onko kuinka vaikea lisätä auringon kukkaa mappiin? Olisi kiva saada
jos ei oo hirveen vaikeeta ni viittiskö joku kertoa...

-
- Viestit: 123
- Liittynyt: 23.01.2010 11:20
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Pienet kysymykset
No mä kerron, mutta voi olla vaikeetta selittää siksi ei saa olla pettynyt jos ei toimi, mutta aloitetaan.
HUOM! ÄLÄ KOPIOI KUVIEN TEKSTEJÄ. NE OVAT VÄÄRIN. KOPIOI AINOASTAAN SE MITÄ OLEN KIRJOITTANUT. KUVAT OVAT VAIN AVUKSI.
1. Lataat auringonkukan tekstuurit ja liität ne foliage kansioon. Löytyy ohjeen lopussa.
Ovat luultavasti nimeltään: foliage_sunflower_cut_short_diffuse.dds ja foliage_sunflower_diffuse.dds
2. Avaat map01.i3d Notepad++ :lla
3. Liität alla olevat rivit .i3d tiedostoon. Tämä on se vaikein osuus.
Etsit </Files> kohdan ja liität kaksi riviä sen yläpuolelle
<File fileId="10025" filename="textures/foliage/foliage_sunflower_diffuse.dds" relativePath="true"/>
<File fileId="10026" filename="textures/foliage/foliage_sunflower_cut_short_diffuse.dds" relativePath="true"/>

4. Etsit </Materials> kohdan ja liität seuraavat tekstit sen yläpuolelle:
<Material name="sunflowerMaterial" materialId="10025" ambientColor="1 1 1" customShaderId="34">
<Texture fileId="10025"/>
<CustomParameter name="alphaBoostStartEndMax" value="0 40 2 4"/>
</Material>
<Material name="sunflowerCutShortMaterial" materialId="10026" ambientColor="1 1 1" customShaderId="36">
<Texture fileId="10026"/>
</Material>

5.Ei varsinainen vaihe, vaan ohje jatkoon! Etsi kohta <FoliageMultiLayer ja etsi suurin densityMapTypeIndex Jos se on 6 kaikki on ok mutta jos se on esimerkiksi 10 tulee sitä muuttaa. Alkuperäisessä kartassa johon ei ole lisätty lisälajikkeita se on 6. Luku kasvaa aina sitä mukaa mitä enemmän lisälajikkeita. Esimerkiksi jos olen lisännyt kauran, luku kasvaa 7. Jos olen lisännyt kauran ja perunan luku kasvaa 8. Jos olen lisännyt kauran, perunan ja sokerijuurikkaan luku kasvaa 9. Jos olen lisännyt kauran, perunan, sokerijuurikkan ja rukiin luku on 10. Eiköhän tämä tullut selväksi?
Otetaan pätkä omastani niin asia ehkä selkeytyy entisestään:
<FoliageSubLayer name="sugarbeet" densityMapTypeIndex="7" ...
<FoliageSubLayer name="sugarbeet_cut_short" densityMapTypeIndex="7"....
<FoliageSubLayer name="potato" densityMapTypeIndex="8" ....
<FoliageSubLayer name="potato_cut_short" densityMapTypeIndex="8" ....
<FoliageSubLayer name="rye" densityMapTypeIndex="9" ....
<FoliageSubLayer name="rye_cut_short" densityMapTypeIndex="9" ....
<FoliageSubLayer name="rye_windrow" densityMapTypeIndex="9" ....
<FoliageSubLayer name="oat" densityMapTypeIndex="10" ...
<FoliageSubLayer name="oat_cut_short" densityMapTypeIndex="10" ........
<FoliageSubLayer name="oat_windrow" densityMapTypeIndex="10" ....

6. Etsit </FoliageMultiLayer> kohdan ja lisäät suraavat tekstit sen yläpuolelle:
<FoliageSubLayer name="sunflower" densityMapTypeIndex="XX" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="3" materialId="10025" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0" objectMask="65520" separateAvailabilityChannel="false" atlasSize="1" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="1" width="1.5" height="3" widthVariance="0" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.5" growthNumStates="5" growthStateTime="900000"/>
<FoliageSubLayer name="sunflower_cut_short" densityMapTypeIndex="XX" densityMapChannelOffset="7" numDensityMapChannels="1" materialId="10026" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="1" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="1" width="2" height="0.7" heightVariance="0.04" horizontalPositionVariance="0.5"/>
Nyt XX paikalle densityMapTypeIndex luku jonka edellisessä kohdassa neuvoin. Molempiin kohtiin tulee sitten sama luku!

7. Lopuksi etsit tällaisen rivin:
<FoliageMultiLayer densityMapId="27" numChannels="12" numTypeIndexChannels="4" useVertexBufferPool="true">
Kyseinen rivi näyttää tuolta kun karttaan ei ole lisätty yhtään lajiketta. En tiedä miten kyseinen homma toimii, mutta muuta numChannels="12" kohtaan numeroksi esim. 16. Jos tätä ei muuta, et pysty kylvämään, kasvattamaan tai korjaamaan satoa. Kokeile kaikkia numeroita 20 alaspäin jos numero 16 ei toimi.
Lopuksi tallennus. Tiedosto---> Tallenna
8. Jotta auringonkukka toimii myös pelissä, eikä pelkästään Giantsissa tulee mods kansioon lisätä Map_Fruits.zip modi. Modin sisällä täytyy olla sunflowerHud.png ja sunflowerMOD.lua
Tässä vielä kaikki tarvittava materiaali
HUOM! ÄLÄ KOPIOI KUVIEN TEKSTEJÄ. NE OVAT VÄÄRIN. KOPIOI AINOASTAAN SE MITÄ OLEN KIRJOITTANUT. KUVAT OVAT VAIN AVUKSI.
1. Lataat auringonkukan tekstuurit ja liität ne foliage kansioon. Löytyy ohjeen lopussa.
Ovat luultavasti nimeltään: foliage_sunflower_cut_short_diffuse.dds ja foliage_sunflower_diffuse.dds
2. Avaat map01.i3d Notepad++ :lla
3. Liität alla olevat rivit .i3d tiedostoon. Tämä on se vaikein osuus.
Etsit </Files> kohdan ja liität kaksi riviä sen yläpuolelle
<File fileId="10025" filename="textures/foliage/foliage_sunflower_diffuse.dds" relativePath="true"/>
<File fileId="10026" filename="textures/foliage/foliage_sunflower_cut_short_diffuse.dds" relativePath="true"/>

4. Etsit </Materials> kohdan ja liität seuraavat tekstit sen yläpuolelle:
<Material name="sunflowerMaterial" materialId="10025" ambientColor="1 1 1" customShaderId="34">
<Texture fileId="10025"/>
<CustomParameter name="alphaBoostStartEndMax" value="0 40 2 4"/>
</Material>
<Material name="sunflowerCutShortMaterial" materialId="10026" ambientColor="1 1 1" customShaderId="36">
<Texture fileId="10026"/>
</Material>

5.Ei varsinainen vaihe, vaan ohje jatkoon! Etsi kohta <FoliageMultiLayer ja etsi suurin densityMapTypeIndex Jos se on 6 kaikki on ok mutta jos se on esimerkiksi 10 tulee sitä muuttaa. Alkuperäisessä kartassa johon ei ole lisätty lisälajikkeita se on 6. Luku kasvaa aina sitä mukaa mitä enemmän lisälajikkeita. Esimerkiksi jos olen lisännyt kauran, luku kasvaa 7. Jos olen lisännyt kauran ja perunan luku kasvaa 8. Jos olen lisännyt kauran, perunan ja sokerijuurikkaan luku kasvaa 9. Jos olen lisännyt kauran, perunan, sokerijuurikkan ja rukiin luku on 10. Eiköhän tämä tullut selväksi?
Otetaan pätkä omastani niin asia ehkä selkeytyy entisestään:
<FoliageSubLayer name="sugarbeet" densityMapTypeIndex="7" ...
<FoliageSubLayer name="sugarbeet_cut_short" densityMapTypeIndex="7"....
<FoliageSubLayer name="potato" densityMapTypeIndex="8" ....
<FoliageSubLayer name="potato_cut_short" densityMapTypeIndex="8" ....
<FoliageSubLayer name="rye" densityMapTypeIndex="9" ....
<FoliageSubLayer name="rye_cut_short" densityMapTypeIndex="9" ....
<FoliageSubLayer name="rye_windrow" densityMapTypeIndex="9" ....
<FoliageSubLayer name="oat" densityMapTypeIndex="10" ...
<FoliageSubLayer name="oat_cut_short" densityMapTypeIndex="10" ........
<FoliageSubLayer name="oat_windrow" densityMapTypeIndex="10" ....

6. Etsit </FoliageMultiLayer> kohdan ja lisäät suraavat tekstit sen yläpuolelle:
<FoliageSubLayer name="sunflower" densityMapTypeIndex="XX" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="3" materialId="10025" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0" objectMask="65520" separateAvailabilityChannel="false" atlasSize="1" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="1" width="1.5" height="3" widthVariance="0" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.5" growthNumStates="5" growthStateTime="900000"/>
<FoliageSubLayer name="sunflower_cut_short" densityMapTypeIndex="XX" densityMapChannelOffset="7" numDensityMapChannels="1" materialId="10026" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="1" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="1" width="2" height="0.7" heightVariance="0.04" horizontalPositionVariance="0.5"/>
Nyt XX paikalle densityMapTypeIndex luku jonka edellisessä kohdassa neuvoin. Molempiin kohtiin tulee sitten sama luku!

7. Lopuksi etsit tällaisen rivin:
<FoliageMultiLayer densityMapId="27" numChannels="12" numTypeIndexChannels="4" useVertexBufferPool="true">
Kyseinen rivi näyttää tuolta kun karttaan ei ole lisätty yhtään lajiketta. En tiedä miten kyseinen homma toimii, mutta muuta numChannels="12" kohtaan numeroksi esim. 16. Jos tätä ei muuta, et pysty kylvämään, kasvattamaan tai korjaamaan satoa. Kokeile kaikkia numeroita 20 alaspäin jos numero 16 ei toimi.
Lopuksi tallennus. Tiedosto---> Tallenna
8. Jotta auringonkukka toimii myös pelissä, eikä pelkästään Giantsissa tulee mods kansioon lisätä Map_Fruits.zip modi. Modin sisällä täytyy olla sunflowerHud.png ja sunflowerMOD.lua
Tässä vielä kaikki tarvittava materiaali
![]() | Lataa tästä... |
Viimeksi muokannut Timant, 07.04.2011 18:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

-
- Viestit: 1447
- Liittynyt: 13.12.2010 20:26
- Kielet: Suomi Suomi ja Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pienet kysymykset
Oi voi voi tota täytyypi kokeilla
Sanon sitten miten kävi.

- ValuXi
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 2161
- Liittynyt: 16.11.2010 22:05
- Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti, Kiina, Japani, Saksa, Venäjä, Puola, Tsekki, Ranska, Hollanti, Norja, Persia, Portugali, Arabia, Romania, Ukraina, Espanja, Italia
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmet 604[FIN]
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
- Paikkakunta: Lappajärvi
Re: Pienet kysymykset
Mitäs ny ku sain laitettua mun trukkipiikit peliin mut ne on lsuk mod teamin omien päällä niin pitääkö mun kysä luvat ja keneltä?

- RainBow_
- Moderaattori
- Viestit: 5454
- Liittynyt: 21.11.2009 13:33
- Multiplayer tunnuksesi?: RainBow^
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Pienet kysymykset
Pitää joltakin sen modteamiin kuuluvalta käyttäjältä.Valmet 604 kirjoitti:Mitäs ny ku sain laitettua mun trukkipiikit peliin mut ne on lsuk mod teamin omien päällä niin pitääkö mun kysä luvat ja keneltä?
Volvomies on erimies.
-
- Viestit: 1447
- Liittynyt: 13.12.2010 20:26
- Kielet: Suomi Suomi ja Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pienet kysymykset
Tota toi 5 kohta? Eikö siihe tarvi liittää mitään?
Ja 6 kohta niin minkä niitten kun noita on muutama siel saman nimisiä.
Ja 6 kohta niin minkä niitten kun noita on muutama siel saman nimisiä.
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: 23.01.2010 11:20
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Pienet kysymykset
Kopioit tosta 6 noi auringonkukan tiedot ja liität ne </FoliagemultiLayer> yläpuolelleLs 2011 FAN kirjoitti:Tota toi 5 kohta? Eikö siihe tarvi liittää mitään?
Ja 6 kohta niin minkä niitten kun noita on muutama siel saman nimisiä.
Näyttää siis tältä:


-
- Viestit: 1447
- Liittynyt: 13.12.2010 20:26
- Kielet: Suomi Suomi ja Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pienet kysymykset
Eli se luku on 10 ni kun tää tulee lisää ni pitääkö xx kohalle laittaa 10 vai 11?
E: ei onnistunu mut koitan uusiks
E: ei onnistunu mut koitan uusiks

-
- Viestit: 1447
- Liittynyt: 13.12.2010 20:26
- Kielet: Suomi Suomi ja Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pienet kysymykset
Mistä sais viljanmyyntipaikan? Ja jos joku tietäs puimurii millä voi puida ruista ja kauraa ni linkkiä kiitos
Oon koittanu ettiä mut en oo löytäny.

-
- Viestit: 123
- Liittynyt: 23.01.2010 11:20
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Pienet kysymykset
Luku on nyt 10.Ls 2011 FAN kirjoitti:Eli se luku on 10 ni kun tää tulee lisää ni pitääkö xx kohalle laittaa 10 vai 11?
E: ei onnistunu mut koitan uusiks
Lisäät auringonkukan ja muutat auringonkukan densitytypeindex 11. Se taitaa olla oletuksena 8.
Kun katsot tota kuvaa näet kuinka numerot kasvaa.


-
- Viestit: 123
- Liittynyt: 23.01.2010 11:20
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Pienet kysymykset
Tossa ainakin olis yks puimuri joka pui kauraa, ruista ja auringonkukkaaLs 2011 FAN kirjoitti:Mistä sais viljanmyyntipaikan? Ja jos joku tietäs puimurii millä voi puida ruista ja kauraa ni linkkiä kiitosOon koittanu ettiä mut en oo löytäny.
http://www.ls-uk.info/downloads/53/13016
Viljanmyyntipaikan saa esim. jostakin mapista.

-
- Viestit: 1447
- Liittynyt: 13.12.2010 20:26
- Kielet: Suomi Suomi ja Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pienet kysymykset
Sori timant mä huomasin ton jutun mut en muistanu sanoo että selvis jo... Ja kiitti linkist kans.
Tota oon kattonu korpilandian, ff mapin, countyside mapin, koivukylän ja turkumapin ja viel just like finland mapin mut en oo löytäny ni oisko jossai ladattavis vai tietäsittekös mappii mist sais ku kaikkia ei viittis käyä läpi.
Tota oon kattonu korpilandian, ff mapin, countyside mapin, koivukylän ja turkumapin ja viel just like finland mapin mut en oo löytäny ni oisko jossai ladattavis vai tietäsittekös mappii mist sais ku kaikkia ei viittis käyä läpi.
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: 23.01.2010 11:20
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Pienet kysymykset
Ajattelin just kysyä samaa mitä Jellona. Jos haluat myyntipaikan hyväksyvän muitakin lajeja, lajike lisätään triggeriin.


